Avatar billede ishans_shade Nybegynder
06. februar 2000 - 16:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Voodoo II problemer

Jeg har et problem med mit Creative Labs 3D Blaster Voodoo II kort (12 mb.).
Kortet har virket godt nok siden jeg erhvervede mig det, men nu
gør det kvaler.
Jeg har prøvet at fjerne driverne (både ved at søge i
Windows-folderen efter alle de filer som en installation af kortet giver,
+ fjerne kortet fra enhedshåndteringen, og derefter installere driverne på ny.)
Dette virker dog ikke, og min skærm går i sort når jeg går ind i
kontrolpanelet skærm, hvor der ellers tidligere har været et faneblad
med kontrollerne til kortet.
Jeg har både prøvet med driverne som kom med kortet,
og de "generelle" voodoo II drivere. (3dfx unified drivers tror jeg de hedder)
så jeg mistænker disse drivere for at komme ind og forstyrre de
originale på en eller anden måde.
Og jeg har prøvet at installere de originale drivere, der kom med
kortet, og opdatere dem med de nyeste fra Creative Labs hjemmeside,
også uden virkning.
Hvis jeg prøver at køre et spil der understøtter kortet, går skærmen
bare i sort igen, og uden at det er muligt at sige Ctrl+Alt+Del, eller
Alt+Tab, så det kan jeg ikke få så meget ud af. Det kan jeg i øvrigt
heller ikke ude ved kontrolpanelet skærm.
Jeg kører Win-98.

Så hvis der er nogen der har en løsning på mit problem, er der
30 dejlige point at hente :)

/Anders Nielsen AKA Ishans_Shade.
Avatar billede driis Nybegynder
06. februar 2000 - 17:27 #1
Det lyder som om, som du selv er inde på, at en forkert driver har smadret din opsætning. Det kan være ret svært at finde præcis den eller de filer, der giver problemet, og du skal højst sandsynligt også til at rette i registreringsdatabasen. Mit råd er: Lav en backup af vigtige data på C-drevet, og formater det derefter og installer Win 98 igen. Når Win er installeret, installerer du de drivere, som du ved virker.
Avatar billede krusell Nybegynder
06. februar 2000 - 17:37 #2
hvis kortet er gammelt kan det jo også være at det simpelthen ikke virker mere...
Avatar billede desperado Nybegynder
06. februar 2000 - 19:21 #3
Det er som at lede efter en nål i en høstak !
og det tager tid !

Jeg håber at du har en cd-brænder ; )

Du har tjækket at den ikke køre for høj Hz på din skærm ( sort hvis det er det )

eller giv Driis... Point ; )

M:S
Avatar billede ishans_shade Nybegynder
07. februar 2000 - 11:36 #4
Jeg accepterede svaret fra Driis, men jeg tror ikke det er fordi det er et gammelt kort. Og jeg er sikker på at det ikke er for høj hz. på skærmen.
Men tak for hjælpen, selvom det er et noget standardsvar, men jeg vil da prøve det med registreringsdatabasen først.
:)

\Anders Nielsen aka Ishans_Shade
Avatar billede annnrz Nybegynder
10. februar 2000 - 23:16 #5
Download de sidste nye drivere fra www.3dfx.com , de er optimeret til directx 7....de virker fint...

ellers er det nok nemmest at installere windoze om....(uden formatering altså!)
Avatar billede ishans_shade Nybegynder
17. februar 2000 - 09:52 #6
Jeg har løst problemet nu, jeg fjernede simpelthen kortet fra maskinen, startede windows, fjernede driverne fra systemet, satte kortet i igen, installerede kortets originale drivere igen, opdaterede dem med de nyeste fra 3dfx.com, og det kørte igen.