Avatar billede teedc Nybegynder
20. september 2001 - 22:13 Der er 7 kommentarer

Dialer mysterie

Jeg har lavet en ældre PC på 120 MHz. Denne havde tilsluttet et spritnyt Lasat Internet 56000 modem. Der var en nyoprettet dialer (opkaldsforbindelse i netværk via modem) til World Online - Denne koblede fint på, men hentede meget langsomt hjemmesiderne frem. Det tog eksempelvis over 13 minutter at få www.danskenetbank.dk frem. Herefter var den stadig ikke helt færdig og et enkelt lille område på hjemmesiden blev betegnet som \"siden kan ikke vises\". Lavede jeg så en ny dialer igen, men til TDC Internet - kom den samme hjemmeside frem på præcis 20 sekunder, uden fejl loadninger. Det er forsøgt over 3 måneder på World Online, og intet hjalp. Ligeså snart TDC kom på virkede det. Hvad kan årsagen være til denne forskel. Dialerne var korrekt opsat, kun flueben hos TCP/IP. Fjernet IP-headerkomprimering. Alt i dialer er med garanti OK. Kan nogen give et hint?!

:-) TeeDC

Avatar billede Slettet bruger
20. september 2001 - 22:17 #1
Dårlig forbindelse du du har fået?
Avatar billede teedc Nybegynder
20. september 2001 - 22:25 #2
Ikke forstået. Det er generelt hver gang med World Online. Men jeg mangler nok at forklare, at hver gang jeg kobler op på World Online på samme forbindelse på en anden PC, og samme telefonstik er der ingen fejl. Her bliver siden loadet på 20 sekunder ligeledes med World Online. :-/
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2001 - 22:27 #3
Jeg må indrømme jeg ikke har nogen idé om hvad et kan være...
Avatar billede teedc Nybegynder
20. september 2001 - 22:30 #4
Nej nemlig, jeg er ligeså forundret... :-)
Avatar billede handmade Nybegynder
20. september 2001 - 22:37 #5
På den anden PC (hvor det funker)bruger du da også Lasat?
Avatar billede teedc Nybegynder
20. september 2001 - 22:40 #6
Nej, det er ZyXEL 2864i som ligeledes kører analog. Men Lasat\'en kan fint hente siden hurtigt via TDC Internet dialeren?!! ;/
Avatar billede handmade Nybegynder
20. september 2001 - 22:46 #7
Problemet ligger snarere i modemmet. På WOL\'s supportside er der nogle hints til initstrenge og hvor de skal placeres i Windows. Det kan tilsyneladende være et problem med at \"forhandle\" mellem dit modem og WOL\'s modempulje. Ligeledes kan den gamle Pentium have en langsom UART, dvs. en langsom serielport. Standard i dag er 16550 svjh. Gamle PC\'ere har typisk det halve (kan ses i BIOS). Problemet ligger sandsynligvis et af disse steder.