Avatar billede xxx_jensen Nybegynder
21. september 2001 - 18:38 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Grafikkort skærmkort

Hvordan kan man helt præsist se hvilket grafikkort og skærmkort der sidder i en computer.
Under en nyinstallation (på ældre PC) fremkommer der jo kun oplysninger om en standard grafikkort...selvom det skulle være \"plug and play\"... (WIN98 SE)??
Avatar billede bbs Nybegynder
21. september 2001 - 18:42 #1
Højreklik på skrivebordet, egenskaber, og der står præcist hvilken skærm du har.
Avatar billede bbs Nybegynder
21. september 2001 - 18:43 #2
Tryk på instillnger når du er i egenskaber.
Avatar billede fangel Nybegynder
21. september 2001 - 18:43 #3
højre klik på skrivebordet, klik på egenskaber og der kommer et vindue op, så klikker du på intilinger og advanceret og kort, der skulle det stå, hvis kortet er med rigtige drivere.
Avatar billede omen Nybegynder
21. september 2001 - 18:44 #4
Du må kigge på det fysisk. Nok den eneste mulighed. Hvis det ikke står direkte på kortet, så skriv her hvad der står på det, og måske nogen af os kan identificere det :)
Avatar billede omen Nybegynder
21. september 2001 - 18:46 #5
Han ved jo ikke hvilket grafikkort han har, så han kan jo ikke have installeret nogle drivere. Nok derfor han vil vide hvilket et han har. Så læs spørgsmålet igennem inden i lægger svar, for at score nogle hurtige point!
Avatar billede bbs Nybegynder
21. september 2001 - 18:47 #6
Grafikkort / skærmkort er det samme.
Han vil vide hvilket grafikkort der sidder i maskinen, og vi svarer.

Drivere kan hentes fra www.Tweakup.dk under nVidia sektionen.
Avatar billede omen Nybegynder
21. september 2001 - 18:52 #7
Øhh... nå
Avatar billede bbs Nybegynder
21. september 2001 - 18:54 #8
Avatar billede xxx_jensen Nybegynder
21. september 2001 - 19:27 #9
Hvad indeholder denne zipfil?
Er det et program der undersøger grafikkortet og finder frem til det rigtige, eller er det en masse drivere??
Jeg skal jo kende specifikationen på grafikkortrt inden jeg ændre/installerer ny driver..
21. september 2001 - 19:30 #10
omen har ret, du kan ikke se hvilket grafikkort du har i maskinen, medmindre du kikker på det fysisk, den eneste måde du kan se det ellers, er hvis du ved at det er den rigtige driver der instaleret til det, og det er det jo ikke i dit tilfælde. Altså - ud med kortet, kik på det, og se hvad der står. Diverse versions numre og så videre kan også give en idé om, hvilket kort det er.

så lad være med at lytte til dem der tror de ved noget.

Det er en udbredt misforståelse, at man kan se hvadfor noget Hardware, man har i maskinen ved at gå ind i system i Windows, MEN DET KAN MAN IKKE, man kan kun se hvilke drivrere der er instalret, det vil sige, man kan se hvad Windows tror der sidder i maskinen, og ikke hvad der rent faktisk sidder der.
Avatar billede bbs Nybegynder
21. september 2001 - 19:36 #11
Den zip-fil indeholder den driver du skal bruge.
Smid alle filerne ud i C:\\Windows mappen, og søg derefter efter ny driver i C:\\Windows.

Så installerer du driveren, jeg har ligeså lige gjort det samme (3 timer siden), og det virkede perfekt for mig.
Avatar billede xxx_jensen Nybegynder
21. september 2001 - 19:42 #12
Har lige downloadet zip filen..
Den indeholder et programmet SPLOT som har noget at gøre med HP/GL2 og PLT, HPG, HGL at gøre.
Det ligner ikke ummidelbart en driver....!
Avatar billede xxx_jensen Nybegynder
21. september 2001 - 19:45 #13
Avatar billede xxx_jensen Nybegynder
21. september 2001 - 19:48 #14
Undskyld...Undskyld...
jeg har tilsyneladende 2 filer med \"næsten\" samme navn på skrivebordet..
Avatar billede omen Nybegynder
21. september 2001 - 20:27 #15
dreamweaver_-_the_goth, tak for backup\'en :-)
Avatar billede omen Nybegynder
21. september 2001 - 20:28 #16
bbs: lyt dog til hvad jeg siger :)