Avatar billede chris Nybegynder
21. september 2001 - 01:10 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

SQL Mail....pop3?

Nogen der har hørt der er nogle work-arounds eller 3rd party produkter, så man kan benytte pop3/smtp server istedet for exchange?
Avatar billede tmceu Praktikant
21. september 2001 - 01:27 #1
Både SQL Mail og SQL Server Agent Mail understøtter pop3. Det eneste den kræver er at du opretter en mail profil med en pop3 konto (internet mail) defineret i stedet for Exchange.

Du skal dog være opmærksom på, at mailprofilen skal oprettes mens du er logget ind som den bruger der kører mail servicen (SQL Server agenten).
Avatar billede chris Nybegynder
21. september 2001 - 01:49 #2
ok har kigget lidt på det nu, men hvor/ hvordan opretter jeg den mail profil?

Avatar billede tmceu Praktikant
21. september 2001 - 09:18 #3
Control Panel -> Mail (Post på dansk ver.) -> Add -> Internet Mail

Default profilen vil normalt hedde MS Exchange Settings og denne kan du så vælge i Enterprise Manager under opsætningg af mail.
Avatar billede chris Nybegynder
22. september 2001 - 21:24 #4
ahhhh ok man skal installere outlook. for at det virker.
For på min 2000 installation er det ikke noget mail program
Avatar billede sunedh Nybegynder
22. september 2001 - 22:15 #5
Her er et par andre workarounds:

1. Lav en DTS Pakke med en ActiveX Script Task i. I denne kan du lave et CDONTS objekt, som du kan bruge til at sende mail. Ved ikke om du kender CDONTS - ellers må du sige til :o) Så skal du bare starte DTS Pakken og mailen bliver sendt

2. Du kan anvende sp_OACreate, sp_OASetProperty, sp_OAMethod m.fl. til at lave f.eks. et CDONTS mail objekt og sende det. Slå evt. disse stored procedures og de øvrige sp_OA-\'ere op i BOL. Herved kan du let sende en mail direkte fra en stored procedure.

Begge metoder kræver at SMTP servicen er startet, men det mener jeg også er det eneste du skal sikre. Jeg har selv anvendt dem begge uden problemer.

-sunedh
Avatar billede slash Nybegynder
24. september 2001 - 15:25 #6
dette link skulle illustrere sundedh\'s forslag nr. 2:

http://www.sqlteam.com/item.asp?ItemID=5003