Avatar billede hyllested Nybegynder
20. september 2001 - 09:03 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Automatisk start af SIkkerhedskopiering

Hej,

Jeg har det enormt irriterende problem, at Windows\' indbyggede Sikkerhedskopierings-funktion starter hver gang jeg logger på min maskine. (uanset hvilken profil jeg logger på med)

Det har stået på en uge og jeg har haft systemet installeret i cirka 3½ uge. Hvad gør man ved det?

-H
Avatar billede jhol00 Nybegynder
20. september 2001 - 10:13 #1
du har jo nok fået en fil ind i din \"startup folder\". se under start -> programmer -> startup (eller noget i den retning). Hvis backupprogrammet findes der, så skal du bare fjerne den!

Alternativt kan det være under \"automatiske handlinger\", at der er lavet en backupfunktion, der er sat til at køre ved hvert logon. Træls. Så skal du bare fjerne den det. Kan desværre ikke huske, hvor du finder den, da jeg lige nu sidder på en gammel NT maskine...

Hvis det ikke løser problemet, kan det være, at der er en entry i din system.ini eller win.ini

Den skal så hedde noget i retning af:
start=\"backupprogrammets navn\"
eller
run=\"backupprogrammets navn\"

held og lykke!
Avatar billede hyllested Nybegynder
20. september 2001 - 10:17 #2
Jeg glemte at skrive at jeg har win2000 det er nok vigtigt!
Avatar billede hyllested Nybegynder
20. september 2001 - 10:24 #3
hmm... Det var der ikke noget der hed i de to filer.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2001 - 10:32 #4
Du kan jo se i Schedule om ikke den ved en fejl har sneget sig ind der.
I Start/Programmer/Assesories/Systemtools finder du Schedulet task.
Avatar billede hyllested Nybegynder
20. september 2001 - 11:49 #5
>>> retaxes: Planlagte opgaver (som den hedder på dansk) er indeholder ikke sikkerhedskopiering :(
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2001 - 11:55 #6
Ok, så er det vist Backup den understøtter ;o(

Jeg er inde i WinXP og den er på engelsk, ku ikke lige huske de danske betegnelser!

Jeg har en ide, hent et lille program der hedder StartUp af Mike Lin, der har du flere muligheder for at se hvad der starter op, den går også ned i Reggen!

Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2001 - 11:57 #7
Avatar billede hyllested Nybegynder
20. september 2001 - 12:19 #8
Jeg har hentet og installeret programmet ... hvodden gør man ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2001 - 12:31 #9
Gå ind i Kontrolpanelet og find StartUp ikonet, dobbeltklik på den.
Gå fanerne igennem og se efter om der er noget der minder om start af sikkerhedskopiering.
Er der et punkt med et kryds i, fjerne r du krydset og genstarter, så skulle funktionen være fjernet.
Avatar billede hyllested Nybegynder
20. september 2001 - 13:06 #10
der er ikke noget StartUp ikon !?
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2001 - 13:10 #11
Når du klikker på den fil du har hentet lægger StartUp sig Kontrolpanelet. Det skal virke!
Jeg har den både i Win2k og WinXP!

Prøv igen
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2001 - 13:11 #12
Rettelse:

Når du klikker på den fil du har hentet lægger StartUp sig i Kontrolpanelet.
Avatar billede hyllested Nybegynder
20. september 2001 - 13:17 #13
Der står da vist det samme to gange i træk!

Jeg har lige lagt det ind på ny... Så der må være noget andet galt, for der ligger ikke noget nyt i Kontrolpanelet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2001 - 13:21 #14
Har du prøvet at genstarte?

Nej, jeg skrev ikke helt det samme, jeg manglede et \"i\" ;o)
Avatar billede hyllested Nybegynder
20. september 2001 - 13:24 #15
Jep :) flere gange endda!
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2001 - 13:41 #16
Jeg læste lige på Mike side, nederst står der at hvis der ikke ligger nogle startup programmer så vil den være transparent!

Prøv lige at læse hvad han skriver!
Avatar billede hyllested Nybegynder
20. september 2001 - 16:30 #17
Jeg har læst det! Jeg bliver ikke meget klogere.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2001 - 16:35 #18
Set må du meget undskylde, jeg tror at det er den forkerte jeg har givet dig. Jeg finder lige den rigtige!
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2001 - 16:37 #19
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml

Det er denne du skal hente!
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2001 - 20:02 #20
Hvad fandt du ud af?

Tak for pointene ;o)

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede hyllested Nybegynder
20. september 2001 - 20:04 #21
Yæs :) det virker perfekt!!! Har du flere gode links til uundværlige små programmer?
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2001 - 20:13 #22
Nogle har jeg da, jeg har 16 programmer i Taskbaren!
Nogle skal ligge der, andre er småting der kan gøre lidt nytte, bl. dem Memturbo, Rivatuner, ZoneAlarm, BlackIce, AddSubtract, et par Atomure.
Inde i kontrolpanelet har jeg StartUp som sagt!