Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. september 2001 - 23:43 Der er 21 kommentarer og
4 løsninger

Hvad skal jeg vælge ???

Jeg skal nu til at importere vare selv fra udlandet
som skal sælges både i butikken og på webbet.

Er selv i stand til at programere web sider op mod
access/MySQL databaser i ASP, og dette vil jeg da
også helst gøre da jeg ikke gidder de færdig lavet
shop moduler som findes rundt omkring.
De er simpelthen bare alt for kedelige og lever slet
ikke op til det jeg har tænkt mig at udvikle min side
til.

Mit største problem er bare hvilket program skal jeg
invistere i.

Programmet skal kunne følgende :

Have standart regnskabs funktioner.

Have et butiks modul (kasseapperat) med stregkode læsning.

Der skal være fri adgang til Databasen som det kører på!!
Det vil sige at jeg skal kunne være i stand til at åbne
databasen og trække info direkte ud af den uden om
programmet.

Vare :
..Navn
..beskrivelse
..billede (skal kun være sti til billede til brug på www)
..Pris Ud
..Tilbud Ud
..Pris Ind
..Mulighed for at angive flere grossister + pris ind
..Genbestilling ved antal
..Mulighed for at liste vare antal fra bestemt grossist
  mens sælgeren står der, så lager opdateres selvom min.
  antal for genbestilling ikke er nået.
..VareNummer hos grossist (husk flere grossister pr. vare)
..Internt varenummer da nogle grossister kører med overlappene
  varenummere
..Stregkode

Grunden til at jeg vil have et program hvor man har tilgang til
databasen er at jeg vil lave den online shop som skal være
konstant opdateret med Antal På Lager, jeg har så tænkt mig
at opsætte en mindre server i butikken som hver 6-10\'ne minut
opdater lagerbeholdning på webhotellet. Jeg ønsker ikke at køre
selve online delen på egen server da det kræver for stor og dyr
internet forbindelse.

Navision :
er udelukket da det er totalt uden for min økonomiske
rækkevide inden man har fået stablet alle de forskellige moduler
sammen.

Winfinans :
har ikke adgang til databaserne.

Stellar Office :
har ikke adgang til databaserne.

Nogen ider til hvad jeg skal vælge og ikke gør mig konkurs inden
jeg er kommet igang??
19. september 2001 - 23:48 #1
Navision C5 fåes FRA 3.000 kr. alt efter hvilke moduler du skal have med. (Måske en light)

Det hed tidligere Concorde C5

Kontakt evt. Brian Pedersen (måske Petersen) hos Hands A/S 7010 0908 (tror jeg) - han har erfaring med opsætning med C5 og Web.

Du må gerne hilse fra mig - Flemming Dahl (tidligere kollega)
Avatar billede tmceu Praktikant
19. september 2001 - 23:49 #2
Jeg deltog engang i et lignende spørgsmål, hvor en anden (importøren) foreslog et billigt produkt, som slog mit forslag med flere længder, et øjeblik så finder jeg det frem...
Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. september 2001 - 23:54 #3
--->flemmingdahl

Ja men det er bare det med navision, at inden jeg er kommet til det jeg egentligt har brug for, som ikke er så meget, så kommer jeg minimum over 50.000,- (har snakket med navision) og det er simpelthen for meget. Navision er smart og skide godt, men modulerne er bygget på en sådanne måde at jeg skal bruge mange moduler for at nå mit mål :-(, og så sidder jeg med en hel masse fancy funktioner som mere er beregnet til kæmpe store virksomheder = de har som regel kassen.

-->tmceu
venter spændt :-)
Avatar billede tmceu Praktikant
20. september 2001 - 00:03 #4
Den var sg svær at finde, det gik lige op for mig hvor mange spørgsmål jeg egentlig har deltaget i :-)

Programmet hed Stellar og du kan finde link, mailadresse til forhandleren m.v. i http://www.eksperten.dk/spm/100534
Avatar billede jgk Nybegynder
20. september 2001 - 00:06 #5
Link virker ikke..
20. september 2001 - 00:07 #6
Jeg har ikke bedre bud.
Avatar billede hsgroup Nybegynder
20. september 2001 - 00:07 #7
Stellar har både en butiksdeæ og en webshopdel. Jeg er ikke helt inde i detaljerne om hvad du kan i databasen, men jeg tror nu at det kan det meste af det du vil.
Vi kigge nærmere på det imorgen.
Og ja jeg er Stellar forhandler
Avatar billede bojohansen Nybegynder
20. september 2001 - 00:08 #8
-->tmceu

Damm Stellar Office giver ikke fri brug af deres database. Og det er også en fil database som de selv har udviklet og ikke vil give adgang til (har snakket med dem) ellers et utroligt godt program som i allerhøjeste grad er til at komme til økonomisk :-)
Avatar billede hsgroup Nybegynder
20. september 2001 - 00:09 #9
Du kan da forresten få en 45dages gratis demoCD. Du skal nok vælge storebror Stellar Office Pro
Avatar billede tmceu Praktikant
20. september 2001 - 00:09 #10
Jeg går ud fra at du mener linket til spørgsmålet ?

Der manglede en /

http://www.eksperten.dk/spm/100534/
Avatar billede bojohansen Nybegynder
20. september 2001 - 00:17 #11
-->hsgroup
Har testet det, manglede et par funktioner så jeg ringede til dem og spurgte om de ville programmere de funktioner som add ons mod betaling selvfølgelig, men det vil de ikke :-(
Og der er ikke og kommer heller ikke mulighed for adgang til deres DB. Eneste mulighed er at trække data ud til tekst filer, og det er mit liv for kort til!!

-->tmceu
Linket fejler ikke noget, så jeg er ikke lige helt medm på den sidste kommentar?
Avatar billede tmceu Praktikant
20. september 2001 - 00:19 #12
der var en kommentar \"Link virker ikke.. \"
Avatar billede bojohansen Nybegynder
20. september 2001 - 00:23 #13
-->tmceu
nåååå det var til \'jgk\' havde slet ikke set hans kommentar! sorry
Avatar billede tmceu Praktikant
20. september 2001 - 00:41 #14
Nu udvikler det sig til en stor gang undskyld :-)
- havde overset Stellar i dit spørgsmål.

Med det du allerede har prøvet, tror jeg det begynder at knibe med prisbillige alternativer. Men jeg har et alternativt forslag:

Navision (og mange af deres små forhandlere) er ofte til at forhandle med. Hvad med at foreslå at du får en aftale baseret på din virksomheds størrelse eller din reelle anvendelse af systemet; du skal bruge mange moduler for at opnå den ønskede funktionalitet, men skal vel ikke bruge 100% af alle moduler. Der er mange virksomheder der faktisk ikke bruger mere end 20-30% af deres økonomisystem, men alligevel har hele pakken, fordi de skal bruge lidt fra alle moduler.

Du kan evt. forsøge dig hos Aston Group og Columbus.

Dette er mit absolut sidste forslag, jeg er helt død for flere ideer :-(
Avatar billede halifax Nybegynder
20. september 2001 - 00:56 #15
Prøv evt. at se en oversigt over danske økonomi-/regnskabssystemer. Lang og måske kedelig - prøv alligevel.
http://regnskabsprogrammer.homepage.dk/oversigt.htm

Avatar billede sas Nybegynder
20. september 2001 - 11:33 #16
Winfinans har ikke gjort en pind ud af at begrænse adgangen til deres database, der er simpelthen gabende åbent. Du må prøve en gang til.
SQL løsningen har samtidig et stored procedure interface samt et xml-interface, hvis man ønsker at kommunikere \'autoriseret\' med databasen.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
20. september 2001 - 12:47 #17
-->sas
Den demo version jeg prøvede af Winfinans, gav ikke lov til at åbne databaserne. Hvis jeg vælger deres SQL version bliver jeg garanteret nød til at skal ud og købe MsSQL server, inden jeg kan lave den automatiske opdatering af web databasen, hvilket jeg ikke er ret interesseret i.
Avatar billede sas Nybegynder
20. september 2001 - 13:08 #18
Det er også rigtigt - demoudgaven fra download er vist en omdøbt mde-fil. Så er de ikke helt naive :-).

De fulde versioner er i alle falds ubeskyttede .mdb-filer. SQL-serveren kan lejes.
Avatar billede hsgroup Nybegynder
20. september 2001 - 17:09 #19
bojohansen--> jeg har haft en snak med udvikleren af Stellar og har forelagt dine krav.
Du mulighed for at lave en løsning som virker, det er ikke en online løsning, men baseret på transaktioner som kan automatiseres, hvis du som det ser ud til, kan lave delen mellem Stellar Office Pro og din butik.
Du har så også meget stor sikkerhed, andre ikke bare kan \"stikke snablen\" i dine databaser, risikoen for virus som den nye vi lige har set lidt af.
Er du interesseret, så lad mig høre
Avatar billede bojohansen Nybegynder
20. september 2001 - 23:03 #20
Jeg takker foreløbeligt, og trækker mig lige lidt ind i tænke krogen mens jeg samtidigt kigger lidt på http://www.circuitdata.dk/

Men indtil videre står Stellar igen i toppen af min liste.

Foretrækker et produkt som kører under W2K da jeg så selv kan styre alle sikkerheds foranstaltninger hvis det senere viser sig at jeg får brug for flere klient maskiner og diverse. (Her tænker jeg på opsætning af NTFS tilladelser på maskinerne)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
20. september 2001 - 23:09 #21
BTW.
Det er egentligt ret overraskende at ingen af de programmer jeg har kigget på understøtter at man har flere grossister til samme vare.
I min branche er der adskillige grossister til alle vare, og jeg vil da ikke mene at det er en særlig tung/svær funktion at indbygge.
Avatar billede hsgroup Nybegynder
21. september 2001 - 01:23 #22
du er velkommen til at kontakte mig omkring Stellar, jeg blev så glad for det at vi begyndte at sælge det ;-)
Avatar billede kurtw Nybegynder
21. september 2001 - 07:07 #23
Prøv at besøge www.admiral.dk. Databasen er tilgængelig via ODBC og kan dermed anvendes via  en ASP løsning.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
24. september 2001 - 12:11 #24
Nå, point bliver delt ud til alle deltagere.........dette kommer vist til at tage længere tid at finde ud.
Avatar billede mewsw Nybegynder
15. maj 2003 - 11:21 #25
Hey du,, hvordan gik det med dit program,,fik du det opat køre? hvis ja, kunne jeg være int. i at købe.!