Avatar billede poffe Nybegynder
21. september 2001 - 12:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Inkøbskurv (Java script / sql)

Hej der ude

Jeg sidder og overvejer at lave min indkøbskurv om fra at køre via et javasript og cookies, til at køre op imod en MySql database. På denne måde, virker det også sammen med folk som har slået cookies fra.

Er dette en god ide?
Er det ikke for langsomt i forhold til et JavaScript, som køre på kundes pc?

Ekstra (60 point):
Forslag/ kommentar til min side www.av-supply.dk (køre ikke endnu for offentligheden ).
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2001 - 14:12 #1
<ole>
Du kunne også overveje at lægge \'kurven\' i et frameset og så gemme oplysningerne i variabler i frameset\'ets head - i stedet for i cookies.
Evt. en kombi, så de, der har slået kagerne fra, kan blive redirected til et frameset.

Det ville forbedre din performance væsentligt. Der er ikke noget mere irriterende end at skulle vente på unødige database opdateringer...det er altid en pine i røven, set fra brugerens vinkel.
/mvh
</bole>
Avatar billede poffe Nybegynder
21. september 2001 - 15:32 #2
Det var en mulighed. Jeg tænkte nemlig godt på det der DB problem med vente tid. Det er sku lidt kedeligt for brugeren.

Takker! Venter lige med at dele point ud.
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2001 - 15:41 #3
Noget af det første JavaScript jeg lavede for penge er koden til indkøbskurven på www.immedia.dk. Den er lavet komplet uden DB...helt i JavaScript med frames. Jeg er idag ikke så stolt af den, men det er et \'ungdomsværk\' og den fungerer. Jeg har *ikke* lavet interface på den  :)
Please, undlad \'falske\' test-bestillinger....det er et rigtigt firma, der har siden  :)
/mvh
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. september 2001 - 22:31 #4