Avatar billede orbit Nybegynder
20. september 2001 - 22:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ustyrlig email

Jeg har pludselig fået et mærkeligt email-problem.
Mandag 17. september kl. 14.32 sendte jeg en nyhedsmail til en række
medier. Torsdag 20. september “genudsendte” den pågældende email sig selv
til modtagerne. Det skete to gange henholdsvis kl. 10.02 og kl. 14.57.
En kollega på samme arbejdsplads har været udsat for det samme. Problemet
blev dengang løst ved at den pågældende blev tildelt en anden email-adresse.
Det vil jeg gerne undgå - jeg vil derfor være taknemlig hvis nogen har en
forklaring og en løsning på problemet som jeg kan give videre til vores
IT-afdeling!
Avatar billede dr.truti Nybegynder
20. september 2001 - 23:39 #1
for at løse dit problem skal jeg lige vide hvilket mail program du bruger og eventuelt også jerees server.......

jeg har måske en mulighed men skriv lige lidt om din opsætning først.....

Truti [DK]
Avatar billede orbit Nybegynder
21. september 2001 - 08:23 #2
Jeg bruger mailprogrammet Outlook Expres - men måske løser problemet sig af sig selv, idet vores
IT-afdeling er i gang med en større omlægning af systemerne, herunder også håndteringen af mail.

De mener det vil løse problemet. Navnet på serveren har jeg desværre ikke.
Avatar billede cyb Nybegynder
24. september 2001 - 12:09 #3
Jeg er ret overbevist om at det er et servermæssigt problem, mailserver softwaret der er en fejl i. Det kan være fordi mailserveren ikke har fået leveret mailen til alle emailadresser (ex. pga. netwærksproblemer) og derfor regner med at mailen ikke er sendt, den prøver derfor at sende mailen igen efter et hvist interval.
Avatar billede orbit Nybegynder
24. september 2001 - 12:26 #4
Det lyder rimeligt nok.

Men min email har fungeret upåklageligt mindst et par år - derfor forekommer det lidt mærkeligt at den nu pludselig rammes af fejlen.

Hos min kollega var fejlen der, så vidt jeg husker, helt fra starten. Og problemet løste sig da hun fik en anden email-adresse.
Avatar billede cyb Nybegynder
26. september 2001 - 11:15 #5
Ja, men hvis det er et problem ved afleveringen af mailen vil du blive rat fuldstændigt tilfældigt, da det er afhængig om en af mailadresserne du sender til ligger på en mailserver der ikke lige kan blive leveret til inden for et givet interval efter afsendelsen. Derfor kan det ske hvis der er et netstik er blevet spakket ud, nettet er overbelastet pga. et eller andet event, eller den modtagne mailserver er løbet tør for diskplads eller er blevet rebootet.