Avatar billede mundt Nybegynder
20. september 2001 - 15:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Migration Workbench

Er der nogen som har prøvet at arbejde med Migration Workbench - dvs. flytte en Access 97 database til Oracle 8.0.6 med migration workbench.

René
Avatar billede molan Nybegynder
20. september 2001 - 16:16 #1
Nej, men ellers kan man altid exportere data til textfiles og derefter loade dem ind i Oracle.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
20. september 2001 - 16:50 #2
det var da et sjovt spørgsmål....
Har du ikke noget konkret problem ?

Ja, jeg har brugt det nogle gange!
Foretrækker dog at bruge sql*loader med direct load ved
store datamængder.

Men ved en mindre access database, er værktøjet udemærket!

Oracle Migration Workbench Release 1.4.1.0.0 er den nyeste version,
og den er klart at anbefale fre mfor tidligere!
Avatar billede mundt Nybegynder
21. september 2001 - 06:24 #3
I mit tilfælde er der tale om en meget stor database og nogle enkelte små.

Jeg har downloadet værktøjet og brugt det på en mindre testdatabase. Grunden til at jeg spørger er for at få at vide hvorledes værktøjet overfører forespørgsler fra Access og hvis det kan lade sig gøre hvorledes de efterfølgende er repræsenteret i Oracle. (Jeg har ikke kunnet finde noget i docs. og den database jeg overførte kunne jeg ikke finde nogle views i Oracle som modsvarer mine forespørgsler i Access. Er det fordi den ikke kan overføre forespørgsler?

Hvad mht til moduler i Access - hvis funktioner og procedurer herfra anvendes i forespørgsler? Skal disse moduler så modsvares af PL/SQL-scripts i Oracle - og er det noget Migration Workbench klarer eller skal det foregå manuelt?

Med hensyn til den store database (dvs. bl.a. stor datamængde) jeg skal have flyttet ville det måske være en ide at anvende sql*loader som du nævner. Har du et link til noget god dokumentation og eventuelt et eks. på en kommando?
Avatar billede mundt Nybegynder
28. september 2001 - 09:44 #4
Er i der?
Avatar billede molan Nybegynder
28. september 2001 - 11:26 #5
sql*loader systax er for indviklet til at forklare.

Prøv at se på

http://technet.oracle.com/docs/products/oracle8/doc_index.htm

Avatar billede mundt Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:57 #6
OK