Avatar billede artery Nybegynder
20. september 2001 - 16:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Åbn 2 sider ved klik på link

Er der nogen der har en idé om, hvorfor dette script IKKE altid virker i Opera 5.11 !?!

http://www.builder.dk/artikler/article.asp?AID=36

Faktisk kan jeg overhovedet ikke få åbnet 2 forskellige sider i 2 forskellige frames med ét klik i Opera. Resultatet er en slags \"hurtig refresh\" af den frame der klikke fra - ellers intet.

Jeg har tilmed oplevet ved at: åbning af 2 sider i 2 forskellige frames med ét klik - kan resulterer i at frame-vinduet FRYSER, hvis jeg herfra vil returnere til de oprindelige 2 sider i de 2 forkellige frames via et \"Retur\" link. Dette forekommer i Netscape 4.7

Med stor forundring!

Lars Højberg
Avatar billede marz* Nybegynder
20. september 2001 - 17:40 #1
jeg har brugt:

<script language=\"JavaScript\">
function spreadit(){
top.framenavn1.location.href=\"me.htm\";
top.framenavn2.location.href=\"memf.htm\";
}
</script>
</head>
<body>
<a href=\"java script:spreadit()\">...

den virker i mozilla :)

marz*
Avatar billede marz* Nybegynder
20. september 2001 - 17:41 #2
nåå du skrev opera...hmmm sorry, men prøv :)

marz*
Avatar billede artery Nybegynder
20. september 2001 - 20:28 #3
Tillykke... Det virkede! I hvert fald i Opera 5.11 - men den \"fryser\" stadig min frame (flash-vindue\" i Netscape 4.7 - når jeg forsøger at retunere til de 2 frames der blev skiftet da jeg klikkede.

Anyway ... Tak skal ha´

Lars