Avatar billede Peter Praktikant
20. september 2001 - 21:47 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Ram og grafikkort

Jeg har et par spørgsmål:
Jeg har Crucial ddr-ram, de står til cas 2,5. Jeg kan sætte dem til cas 2, men hvad er sandsynligheden for at maskinen bliver ustabil?
Jeg har et geforce2 pro, jeg har installeret detonator 21.81, men hvor kan jeg se om den kører agpx4, det har jeg sat den til i bios, men kan man ikke se det i windows? Der sidder en standard køler på kortet, når man rør ved bagsiden af kortet over chippen er det ret varmt, man brænder sig ikke men det er varmt uden jeg har spillet. Kan man se temperaturen nogen steder og vil det være en fordel at sætte en Blue Orb køler på, skriv ikke at jeg bare skal gøre det for det er altid bedst, er det nødvendigt?

OS: win2000.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
20. september 2001 - 21:53 #1
Mht til Blue Orb på grafikkort. Selvfølgelig er det ikke nødvendigt. Hvis det var nødvendigt ville der jo være en på fra starten ik\'? :-) Men hvis du sætter en på kan du jo nok hæve clock-frekvensen på di kort nemmere!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
20. september 2001 - 21:54 #2
Mht til Cas 2 på dine ram er det jo bare at prøve dig frem, hvis den er ustabil skifter du bare tilbage...
Avatar billede jhol00 Nybegynder
20. september 2001 - 21:57 #3
mht AGP4X, kan du se det under display properties - det står under detonator driveren!
Avatar billede Peter Praktikant
20. september 2001 - 22:05 #4
jhol00 > kan du uddybe det, jeg kan ikke se noget nogen steder.
Avatar billede Peter Praktikant
20. september 2001 - 22:14 #5
hvordan bliver den ustabil, jeg har sat den til cas 2 nu, men hvad er symptomerne hvis den bliver ustabil.
Avatar billede jhol00 Nybegynder
20. september 2001 - 22:14 #6
hmmm... Nu sidder jeg desværre hjemme på en maskine med TNT.... under display properties - advanced mener jeg, at du skulle kunne finde den! ellers kan du hente et udmærket testprogram her:

download.cnet.com/downloads/0-10102-100-6313817.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.6313817

den kan i hvert fald fortælle dig det!

Det er ikke nødvendigt med en Blue Orb. De er forresten ikke så fede - køler godt, men larmer ad helvede til...

Sæt bare CAS ned til 2 - hvis maskinen kører, så kører den, hvis ikke. så må man jo vende tilbage, ganske som fætter \"davsgård\" siger
Avatar billede jhol00 Nybegynder
20. september 2001 - 22:16 #7
ustabil = underlig opførsel. Det er ret klart, hvis der er noget i vejen...
Avatar billede Peter Praktikant
20. september 2001 - 22:18 #8
jeg mener, hvis den ikke kan klare cas2, bliver den så ustabil med det samme, eller skal den belastes først eller lignende.
Avatar billede Peter Praktikant
20. september 2001 - 22:19 #9
jeg har Sandra, men hvor kan man se det med det?
Avatar billede jhol00 Nybegynder
20. september 2001 - 22:20 #10
ok - lad den stå på CAS2 i en uges tid, eller noget. Hvis du så mener, at skidtet går ned eller pludseligt hænger i længere tid, skift tilbage. RAM problemer er svære at identificere, da de kommer på underlige tidspunkter...
Avatar billede Peter Praktikant
20. september 2001 - 22:22 #11
jeg kan se, at AGP-porten står til agpx4. Men kan jeg vide om kortet kører det, eller sker det automatisk?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
20. september 2001 - 22:25 #12
Det sker helt automatisk...
Avatar billede Peter Praktikant
20. september 2001 - 22:26 #13
udemærket.
Avatar billede Peter Praktikant
20. september 2001 - 22:30 #14
jeg bør vel kunne se en forbedring fra cl 2,5 til 2 hvis jeg kører en memory benchmark
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
20. september 2001 - 22:31 #15
Jep!
Avatar billede Peter Praktikant
20. september 2001 - 22:41 #16
forskellen på benchmarksne fra cl 2.5 til cl 2 er
590 til 604 i Int ALU
og 755 til 768 i Float FPU
Ville i stille den ned til cl 2?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
20. september 2001 - 23:57 #17
Ja da!
Jeg kan ikke rigtigg se hvad det store problem er? Det går jo hurtigere på CAS2! Og hvis der er noget pis, så stiller du den da bare tilbage! Ikke være nervøs... bare kast dig ud i det :-)
Avatar billede whiz Nybegynder
21. september 2001 - 11:47 #18
Self. ikke samme situation men på mit Asus geforce 2mx er det faktisk nødvendigt med en blæser af en slags, ellers går det ned når det bliver hårdt presset. Og nej jeg har ikke overklokket noget, og kabinetttet er et nogenlunde fyldigt miditower. Min pointe er bare at det faktisk er værd at bemærke hvis man har problemmer med sit geforce. Der gik lang tid før jeg indså at det ganske enkelt blev for varmt(det burde jo ikke være tilfældet).
Avatar billede Peter Praktikant
21. september 2001 - 15:20 #19
tak for hjælpen.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
21. september 2001 - 16:10 #20
Var så lidt - og tak for point! :-)

www.fotx.net/jdaugaard