Avatar billede cruzher Nybegynder
20. september 2001 - 21:09 Der er 46 kommentarer

Nedlukning Win2k please hjælp

Ok.. når jeg vil lukke min computer kommer der en skærm frem til sidst hvor der står \"its now safe to turn of your computer\" .. mit motherboard er \"ASUS P2B ACPI BIOS Revision 1012\" .. hvis jeg under \"Control Panel -> Power Options -> APM -> Enable Advanced Power Management Support\" os sætter det til enable.. så genstarter min computer bare når jeg lukker ned.. please hjælp mig..

Hilsen .. Personen der har ledt efter svaret i MANGE måneder
Avatar billede kirus Praktikant
20. september 2001 - 21:15 #1
gå på windows update siden og kig efter en fil som hedder Shutdown.exe eller sådan noget.. samme problem har Win98 haft det blev rettet med sådan en Fil.. det er mugligt at den også findes til win2k. Prøv... http://windows.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=windowsupdate&clcid=0x0406&pver=&ar=WindowsUpdate
Avatar billede kirus Praktikant
20. september 2001 - 21:17 #2
Microsoft leder så på din PC hvilke programmer du har installeret... og hvad du mugligvis mangler...
pas på for nogen af de sikkerheds updates kan forårsage nogen problemer.. det bliver mest sættet på automatisk hentning... dem skal du bare klikke væk hvis du seer sådan noget...
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
20. september 2001 - 21:18 #3
under enhedshåndtering->system, er der nogle der hedder noget med acpi (strømstyring) hvis du fjerner disse enheder, og er klar med det nyeste sæt drivere til dit chipsæt skulle det gerne falde på plads
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
20. september 2001 - 21:19 #4
Avatar billede prodic Mester
20. september 2001 - 21:25 #6
Avatar billede cruzher Nybegynder
20. september 2001 - 21:48 #7
der er ingen af mulighederne der har virket.. please hjælp
Avatar billede cruzher Nybegynder
20. september 2001 - 21:48 #8
der er ingen af mulighederne der har virket.. please hjælp
Avatar billede makse Nybegynder
20. september 2001 - 22:55 #9
Gå ind i bios, og sæt Power Management til \'User Defined\'
Avatar billede makse Nybegynder
20. september 2001 - 23:01 #10
Sæt evt. også \'PNP OS Installed\' til \'NO\' (Står øverst i PNP And PCI Setup)
Ovenstående virker fint på mit P2B kort.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
20. september 2001 - 23:46 #11
Du skal have opdateret din bios:
http://www.asus.com.tw/products/software1.html
Avatar billede cruzher Nybegynder
20. september 2001 - 23:49 #12
Makse hvorhenne kunne jeg sætte PNP OS Installed til NO henne ?? i bios ?
Avatar billede makse Nybegynder
20. september 2001 - 23:51 #13
\'PNP OS Installed\' er det øverste punkt i \'PNP And PCI Setup\' menuen.
Avatar billede cruzher Nybegynder
20. september 2001 - 23:57 #14
ok.. jeg kan ikke finde ud af at opdatere min bios kan du hjælpe mig ?
Avatar billede makse Nybegynder
21. september 2001 - 00:01 #15
1012 er den nyeste officielle version.
Avatar billede makse Nybegynder
21. september 2001 - 00:04 #16
Hvis du vil prøve lykken med en Beta bios, kan du hente 1014_01 på
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Slot_I/INTEL_Chipset/i440BX/P2B/with_Hardwaremonitor/

Brug så Asus\' automatiske opdaterings program. Det kan køres direkte i Windows.
Link: ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIOS_FLASH_UTILS/asusupd32805.exe

Jeg mener dog stadigvæk, at det skulle virke med 1012.

Har du installeret Service Pack 2?
Avatar billede cruzher Nybegynder
21. september 2001 - 00:05 #17
Makse jeg har prøvet det du har sagt.. det virker stadig ikke.. men når jeg har gjort det du sagde man skulle.. skal man så \"Control Panel -> Power Options -> APM -> Enable Advanced Power Management Support\" ??
Avatar billede cruzher Nybegynder
21. september 2001 - 00:05 #18
ja jeg har Service Pack 2
Avatar billede cruzher Nybegynder
21. september 2001 - 00:07 #19
jeg har lige fundet ud af at 1012 er den nyeste version så det kan ikke værer det
Avatar billede makse Nybegynder
21. september 2001 - 00:07 #20
He. Jeg har slet ikke APM stående under \'Power Options\'
Avatar billede cruzher Nybegynder
21. september 2001 - 00:08 #21
fuck hvad skal jeg gører ? jeg vil så gerne have det ordnet
Avatar billede cruzher Nybegynder
21. september 2001 - 00:08 #22
hmm underligt
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. september 2001 - 00:12 #23
Ja jeg har lige været inde og checke:
http://www.asus.com.tw/products/motherboard/bios_slot1.html
det er den sidste nye

Men jeg tror egentligt godt jeg har en ide om hvad der kan være gået galt.....
På min computer skal jeg gå ind i controlpanel---> poweroptions/strømstyring ---> på fanebladet avanceret kan man så angive hvad der skal ske når man trykker på afbryderknappen.

Iøvrigt skal jeg lige høre...genstarter den helt af sig selv, eller når du trykker på knappen
Avatar billede cruzher Nybegynder
21. september 2001 - 00:14 #24
den genstarter helt af sig selv.. man kan lige hører den når præcis ikke lige at slukke så begynder den igen forfra
Avatar billede makse Nybegynder
21. september 2001 - 00:14 #25
Prøv at ændre på APM indstillingerne i Windows. (Hvis du ikke allerede har prøvet det)

Læs evt. også http://is-it-true.org/nt/nt2000/atips/atips42.shtml
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. september 2001 - 00:18 #26
har du opdateret bios efter du har indstaleret win2000, for den burde selv finde ud af hvis den understøtter APM
Avatar billede cruzher Nybegynder
21. september 2001 - 00:20 #27
ja jeg har
Avatar billede makse Nybegynder
21. september 2001 - 00:23 #28
Prøv følgende.
Start - Kør > Regedit.
Gå ned til HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Explorer
Check at \'Shutdown Setting\' står til 0x00000002
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. september 2001 - 00:23 #29
så er der muligheden at genindstalere så finder win2000 selv APM.......
Avatar billede cruzher Nybegynder
21. september 2001 - 00:26 #30
makse det gør den
Avatar billede makse Nybegynder
21. september 2001 - 00:33 #31
Hvis du går ind i Enhedshåndtering (Winkey+Pause > Hardware) og kigger under \'Computer\' Hvad står der så der?
Avatar billede cruzher Nybegynder
21. september 2001 - 00:35 #32
Standart PC
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. september 2001 - 00:36 #33
Der er også en anden mulighed....hvis du indsætter win2000 cd\'en får du mulighed for at reparere din win2000 indstalation, måske kan den så registrere at du har en bios der understøtter APM
Avatar billede makse Nybegynder
21. september 2001 - 00:42 #34
Ahh. okay. Det er nok der problemet ligger så.

Du kan nu prøve to ting.
Enten vælger du i det punkt at Opdatere Driveren, og så vælge Advanced Configuration and Power Interface (ACPI)
Du kan risikere, at du ikke kan starte Windows 2000 igen, og at du så må geninstallere. Gør det evt. i Fail Safe mode. (Tryk F8 ved start)

Du kan så også vælge at installere forfra.
Når du så gør det, skal du trykke på F5 når den skriver \'Press F6 to install.... osv.\'
Så kommer der en ny menu, hvor du kan vælge at Windows 2000 skal bruge ACPI.
Avatar billede cruzher Nybegynder
21. september 2001 - 00:43 #35
hvordan gør jeg lige det med at opdatere driveren ?
Avatar billede cruzher Nybegynder
21. september 2001 - 00:47 #36
Den siger jeg allerede har den nyeste version
Avatar billede makse Nybegynder
21. september 2001 - 00:47 #37
I enhedshåndtering D-klikker du på \'Standard PC\' > Fanen Driver - Tryk på Opdater > Næste > Vælg Vis en liste.... osv og tryk på Næste > Vælg \'Vis alt hardware...\' > og vælg den der. > Tryk på Næste igen osv.
Til sidst skal du så genstarte.

Men gør det i fejlsikret tilstand. Der plejer det ikke at gå helt galt.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. september 2001 - 00:52 #38
makse....jeg har et win2000 hæfte fra idg. I det står der at man skal passe lidt på med at opdatere denne driver da man ikke kan sætte den tilbage igen = formatering
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. september 2001 - 00:54 #39
cruzher....måske skulle du stærkt overveje at tage backup af dokumenter m.m. som du ikke vil have slettet
Avatar billede makse Nybegynder
21. september 2001 - 00:56 #40
Det er korrekt. Jeg har dog selv prøvet at skifte frem og tilbage på et ASUS P2B-S bundkort, og der var der ingen problemer.

Til gengæld gik det helt galt med et A7V bundkort. :) At geninstallere.
Avatar billede cruzher Nybegynder
21. september 2001 - 14:01 #41
hmm for sendt.. jeg gjorde det i fejlsikret tilstand og min computer kan ikke startes nu.. så mange tak for det.. jeg er ved min vens computer nu.. og skal til at reinstallere hele mit system..
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. september 2001 - 14:08 #42
Hmmmm.....hvorfor har du afvist mit svar!!!
Avatar billede makse Nybegynder
21. september 2001 - 16:16 #43
Du var advaret. :)
Avatar billede cruzher Nybegynder
21. september 2001 - 23:57 #44
Eric.. hvorfor jeg har afvist dit svar ? fordi ingen af de svar du har afgivet har hjulpet måske ?
Avatar billede thomasd Nybegynder
26. september 2001 - 14:17 #45
Kig på denne side:
http://www.winguides.com/registry/display.php/251/
Jeg håber det løser dit problem.
Avatar billede karlslund Nybegynder
03. februar 2002 - 17:16 #46
http://www.aumha.org/a/shtdwnxpz.htm

Kig under REBOOT INSTEAD OF SHUTDOWN. Nogen af de problemer der er nævnt der er også aktuelle for Windows 2000.