Avatar billede ! Nybegynder
22. september 2001 - 10:29 Der er 8 kommentarer og
5 løsninger

Musik

Hvordan kan jeg få noget musik til at køre i baugrunden på min side ?
Avatar billede fuldstop Nybegynder
22. september 2001 - 10:45 #1
Prøv dette:
Indsættes i head!!

<bgsound src=\"stien til din musikfil\" loop=\"-1\">
Avatar billede bbs Nybegynder
22. september 2001 - 10:49 #2
<bgsound src=\"fil\" loop=\"INFINITE\">

Kan indsættes hvor du vil..
Avatar billede mystical Nybegynder
22. september 2001 - 11:04 #3
<bgsound src=\"Her skal Musikfilen være\" loop=\"!\">

/Mystical
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2001 - 11:22 #4
<EMBED src=\"fil.wav\" autostart=true loop=true volume=100 hidden=true>
<NOEMBED><BGSOUND src=\"file.wav\"></NOEMBED>

virker også i Netscape :)
Avatar billede callesen Praktikant
22. september 2001 - 11:26 #5
<EMBED SRC=\"lydfil.mid\" AUTOSTART=\"TRUE\" hidden=\"true\" LOOP=\"10\">
Hvis du bruger nedenstående får brugeren mulighed for at kunne afbryde musikken. Det anbefales.

<Html>
<Head>
<script language=\"JavaScript\">
<!--
function musicOff() {
document.midi.stop()
}
function musicOn() {
document.midi.play()
}
function changeButton() {
if (document.onoff.B1.value==\'Turn music off\') {
document.onoff.B1.value=\'Turn music on\';
musicOff()
}
else {
document.onoff.B1.value=\'Turn music off\';
musicOn()
  }
//--></script>
</Head>

<body>
<p><embed name=\"midi\" src=\"lydfil.mid\" width=\"128\" height=\"128\" hidden=\"true\">
</embed>
<form name=\"onoff\"><p><input type=\"button\" value=\"Turn music off\" name=\"B1\" onClick=\"changeButton()\" style=\"color: #FFFFFF; background-color: #6699FF; font-family: Tahoma; font-size: 10pt\">
</form>
</body>
</Html>
Avatar billede bbs Nybegynder
22. september 2001 - 11:30 #6
Her snakker vi langt fra om copy / paste.
Avatar billede callesen Praktikant
22. september 2001 - 11:37 #7
bbs>> Det har du ikke ret i. ;-)
Jeg kan desværre ikke huske hvorfra.
Avatar billede ! Nybegynder
23. september 2001 - 09:53 #8
Vil gerne lige høre forslag til point fordeling.

- !
Avatar billede bbs Nybegynder
23. september 2001 - 10:31 #9
Lige til hver vil da være fair, måske skal callesen ha\' lidt mindre, da han jo svarede lang tid efter, med et lidt mere kludret svar..
Avatar billede callesen Praktikant
23. september 2001 - 10:54 #10
Gi\' bbs alle point. Han kom klart ind som nummer to med et enkelt svar.
Men pas lidt på hvis du bruger det på en side hvor man kan forvente at brugeren bliver længe og det er en kort musikfil. LOOP=\"INFINITE\" kan få nogle maskiner med IE5 eller mindre samt Opera til at gå i kludder efter et stykke tid.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2001 - 13:55 #11
Jeg skal have alle point, da de første svar ikke vil virke med Netscape 4.x

:)

Ej, fordel dem som du vil!
Avatar billede fuldstop Nybegynder
23. september 2001 - 21:30 #12
Giv pts. til den, som gav dig svaret til dit spørgsmål. Ganske simpelt, hvilken metode valgte du??
Avatar billede callesen Praktikant
25. september 2001 - 22:23 #13
Uden javascript bør html-koden rettelig være:
<noembed><BGSOUND SRC=\"din_lyd.fil\"></noembed>
<embed src=\"din_lyd.fil\" width=0 height=0 loop=true autostart=true></embed>