Avatar billede moose Nybegynder
20. september 2001 - 12:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Aarghh.. hjææælp

Ok, jeg har fucket up :( kom til at køre et forkert script fra en queryanalyzer i sql2000 og den har slettet min DB, ingen problemer, restore bare fra Backup, problemet er bare jeg ingen backup har!!! Ved det lyder utroligt, men det er sandt.. har prøvet diverse undeleteprogs og lignende uden succes, anybody??
Avatar billede terry Ekspert
20. september 2001 - 13:02 #1
Its a hard world moose!
have you deleted the data or the database (tables etc.)?
Avatar billede tmceu Praktikant
20. september 2001 - 13:02 #2
Hvis du ikke har backup af både databasen og transaktionaloggen, kan du glemme alt om undo, der er ingen vej uden om :-(
Avatar billede tmceu Praktikant
20. september 2001 - 13:03 #3
transaktionaloggen skulle selvfølgelig have været transaktions loggen
Avatar billede tmceu Praktikant
20. september 2001 - 13:05 #4
Det gør ingen forskel om det er data eller databasen.

Der er forresten en mulighed, og det er en filbackup af dine data filer (.mdf, .ldf o.s.v.). Men det forudsætter at databasen ikke har været i brug på backup tidspunktet eller at du har en backup client der kan håndtere åbner filer.
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
20. september 2001 - 13:06 #5
Nu arbejder du ikke for et webfirma eller noget vel?
Avatar billede moose Nybegynder
20. september 2001 - 13:09 #6
Crap! Det er der jo ikke så meget at gøre ved, jeg havde fuldstændig glemt at lave en maintenance plan.. DB\'en var ikke så gammel, så jeg har hverken .ldf eller .mdf filer, det var dem jeg håbede på at få frem med norton utilities (som iøvrigt åbenbart ikke kan køre på 2000 server??) eller lignende programmer...:(
Avatar billede moose Nybegynder
20. september 2001 - 14:51 #7
Blev desværre nødt til at starte fra scratch igen :( tak for jeres forsøg!
Avatar billede tmceu Praktikant
20. september 2001 - 15:00 #8
Nå, så de point snuppede du lige selv ?

Husk på, at et negativt svar også er et svar - det er jo langt fra alt der spørges om herinde der kan lade sig gøre.

Hvis det er den slags kriterier der uddeles point efter, kunne du jo have ventet meget længe på en afklaring og måske spildt en masse tid på at lede, forsøge dig frem o.s.v.

Point er ikke alt, men dette er ikke fair efter min mening :-(