Avatar billede padkjaer Nybegynder
20. september 2001 - 19:53 Der er 8 kommentarer

formel samling

jeg søger en formel samling som henvender sig til eletronik
dvs med ohms lov osv.
har fundet et par rundt på nettet men ingen gode, er der nogen der har en liggende som er mere end lige 2 sider?

Avatar billede dumdum Nybegynder
20. september 2001 - 20:03 #2
Nu kan det måske være svært at banke ohms lov op på over 2 sider...
Avatar billede padkjaer Nybegynder
20. september 2001 - 20:07 #3
det skal ikke alt være ohms lov.
men hvis fx. en datamekaniker har en formel samling liggende!
med alle mulige formler man lærer i skolen.....
samt en masse eksempler osv.
Avatar billede snowball Novice
20. september 2001 - 20:20 #4
Jeg har en liggende på en hel del sider fra da jeg gik på 2. skoleperiode (H1) som DM\'er, men jeg har den desværre ikke i elektronisk form og der er lidt for mange sider til at jeg vil scanne det ind ;)

Snowball
Avatar billede repsac Nybegynder
20. september 2001 - 20:24 #5
Hehe ... jeg går på amtsgymnasiet i sønderborg (amtsgym-sdbg.dk) ... :D
- kunne ikke lade være ... :)
Avatar billede dumdum Nybegynder
20. september 2001 - 20:58 #6
casper>> Fik du nogensinde løst det der åndsvage regnestykke...

x(e^x-e^-x) = 8 ???
Avatar billede repsac Nybegynder
20. september 2001 - 21:02 #7
=>dumdum: yep ... dvs. nej, men jeg fandt ud af at det faktisk var unødvendigt at løse denne ligning ved at lave lidt fiksfakserier tidligere i opgaven ... :)
I øvrigt er det sinh(v) der skal bruges ... ;o)
Avatar billede dumdum Nybegynder
20. september 2001 - 21:50 #8
casper>> Det skrev du godt, men jeg var mere interesseret i løsningen på netop den ligning dér...

Jeg gav også selv fortabt...