Avatar billede xxxxxxxxxxxx Nybegynder
20. september 2001 - 13:56 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

CVR Nummer:

Når man skal udfylde bank nr. osv. til firmaer.
Støder man ofte på dettet.
CVR Nummer:
Hvad betyder det og hvad er det man skal skrive der?
Avatar billede parazite Nybegynder
20. september 2001 - 13:57 #1
Har du oprettet et firma har du et CVR-nummer. Det er altså et unikt firma-ID.
Avatar billede netsrac Praktikant
20. september 2001 - 13:58 #2
CVR er det samme som SE nummer, det er et nummer som alle moms registrerede virksomheder har, lige som en privat har et CPR nummer.

Central Virksomheds Register.
Avatar billede abruscato Nybegynder
20. september 2001 - 14:03 #3
Et CVR-nr. er det \"CPR-nr\" en virksomhed tildeles.
Alle danske firmaer/udenlandske fimaers filial i DK får tildelt et CVR-nr. af Told&Skat.

Se evt. http://www.toldskat.dk/basic.php?source=/virk/index.cnt
Avatar billede xxxxxxxxxxxx Nybegynder
20. september 2001 - 14:09 #4
ok det er i sammenhæng med tradedoubler.dk
Hvad skal jeg så skrive?
Er det noget jeg har eller er det mit id nr. jeg har hos tradedoubler
Avatar billede netsrac Praktikant
20. september 2001 - 14:12 #5
Så skal du nok skrive dit cpr nummer eller helt lade være med at skrive noget.
Avatar billede xxxxxxxxxxxx Nybegynder
20. september 2001 - 14:13 #6
Jeg har nemlig bare privat hjemmeside ikke firma så skal jeg vel ikke udfylde noget
Avatar billede abruscato Nybegynder
20. september 2001 - 14:25 #7
BTW: Foreninger med momspligtig omsætning skal også have et CVR-nr. (Kan ikke lige huske hvordan det står til med foreninger der er fritaget for moms - Fx. velgørende foreninger mm.)
Avatar billede klatten Nybegynder
20. september 2001 - 14:33 #8
En virsomheds omsætning bestemmer om man skal momsregistreres. Når man bliver momsregistreret får man så tildelt CVR.nr. Dette CVR.nr skal herefter stå på alt korrespondence i firmaets ånd.

www.toldskat.dk er faktisk en fin hjemmeside, hvor man kan hente en masse nyttige oplysninger. Prøv det!
Avatar billede xxxxxxxxxxxx Nybegynder
20. september 2001 - 14:55 #9
tak
Avatar billede abruscato Nybegynder
22. september 2001 - 05:13 #10
klatten -> \"En virsomheds omsætning bestemmer om man skal momsregistreres.\" En virksomheds omsætning har intet at gøre med om man skal momsregistreres eller ej - Det er hvis man er privatperson og tjener 20.000,- kr. el. derover (Som selvstændig) pr. år at man skal momsregistreres...

Du har dog ret i at CVR-nr. skal fremgå af fakturaer mv. (Noget som *mange* firmaer glemmer - Bare se på din seneste bon fra det lokale supermarked...)