Avatar billede sesam Nybegynder
21. september 2001 - 17:55 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Prodic havd synes du?

Prodic jeg kunne godt tænke mig at få din vurdering af mit site kun design mæssigt da indholdet ikke er færdig arbejdet. Det er designet sådan set heller ikke men jeg vil bare høre om jeg skal forsætte i samme retning?
Avatar billede prodic Mester
21. september 2001 - 17:57 #1
Du må da gerne få min vurdering, men syntes da også at andre skal have lov at \"blande\" sig.
Avatar billede prodic Mester
21. september 2001 - 17:57 #2
Har du evt. en url man kan kigge på? :-)
Avatar billede fangel Nybegynder
21. september 2001 - 18:00 #3
Ja, tak
Avatar billede mukanus Nybegynder
21. september 2001 - 18:00 #4
safron.dk må det være ;)
Avatar billede sesam Nybegynder
21. september 2001 - 18:08 #5
sorry jeg glemmer det gang på gang safron.dk
Avatar billede sesam Nybegynder
21. september 2001 - 18:09 #6
Avatar billede prodic Mester
21. september 2001 - 18:10 #7
Sesam->Kigger på det senere i aften. Men det jeg lige hurtigt har set er ret godt.
Føljetonen fortsætter.
Avatar billede sesam Nybegynder
21. september 2001 - 18:11 #8
Takker så snakkes vi i aften.
I andre er selvfølgelig velkomne til at kommentere mit site.
Avatar billede espectro Nybegynder
21. september 2001 - 21:42 #9
Jeg ved ik om det er mit explore (5,5) der har fucked op, men er det meningen at det kun er halvdelen af browservinduet er brugt?

Hvis det er sådan, synes jeg ikke designet er særlig godt (grafikken er pæn) da det er utroligt uoverskueligt især når der kommer mere indhold på.

Den er også ret kedelig (for lys pga alt pladsen) og JEG får ihvertfald ikke lyst til at komme igen.

Igen.

Den er meget elegant, men jeg synes godt du kan bruge hele browservinduet (i det mindste 800x600).

Jeg vil give det et 6 pil op@13

+ Grafikken
+ Elegant

- brugervenlighed/overskuelighed
- Farverne (for kedelige)

Espectro
Avatar billede prodic Mester
22. september 2001 - 01:27 #10
Først og fremmest så vil jeg sige, at jeg er positiv stemt over for stilen.
Kan godt lide den simple, rene stil du har holdt det i.

Jeg har testet på det IE6.0, NS4.7, NS6.0 og der er nogle småting.

I IE6.0 er grafikken langsom i selve loaddelen.
Det er ud som om at du har slicet hele grafikken ud i små tabeller/celler. Du kunne forbedre loadtiden væsenligt ved at lav en enkelt fil med de blå/hvide streger/prikker og lave den som baggrunden i den nederste <tr>
Det kræver måske lidt omkodning, men det er nok det værd.

I NS6.0 sidder den øverste scroller forkert placeret - ca. 8 pixels over den korrekte placering.
Plus at man får en scroller ude i højre side, som dog forsvinder når man scroller ned med den interne scroller.

I NS4.7 virker det hele imiddelbart som det skal. Den interne scroller virker fint, dog læser den ikke stylesheetet(Ns4.x er ikke særlig vild med Eksterne Sheets), men det kan læses.

Generelt kan det siges, at siderne loader langsomt pga dine mange små billeder - dog loader den hurtigere i NS end i IE.
Men at den virker på begge platforme er absolut et stort plus.

Den interne scroller->Der har du i toppen et stykke grafik der forbinder venstre/højre side - den består efter min mening af for mange små firkanter. Lidt mere variation i punkterne ville nok gøre underværker.

De fire punkter i link-delens højre side er jeg ikke helt med på.
Kan godt genkende billederne fra de enkelte sider - men hvorfor er de der?
Ikke at det gør noget de er der, men de burde have en eller anden form for funktion.

Billederne i de enkelte dele er gode. De har en god effekt, dog er jeg itvivl om hvad f.eks kopletter har med Profil at gøre, hvad en potteplante har med Portfolio af gøre.
I min lille forstyrrede verden må de ting gerne understøtte hinanden for at underbygge \"meningen\" med indholdet.
Se f.eks linket Webdesign som du illustrerer med en \"skraldespand\" - ikke en særlig god association.

I højre side anvender du orange - hvorfor den farve? Den har du ikke anvendt på nogle af de andre sider og den fremstår derfor \"underlig\" samt utydeligt.

Link-fonten er ganske fin, men husk lige at ikke alle \"kender\" de kære pixelfonte og de kan være svære at læse(kig på Kontakt f.eks)

Men nok om det negative.

Siden er helt klart værd at arbejde videre med efter min udmyge mening.
Det kan hænge sammen med min tilbøjelighed til at gøre tingene simple, og det må man sige dit er.
Der er ikke så meget fnilder-fnalder som man ofte ser på \"jeg er webdesigner\"-sider.
Det er plain and simple og med et klart budskab.

Det er positivt at siderne virker på så mange browsere som den gør.

Farverne er ikke for farverige og er i den lyse ende hvilket absolut virker beroligende.

Så efter min mening er der ting der kan forbedres, det er ikke meget der skal til før den bliver rigtig god.
Du er på rette vej med stilen(hvis det var mig der skulle bestemme altså).

Jeg vil dog godt se den med indhold - det kan give nogle andre indtryk af siden, men kan du holde den i samme stil så lykkdedes det nok også.

Min personlige mening :
10@13

Set fra en \"andens\" synspunkt så er det nok 9@13

Det må siges, at være en ok karakter. :-)
Avatar billede sesam Nybegynder
22. september 2001 - 11:35 #11
prodic jeg takker for den dybdegående kritik af siden det kan jeg virkelig bruge til noget. Du kender det sikkert selv man sidder og stirer sig blind på sit eget \"værk\" derfor er det godt at få kritik udefra. Mange af de overvejelser jeg har gjort mig omkring forbedring af sitet er i retningen af de ting du har fremlagt her så jeg håber du vil tjekke den færdige version når jeg er færdig. Betragt billederne som en slags test du har ret i at skraldespanden er malplaceret osv.

Til sidst vil jeg bare sige tak for hjælpen og rose dit eget site som jeg også synes har en god enkel stil og en pointe fra man starter til man er færdig cool.

Kasper
www.safron.dk
Avatar billede prodic Mester
22. september 2001 - 12:02 #12
Sesam->Jeg har du kan bruge \"kritikken\" til noget.
Du kan evt. kontakte mig via mail hvis der er flere ting du ønsker uddybet.

Og jeg takker for rosen - ros er altid rart.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2001 - 12:48 #13
siden virker ikke i Opera 5...altså det er scrolleren der ikke duer. Bare lige så du ved det :)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
22. september 2001 - 12:58 #14
Jeg kan se at det er geeeet\'s scroller, og jeg har tidligere gjort ham opmærksom på problemet...

Men ellers en cool scroller.
Avatar billede tweeky Nybegynder
22. september 2001 - 13:04 #15
Jeg synes personligt at siden er kanon flot, farverne og de billeder der kommer frem nar man går ind på hver enkel side, ser rigtig godt ud.

MvH
Tweeky
www.ducky-style.subnet.dk

PS

Sød hund inde under siden kontakt
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
22. september 2001 - 13:11 #16
Mere eller mindre enig med prodic, dog mener jeg at når siden er så \"lille\" burde den centreres. Der er alt for meget spildplads i højere opløsninger.

btw. Kan jeg få at vide hvilken font(e) du har brugt til \"multimediedesigner\"?

På forhånd tak

/pelkjaer
Avatar billede prodic Mester
22. september 2001 - 13:17 #17
Skal måske lige komme med min holdning til om siden skal være i centrum eller ej.

Jeg er ret overbevist om at man ikke kan centere siden uden at ødelægge selve layoutet.
Det ville ødelægge meget, hvis den venstre side skulle brydes af en sort streg(hvilken nok skal være der for at siden ikke hænger og flagre ude i ingentingen)

At folk så har nogle højere opløsninger - det må for så vidt være deres problem i det her tilfælde.
53% sværger stadigvæk til 80xx600 - og der passer siden garanteret godt ind(har ikke tjekket)

De 2 ting holdt sammen gør at jeg ikke ville flytte siden til <center>
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
22. september 2001 - 13:37 #18
Der er jeg så uenig. Om en sort kant eller kanten i browservinduet skal \"samle\" siden er vel så som så. Jeg tror at siden ville være mere harmonisk at se på med en centrering. Godt nok kører 53% stadig 800x600, men jeg tvivler på at de 53% er blandt sidens målgruppe (jeg er overbevist om at de som kører 800x600 mest er offentlige institutioner, og private som blot har en computer for at have en computer - det er dog en påstand jeg ikke kan dokumentere).

Men igen, det er en smagssag, men det ville da ikke skade at prøve at centrere siden og så smide den til vurdering igen :-)
Avatar billede sesam Nybegynder
22. september 2001 - 16:54 #19
Det kan jo altid diskuteres om siden skal designes til den ene eller anden skærmopløsning, med 800x600 er der ingen der bliver snydt.
Med hensynt til at centrere siden synes jeg ikke er nogen god ide.

Avatar billede pelkjaer Nybegynder
22. september 2001 - 17:04 #20
Kunne jeg få at vide hvilken font \"multimediedesigner\" er skrevet med?