Avatar billede xxx_jensen Nybegynder
21. september 2001 - 20:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Harddisk placering af Jumpers

Er der en standard for montering af jumpers når man installerer harddisk nr 2 eller 3 (Primær/sekundær)
Når man køber en ny harddisk er der dokumentation for de forskellige placeringer.. men hvad med en ældre harddisk uden dokumentation ??
Antallet af  ”ben” i harddisken varierer jo også lige/ulige antal ??.
Avatar billede hotpop Novice
21. september 2001 - 20:44 #1
Står der ikke noget på HD med placering af jumper???
Avatar billede xxx_jensen Nybegynder
21. september 2001 - 20:58 #2
Nej..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. september 2001 - 21:02 #3
Hvilken fabrikat/type er det?
Avatar billede arne_byste Nybegynder
21. september 2001 - 22:28 #4
Der skal være en SLAVE og en MASTER for hver kontroller, går ud fra at vi snakker om IDE interface

f.eks sådan:

Harddisk 1 @IDE1 = Master
Harddisk 2 @IDE1 = Slave
Harddisk 3 @IDE2 = Master
Harddisk 4 @IDE2 = Slave

arne@byste.dk
Avatar billede lasseman Nybegynder
20. oktober 2001 - 20:23 #5
hvis din HDD skal være slave så prøv og pil jumperen ud og lade være med at sætte noget i! det sætter HDD automatisk til slave :-)
Avatar billede hotpop Novice
20. oktober 2001 - 20:35 #6
xxx_jensen> Hvad hedder harddisken?