Avatar billede rage Nybegynder
06. februar 2000 - 13:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DVD til VHS......

Har et problem....da jeg har det med at ridse min DVD'er....... så jeg har tænkt på at lave en sikkerheds kopi af min DVD'er..... men....der er bare et problem... der kommer et filter over når jeg prøver at lave en sikkerhedskopi... findes der et program...så man kan slippe for det ??
Avatar billede sjensen Nybegynder
06. februar 2000 - 13:23 #1
Rage,

Det du er ude for er den begrænsning (kode) udviklerne af DVD og filmselskaberne råber op om bliver knækket af hackere. Der er lagt en spærring ind i din DVD enhed for at det ikke kan lade sig gøre at kopiere fra en DVD-skive, og der har været en masse tale om det for nyligt i pressen, hvor bl.a en svenks hacker er blevet frikendt for at vise på sin hjemmeside hvordan man kan knække koden. I USA er man ikke enig i at det er lovligt, ikke engang at vise hvordan det kan gøres.

Så der findes 100% ikke et generelt program (offentligt i hvert fald) der kan gøre det, men der findes sikker mange hacker programmer der kan. De er bare ikke lovlige, og selvom du skriver at formålet er at du vil lave en sikkerhedskopi, så er det heller ikke lovligt.

Så du skal ud på skråplanet for at få løst dit problem.

go' fornøjelse !

sjensen
Avatar billede einstein Nybegynder
06. februar 2000 - 13:45 #2
Forkert.... programmet DeCCS er "udviklet" af en norsk dreng på 16, med den grund at det gør det muligt at afspille DVD under Linux. Programmet kan sammentidigt også bruges til afkodning af DVD'erne.
Det amerikanske filmforbund har hevet ham drengen i retten, men da de under anklagen kom til at offentliggøre program-koden, kan der ikke mere være noget ulovligt i det, da det er deres egen skyld.
http://www.angelfire.com/ks/Kurmania/#decss
Avatar billede a1a1 Novice
06. februar 2000 - 15:36 #3
Avatar billede motu Nybegynder
08. februar 2000 - 22:10 #4
der findes et program.
Avatar billede einstein Nybegynder
08. februar 2000 - 22:20 #5
hvad mener du med "der findes et program" ??????????
Avatar billede andersfage Nybegynder
19. februar 2000 - 09:21 #6
Hvis du bruger Hollywood+ kort er det meget nemt. Der er noget på DVD film der heddder Macrovision ligesom på originale VHS film. Det (Macrovision) skal bare slås fra!!! Så spiller det!

Anders
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
01. maj 2000 - 22:25 #7
er der nogle som har oprogrammet DeCCS, for siden det skulle ligge på er der hvist ik mere....

:-(