Avatar billede kajfas Nybegynder
20. september 2001 - 22:58 Der er 13 kommentarer

Message board program

Nogen der kan anbefale et program til oprettelse af et diskussionsforum (message board) på en hjemmeside?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. september 2001 - 01:33 #1
Avatar billede nordclc Nybegynder
21. september 2001 - 08:51 #2
Der findes så mange forskellige at vælge imellem, men prøv dig frem, og find et der passer dig:

http://www.activeserverpages.dk under download sektionen kan du f.eks. søge efter forum.

http://www.netcoders.dk/sources.asp?mode=list_sources&tech_id=1&cat_id=10

//Claus
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. september 2001 - 10:06 #3
HVis du ikke vil til at bevæge dig ud i en masse programmering, kan jeg varmt anbefale www.cgiforme.com

Her kan du gratis oprette en message board, og det fungere ganske udemærket. Du opretter blot et board på deres server, og linket derefter blot til din side.
Avatar billede kajfas Nybegynder
21. september 2001 - 12:01 #4
Jeg glemte at skrive, at forumet skal være lukket, dvs. at man skal have et password for at kunne læse og skrive i forumet. Så dur det vel ikke at have forumet liggende på en anden server, eller hur?
Findes der en løsning med integreret beskyttelse, eller skal jeg dele login og forum op i 2 funktioner?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
21. september 2001 - 12:06 #5
Avatar billede kajfas Nybegynder
21. september 2001 - 12:14 #6
Tjah - \"philboard\" ser godt ud. Men det jeg mente var at der skal være 1 fælles password for \"indviede\" brugere, dvs. kun disse kan se/skrive i forumet.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
21. september 2001 - 12:21 #7
Hvorfor kan de ikke vælge deres eget password. I Philboard kan du ikke skrive i forumet uden at oprette dig som bruger.
Avatar billede kajfas Nybegynder
21. september 2001 - 13:22 #8
Fordi det er et _lukket_ forum der diskuterer private emner - i dette tilfælde er det for medlemmer af en bestemt familie, der fx diskuterer den næste familiefest. Ikke noget man nødvendigvis har lyst at dele med resten af webben...
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
21. september 2001 - 13:24 #9
Jeg er ikke så meget inde i philboard endnu (sidder og leger med det pt.) men jeg kan da se at det har en funktion til at låse et forum med. Hvordan det virker ved jeg ikke endnu.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
21. september 2001 - 13:27 #10
Det har også en funktion til VIP-members only.
Avatar billede nordclc Nybegynder
19. oktober 2001 - 09:33 #11
Har du fået løst problemet?

//Claus
Avatar billede nordclc Nybegynder
03. december 2001 - 09:47 #12
Har du fået løst problemet?

//Claus
Avatar billede nordclc Nybegynder
04. marts 2010 - 23:57 #13
Har du fået løst problemet nu ;o)

//Claus