Avatar billede ykok Nybegynder
20. september 2001 - 17:26 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

GeForce mx400 virker ikke

Mit nye Geforce mx400 med 64 MB ram virker ikke i win2000. Det virker fint i win98. Producenten er: Hightech (Hightech Information System Ltd.)

Jeg har prøvet at skifte drivere og rette på opløsningen og opdateringen (skærm) uden held. Driverne er dels fundet på det medfølgende software, på nVidia\'s hjemmeside og på producentens hjemmeside.

Mit bundkort understøtter kun 2xAGP, hvilket kortet også gør (der står understøttelse af 2x og 4x AGP på pakken). I BIOS er AGP Aperture size, sat til 32 MB.

HJÆLP!!
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2001 - 17:32 #1
Hm... virker noget mystisk. Hvilken skærm er det?
Avatar billede ykok Nybegynder
20. september 2001 - 17:37 #2
En rigtig dårlig 15\".

Computeren stopper helt lige når skærmen skal skifte til Super VGA. Dvs. enten fryser intro billedet (det med den lille bar forneden) eller også skifter billedet til sort skærm. Alt HD aktivitet stopper desuden også.
Avatar billede ykok Nybegynder
20. september 2001 - 17:40 #3
Hov, er der desuden nogen der ved hvorledes man kan overclocke den??
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
20. september 2001 - 18:11 #4
du har muligvis et IRQ probelm med dit grafikkort...
mht. overclocking af grafikkort kan du kigge her http://guru3d.com/geforcetweakutility/
Avatar billede ykok Nybegynder
20. september 2001 - 18:41 #5
Jeg tjekkede og win2000 rapporterede at der ikke var nogen konflikter (der er heller ikke andre der bruger den IRQ værdi (11)).
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
20. september 2001 - 18:42 #6
har du opdateret driverne til dit bundkort +
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2001 - 21:54 #7
Hm... prøv at skaf dig en anden skærm!
Avatar billede ykok Nybegynder
20. september 2001 - 22:11 #8
Tak for overclocking!

Nej, det er desværre ikke driverne, jeg har lige opdateret min bios + bundkort og det virker stadig ikke...
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2001 - 22:12 #9
Måske skulle du få det byttet!?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
20. september 2001 - 22:13 #10
har du installeret Service Pack 2 til Windows 2000 ?
det er et must for den kører optimalt
Avatar billede ykok Nybegynder
20. september 2001 - 22:13 #11
Men jeg får en ny skærm på onsdag, så kan jeg se..
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2001 - 22:16 #12
Ja, så vend tilbage til den tid,
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
20. september 2001 - 22:50 #13
Avatar billede nf_maz Nybegynder
20. september 2001 - 22:58 #14
få evt fat i en update til din bios
Avatar billede ykok Nybegynder
21. september 2001 - 00:02 #15
Jeg har nu både prøvet service pack 2 og ovenstående løsning med at udvide hukommelses blokken via registreringsdatabasen. Intet virker.

Jeg tror jeg går i seng..
Avatar billede kirus Praktikant
21. september 2001 - 01:34 #16
Hvis PCen går i stå lige før den kommer til Windows så ville jeg forslå at PCen er overclocket. det kan resultere i at FSBen er højer end den skulle være og derfor ikke kører optimalt. eks. dengang man kørte på 100 Mhz FSB og AGP kørte på 66 =2/3 af FSBen ob man sættede den til at køre på 75 MHZ for at leje med clockspeeden så kunne det ske at Grafikkoertet nu kun fik 50 MHZ.

Det kunne selfølgelig også være at du skal indstille din BIOS til at AGP porten skal være den primære Grafikdevice...
Avatar billede ykok Nybegynder
21. september 2001 - 12:44 #17
AGP porten er den primære. Og jeg har ikke overclocket min computer.

Min computer er en AMD-K2-450 Mhz, med 256 MB SDRAM, og et DFI Motherboard K6BV3+, med chipsettet VIA 82C598 rev 4

Min BIOS er en Award Modular BIOS v4.51PG
Avatar billede kirus Praktikant
21. september 2001 - 12:48 #18
den samme har jeg...
hvilken Bus takt kører du på?
Avatar billede ykok Nybegynder
21. september 2001 - 13:28 #19
Aner det ikke? Hvordan kan jeg finde ud af det?
Avatar billede nf_maz Nybegynder
21. september 2001 - 14:02 #20
prøv evt. at underclocke cpu\'en
Avatar billede kirus Praktikant
21. september 2001 - 14:47 #21
http://www.dfi.com/product/Images/K6BV366-S.jpg
det skulle være dit Mainboard...
På boardet står der hvordan man kan clocke CPUen
og hvordan du skal sætte takten
mit forslag er at du bruger 4,5x100MHZ og sætter AGP takten til 66 plus at du sætter den til AGP 2x i BIOSen og RAM\'en sætter du til FSB takten...
Avatar billede ykok Nybegynder
22. september 2001 - 17:43 #22
Sådan er indstillingerne allerede...
Avatar billede ykok Nybegynder
23. juni 2003 - 14:38 #23
Den nye skærm virker