Avatar billede densnigendegulvklud Nybegynder
21. september 2001 - 16:54 Der er 3 kommentarer

TDC Netexpres adsl, speedstream 2601 router

hmm jeg har et lille problem, jeg kan ikke lave servere i spil eller programmer som andre kan se, de kan ku blive set af dem på mit LAN og det irriterer mig gevaldigt, som et eksempel har jeg forsøgt at få et vist program \'roger wilco\' til at virke, men jeg kan ikke lave en server så andre kan joine min, så hvis nogle vil hjælpe mig ville det være kanon!
Avatar billede kapla Nybegynder
21. september 2001 - 16:57 #1
Avatar billede densnigendegulvklud Nybegynder
21. september 2001 - 17:02 #2
har prøvet, men det hjalp ikke...
Avatar billede halfdeadspawn Nybegynder
21. september 2001 - 17:51 #3
jeg har det samme prob men jeg tror jeg har fundet ud af hvad man gør
først ind på routern tryk her http://192.168.1.1/
eller kopier linejen og sæt den ind i exploren
nu skulle du hvere inde på routern
intast nu dit opasia kunde nummer derefter
dit opasia password
derfra går du til avanceret konfiguration
derefter til host mapping / nat
den skal slås til hostmapping / nat
derefter intaster du den interne ip adr på din server hvis du hved hvad den er går du ned i
start op på kør og skriver dette \"winipcfg\"
uden \" og trykker ok nu får du din interne ip at vide når du nu har intastet den i router opsætningen trykker du blot gem også skulle den hvere der held og lykke
ps har ikke prøvet det inu har lige fået det at vide for 15 min siden så jeg skal selv gøre det