Avatar billede younes Nybegynder
21. september 2001 - 19:26 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

JPG om til GIF

Hej hvordan kan man lave et JPG billede man har på sin harddisk om til BITMAP eller GIF, hvis det altså kan lade sig gøre!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
21. september 2001 - 19:27 #1
Med de fleste billedebehandlings programmer.
Photoshop, Paintshop osv.
Avatar billede hotpop Novice
21. september 2001 - 19:28 #2
åben det i Internet explorer og højreklik på billedet og vælg gem som.... her vælger du bmp el gif
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
21. september 2001 - 19:28 #3
Du skal ha fat i et billede behandlingsprogram.
Jeg tror Acdsee (billede browser) kan gøre det.

Ellers prøv Paint Shop Pro eller photoshop.

Og er det bare et billede kan du sende den til mail@sbkweb.dk så skal jeg gøre det for dig, hvis du ikke selv har adgangn til billedebehandlingsprogrammer
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
21. september 2001 - 19:31 #4
- > hotpop: smart
Avatar billede apollo69 Nybegynder
21. september 2001 - 19:31 #5
hotpop>> Du kan da ikke lave det om til gif på den måde.
Avatar billede snebold Nybegynder
21. september 2001 - 19:36 #6
Gå ind i dit Paint shop Pro (hvis du ikke har det så klik dig ind på www.jasac.com) Og derefter åbne dit billede -> gå så op i filer og vælg Save As -> derefter vælger du så den format den skal være i - Så nemt er det :))
Avatar billede hotpop Novice
21. september 2001 - 20:17 #7
apollo69> du har ret. gif er ikke en mulighed, men bmp er til gengæld - så jeg var da ikke helt galt på den :)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
21. september 2001 - 20:20 #8
He he, jeg måtte da lige prøve efter jeg havde smidt den kommentar, var pludselig i tvivl om jeg havde ret eller ej.
Jeg mente bare ikke at man kunne det.
Avatar billede hotpop Novice
21. september 2001 - 20:26 #9
Faktisk så kan mspaint (det der følger med windows) gøre det du spørger efter, så ingen grund til at downloade store programmer bare for at kunne omdøbe nogle filer ;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. september 2001 - 00:23 #10
Du skal lige være opmærksom på den indbyggede forskel der er i de to formater. Jpg komprimere ved hjælp af en støj algoritme og gif ved kun at medtage de nødvendige farver i billedes farvetabel. Hvis du komprimere mellem de to formater får du ofte det værste med fra dem begge. Et jpg billede indeholder stør, der vil medføre at du skal have mange farver med i gif for at gengive det ordentligt.
Generelt skal du bruge gif hvis du har store ensfarvede flader og jpg hvis du har farverne blandet sammen som i et foto.

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede younes Nybegynder
22. september 2001 - 20:23 #11
intet hjalp!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
22. september 2001 - 20:24 #12
Flot....
Avatar billede hotpop Novice
22. september 2001 - 20:25 #13
younes> er det standard at lukke når du faktisk har fået svaret?
http://www.eksperten.dk/spm/112187
Avatar billede apollo69 Nybegynder
22. september 2001 - 20:27 #14
hotpop>> Noget tyder på det.
Der kan ikke gives mere svar end der er givet her.
Avatar billede hotpop Novice
22. september 2001 - 20:29 #15
han lukkede 2 spm a´ 150 point tilsammen og oprettede det her: http://www.eksperten.dk/spm/112491
Smart ikk? :(
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. september 2001 - 21:47 #16
Det vigtigste er vel om han fik hjælp til sit spørgsmål. Point betaler ikke huslejen
Avatar billede japtus Nybegynder
22. september 2001 - 21:51 #17
bufferzone

Det har du ret i ... men det underminerer jo meningen med point givning.
Point er en slags \"belønning\".....

Avatar billede bufferzone Praktikant
22. september 2001 - 22:16 #18
Det er nu min erfaring at de fleste ikke behøver belønning for at hjælpe. Jeg ser aldrig på point, hvis jeg kan hjælpe, så gør jeg det. Hvad folk gør med mine svar, om de acceptere eller afviser rør mig ikke. Hvad andre gør for point er deres sag og der går intet af mig, hvis andre får point. Man \"høre\" tit ordet snyd her. Jeg forstår ikke hvordan nogen kan snyde mig for noget som ikke er mit og som jeg alligevel ikke skulle have haft.

Alle andre har selvfølgelig ret til deres holdning, og hvis point betyder meget for dem, så er de velkomne, jeg er kun interesseret i at hjælpe og i selv at blive klogerer, det betaler nemlig huslejen

Bufferzone....