Avatar billede .sieker Nybegynder
20. september 2001 - 22:10 Der er 14 kommentarer

Asp server

Findes der andre muligheder end Microsoft ISS hvis man vil lave en asp server på sin egen maskine ???
Avatar billede .sieker Nybegynder
20. september 2001 - 22:10 #1
IIS - Sorry :)
.sieker
Avatar billede a-torsten Nybegynder
20. september 2001 - 22:13 #2
Jo..

Apache med Chill ASP (Anbefales ikke)

Eller PWS (Win 98 og 95/ME)

-Anders
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
20. september 2001 - 22:13 #3
Ja. PWS (personal web server)
Avatar billede a-torsten Nybegynder
20. september 2001 - 22:14 #4
Du skal ikke bruge Apache med Chilli ASP....

Det er íkke rigtigt ASP, og det er meget ustabilt...

-Anders
Avatar billede .sieker Nybegynder
20. september 2001 - 22:15 #5
Jeg kører win2000 PRO og har PWS installeret - men det kører som LORT - det er derfor jeg spørger
Avatar billede a-torsten Nybegynder
20. september 2001 - 22:17 #6
Du køre da ikke pws på win 2000 pro ... Det er da IIS ...

-Anders
Avatar billede .sieker Nybegynder
20. september 2001 - 22:19 #7
Jamen PWS er da en del af IIS - det er i hvert tilfælde den jeg bruger ????
Avatar billede jhol00 Nybegynder
20. september 2001 - 22:24 #8
PWS er en nedgraderet version af IIS - den klarer ASP, men ydelsen er ikke i top. Sikkerheden er til gengæld i bund....
Avatar billede .sieker Nybegynder
20. september 2001 - 22:28 #9
Men der er ikke andet ???
OK - noget lort .) men hvad kan man forvente fra Mickeysoft - nå nej Microsoft
Avatar billede a-torsten Nybegynder
20. september 2001 - 22:30 #10
Nej... Ikke hvis du vil køre Microsoft´s Active Server Pages.....

-Anders
Avatar billede jhol00 Nybegynder
20. september 2001 - 22:30 #11
nej, de er ikke rigtigt andre - det er klart den mest stabile, hvis der ikke skal ofres store summer (IIS 2000 rules). Problemet med PWSen er ofte, at den ikke udnytter maskinen ordentligt, eller også kan maskinen bare ikke finde ud af at lege rigtig webserver....
Avatar billede eflow Nybegynder
20. september 2001 - 22:35 #12
har nok kun et råd.....skift til Apache og PHP that\'s the way, og man kan faktisk godt køre PWS på Win2k istedet IIS, men IIS anbefales da. PWS er utrolig ustabil.
Avatar billede tmceu Praktikant
20. september 2001 - 23:54 #13
Gå ind i Control Panel -> Add/remove programs -> Add/remove Windows Components og installer IIS, den har navnet Internet Information Services, så har du en fuldt funktionsdygtig IIS på din W2K Professional. Jeg kører det selv på en udviklingsmaskine og det virker fint.

Chili!ASP og de andre ASP kloner understøtter ikke alle indbyggede objekter, det gør IIS som den eneste.
Avatar billede benzon Praktikant
23. september 2001 - 14:13 #14
http://sourceforge.net/projects/netkomm/

FOX installs the following applications : Apache 1.3.20 - Perl 5.6.1 & PPM - PHP 4.0.6 - MySQL 3.23.39 - mod_perl - OpenSSL 0.9.6a - mod_SSL - Mason - EmbPerl - Apache::ASP. Similar to the NuSphere and AbriaSoft but far mor complete and up to date.

Så det kan lade sig gøre og i den her pakke er der lidt af hvert som du kan se

Apache, Perl, Php, Mysql og ja hvad er der ikke i den her pakke og som du kan se nederst står der Apache::ASP........

Prøv det da skader ikke......