Avatar billede obiram Nybegynder
20. september 2001 - 17:51 Der er 23 kommentarer

HJÆLP Til Opsætning af Router Speedstream 5711

Hej er der en venlig sjæl ;-) der kan henvise til noget literatur her på nettet som omhandler opsætning af denne router (Speedstream 5711) Jeg skal finde ud af hvordan at jeg rette forskelige porte i min router.
Til disse adresser.

23 ftp
25 Mail
53 Dns
80 Www
110 Mail pop3
5800 vmc
5900 wme

Jeg kunne godt tænke mig informationer hvad og hvor at jeg skal rette i routeren ( Jer er ikke ret god til
routere da det er meget nyt for mig)

Håber på nogle gode svar

Hilsen Obiram
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
20. september 2001 - 17:55 #1
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
20. september 2001 - 18:03 #2
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 18:48 #4
hvilke ip\'er skal du have de porte tildelt?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
20. september 2001 - 19:11 #5
ftp skal altid bruge 20 og 21 du kan ikke bruge 23
Avatar billede obiram Nybegynder
20. september 2001 - 19:16 #6
er det vigtigt hvilken ipadresser som skal bruges

Det jeg mangler er hvad og hvordan jer skal rette tidligere nævnte porte

Hvilken ordrer eller funktioner jeg skal skrive for at rette de enkelte funktioner Alså porte

Er det det samme jeg skal skrive, til at rette de porte der nu skal rettes ?

Men er der en der har tid til at fortælle hvordan jeg skal gøre vil jeg blive glad.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 19:19 #7
inden jeg begynder at forklare noget vil jeg lige høre om du overhovedet kan logge ind i routeren og hvis ja, med hvilken metode?
Avatar billede obiram Nybegynder
20. september 2001 - 19:24 #8
Jeg har et kabel fra com porten ind i routeren

Bruger hyber terminal ;-)
Avatar billede obiram Nybegynder
20. september 2001 - 19:26 #9
Mine ipadresser  snakker vi Dem fra teledanmark  eller dem jeg bruger på min server. ?

eller gateway
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 19:34 #10
hvad er det du rent faktisk vil?
hvilken ipadresse vil du have ftp på?
hvilken ipadresse vil du have vnc på?
skal du køre mailserver? hvis ja, hvilken ipadresse vil du bruge?
skal du køre dns server? hvis ja, hvilken ipadresse vil du bruge?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 19:34 #11
har du passwordet til routeren?
Avatar billede obiram Nybegynder
20. september 2001 - 19:38 #12
Jeg har 16 ipadresser skal opsætte zone server
Zone 1 80.62.105.100
Zone 2 80.62.105.103

Såer der fritvalg med de sidste som ender på
97.98.99.101.102.104.105.106.106.108.109.110

Ja jeg skal køre dns

Obiram
Avatar billede obiram Nybegynder
20. september 2001 - 19:39 #13
Glemte lige. Ja har eget pasword til router
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 19:44 #14
du skal tage udgangspunkt i denne side:
http://www.marlow.dk/dsl/speedstream.html

der skan du se kommandoerne! husk, at for at ændre en mapping af en ip, skal den nuværende fjernes først! ellers vil det ikke virke!
Avatar billede obiram Nybegynder
20. september 2001 - 20:23 #15
Jeg ved ikke om det er mig der ikke kan se det men hvordan aktivere jeg eks. port 25 til aktiv
Jeg kan ikke rigtig se det for mig på de sider fra overestående.

Er det det samme man skal skrive for hver port ?

Obiram
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. september 2001 - 20:37 #16
for at åbne port 25 gør du sådan (blot et eksempel)
system addserver 192.168.1.4 tcp 25

ipadressen skal være den lokale ip hvor smtp serveren er installeret
Avatar billede obiram Nybegynder
25. september 2001 - 11:47 #17
Hej kim kan du hjælpe mig med at fortælle hvordan man fjerner ip for at tilføjer en ny på en port ?

Er det samme procedure på de forskelige tcp porte

MVH:-) Obiram
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
25. september 2001 - 11:52 #18
Nej det kan han ikke........opret dit eget spørgsmål.

Alle brugere skal forsøge at svare med så konkret og brugbart et svar som overhovedet muligt. Useriøse svar eller kommentarer er \"støj\" for os alle, og ikke mindst til gene for den person, som til tider under tidspres, har brug for hjælp.
læs mere her:
http://www.eksperten.dk/info_regler.phtml
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
25. september 2001 - 11:53 #19
dammm.......mange gange undskyld jeg har selv et spørgsmål med næsten samme overskrift.
UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
25. september 2001 - 11:54 #20
for at ændre ip\'en på en port er du nødt til at fjerne den først med kommandoen delserver. f.eks.

system delServer 192.168.1.4 tcp 25

fjerner port 25 fra 192.168.1.4

dernæst bruger du

system addserver 192.168.1.6 tcp 25

tilføjer port 25 til den nye ip adresse 192.168.1.6
Avatar billede obiram Nybegynder
25. september 2001 - 13:07 #21
Er der en kommando som man kan se hvad de forskelige porte bruger og indholder (status på port) ???

dette her er ikke nemt

Obiram
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
25. september 2001 - 13:24 #22
hent denne pdf-fil:
http://www.marlow.dk/dsl/speedstream_router_command_reference.pdf
der kan du læse om alle kommandoerne.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
25. september 2001 - 13:25 #23
husk at installere adobe acrobat reader for at kunne læse filen:
http://cgim.adobe.com/acrobat/reader18/download.cgi?JustSendFile=Y