Avatar billede nesdam Nybegynder
21. september 2001 - 19:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Loveletter og Joke virus

Foranlediget af de seneste dages heftige virussnak prøvede jeg et andet virusprogram end mit normale Norton Antivirus (som er opdateret). Norton har tilsyneladende overset både en virus som hedder \"VBS.loveletter.A\"  og nogle virus som hedder noget med \"JOKE\". Alle virus befinder sig i  C:-RESTORE\\ARCHIVE... men kan ikke umiddelbart fjernes. Jeg har prøvet virusprogrammet \" PCillin 2000\" men får besked om at  programmet er \"Unable to clean or delete infected files\" HVORDAN SLIPPER JEG AF MED DISSE VIRUS.?? Norton ser dem slet ikke!!
21. september 2001 - 19:45 #1
- er du siker på at det ikke er norton der har lagt dem der ? - i tilfælde af at der var noget der ikke skulle væk, så kan det jo tænkes at de er i \"karantæne\" eller noget - kun et gæt
Avatar billede nesdam Nybegynder
21. september 2001 - 19:58 #2
Det med Norton er jeg ikke sikker på. Jeg tror mappen med filer i karantæne hedder noget med \"quarentine\". Jeg har midlertidig slettet Norton fra min PC, da den ellers ikke ville installere PCillin 2000.
Jeg prøvede også et program som scanner PC´en direkte fra nettet. Det var det som henledte min opmærksomhed på mine virus.
http:\\\\www.housecall.antivirus.com

Avatar billede zabber Nybegynder
21. september 2001 - 23:24 #3
Jeg vil gætte på at du køre win me. Så er det i dit C:-RESTORE\\ARCHIVE det er en backup win me tager så du kan gendanne din pc som den så ud  nogle dage tilbage, du kan godt slette disse filer men så kan du ikke gendanne din pc. jeg har selv prøvet det, og jeg slettede disse filer .
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. september 2001 - 07:59 #4
Jeg har alså også oplevet en del AntiVirus programmer, som har reageret på disse *joke* \"virus\"\'er. Disse programmer plejer gerne at være harmløse og jeg fatter ikke at de bliver set som værende vira!
Avatar billede nesdam Nybegynder
22. september 2001 - 20:00 #5
Til Zapper og Goulduck vil jeg sige at I begge har ret i jeres svar og kommentar. Det med \"jokes\" fandt jeg ud af ved at læse lidt på en af hjemmesiderne med antivirusprogrammer!!