Avatar billede else Nybegynder
07. februar 2000 - 08:59 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Fjerne Explorer fra joblisten - den ligger der fast!

Jeg har ikke Explorer på min Windows 95, men når jeg trykker Ctrl, Alt, Delete - kommer der en jobliste hvor Explorer er på, og jeg kan ikke lukke den.

Jeg har forsøgt at indstallere Explorer, men får besked om, at afindstalleringsprogrammet til Explorer ikke virker. - Det er stort set hvad der sker.

Hvordan får jeg Explorer væk fra den jobliste?

Else
Avatar billede tof Nybegynder
07. februar 2000 - 09:11 #1
Den Explorer du ser i Joblisten er Windows95/98.
Den kan du sørme ikke fjerne.

Mvh.  Tof
Avatar billede sokristi Nybegynder
07. februar 2000 - 09:15 #2
Er det MS Internet Eplorer du mener?
Eller er det i virkeligheden det indbyggede program Explorer (varetager bl.a. filhåndtering)?
Sidstnævnte kan du ikke fjerne sådan uden videre, den er en integreret af Win, og skal faktisk køre hele tiden (med mindre du vælger en anden shell)
Avatar billede tobias Nybegynder
07. februar 2000 - 10:35 #3
ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha

Øhhh..... Hvordan vil du køre windows hvis du ikke køre explorer.exe explorer.exe er windows...

Forklaring --- !

Explorer bruger du til at styre filer og opgaver på din computer! Hvis du lukker explore er der ikke noget program til at styre arbejdsopgaverne på din comp.

Men, hvis du absolut vil afinstalere explorer så gå ud i dos (ikke dosprompt) og skriv: "del c:\windows\explorer.exe"
Men en lidt dårlig ide, ik´ Hvis du har tænkt dig at starte windows igen!
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2000 - 12:08 #4
Den explore, som du ser på joblisten, er hele forudsætningen for at windows kan køre
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
07. februar 2000 - 16:18 #5
is there an ecco in here!!!!
Avatar billede maft Nybegynder
10. februar 2000 - 17:00 #6
Explorer skal være der.

Windows starter ikke uden.
Avatar billede sokristi Nybegynder
10. februar 2000 - 21:19 #7
else>> Nu er det 3 1/2 dage siden du stillede spm her. du har fået 4 svar. Ta' så og bestem dig!!
Avatar billede moho Nybegynder
14. februar 2000 - 17:49 #8
Hvorfor skal Else besteme sig, der er ingen der har svaret ?
Else > Hvorfor trykker du ctrl-alt-del?
Manøvren kan bruges hvis et program er gået dødt. Du vil så kunne se programmet i menuen (over explorer og de andre) og du kan så vælge at lukke det. Hvis du trykker ctrl-alt-del 2 gange lukker du windows. Du bliver så straffet med blå skærm når windows starter igen. Det er derfor bedre at vælge "afbryd" i start-menuen. Når windows selv bliver ustabil kan du ligesågodt bruge reset-knappen
Avatar billede else Nybegynder
15. november 2000 - 04:30 #9
Tak for jeres råd - og undskyld, jeg har været så længe om at svare.

I har løst problemet for mig og jeg vil gerne sige jer tak for det
Avatar billede tobias Nybegynder
15. november 2000 - 16:26 #10
Hvis VI har hjulpet dig hvorfor er det så kun rolf der fik point ??? Ikke fordi point betyder overdrevet meget ... ! Bare princip...!
Avatar billede else Nybegynder
15. november 2000 - 21:53 #11
tobias- undskyld - jeg er ikke særlig godt inde i det med pointgivning

SPØRGSMÅLET ER LUKKET
Avatar billede tobias Nybegynder
15. november 2000 - 23:02 #12
Det er helt iorden ... ! :)

Jeg havde bare lige lyst til at være irreterende..!