Avatar billede latoni Nybegynder
06. februar 2000 - 11:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Direkte Kabeltilslutning

Min kammerat skal sikkerhedskopiere filer (begge er Win98, 2nd. edition)fra sin bærbare Toshiba over på min stationære 'bambus'-pc. Vi kan komme så langt, at jeg som gæst kan se hans computer under 'Andre computere. Dette via Microsoft Netværkslogon og Tcp/ip-protokollen. Hvordan kommer vi videre?
På forhånd tak, Lars
Avatar billede sjensen Nybegynder
06. februar 2000 - 11:37 #1
Brug Stifinderen, og dobbeltklik på netværk og hans maskine. Derefter skulle du kunne se hans drev /foldere på drevet og herfra kopiere filerne fra/til din maskine.

sjensen
Avatar billede latoni Nybegynder
06. februar 2000 - 12:56 #2
Det har vi prøvet, der sker ikke en dyt. Der kommer ret hurtigt en fejlmeddelelse fra 'Direkte Kabeltilslutning'. Jeg kan ikke lige huske hvilken. Er det måske bedre at bruge nogle andre protokoller? eller kan det være i fil og udskriftsdelingen? vi har bare sagt noget i retning af, at alle kan få adgang til alt!? Det vigtigst er, at han får adgang til min brænder, men det er samme fejl, hvis jeg er vært.
Lars
Avatar billede sjensen Nybegynder
06. februar 2000 - 13:09 #3
latoni,

du skal ikke acceptere mit svar hvis det ikke er godt nok. Når du gør det vil andre ikke bruge tid på et svar fordi der ikke er noget points at hente.

Jeg prøver lige med nogle andre muligheder men hvis du ikke mener at nogle af dem hjælper så opretter jeg et spørgsmål så du kan få dine 15 points igen, eller hvis en aden kommer med et kommentar du vil acceptere kan jeg oprette et spørgsmål kun vedkommende kan svare på så han/hun får points'ne.

OK ?

Vedr. problemet:

Du skriver at I har sat MS netlogon og TCP/Ip op. Det er ikke nødvendig med TCP/IP, bare brug NetBeui.

Men, jeg tror ikke du skal regne med at han kan bruge din brænder via netværket. Hvis du kunne uddele din brænder som en resource i netværket skulle I installere alle programmer på den bærbare for at kunne bruge den. Det er bedre at din maskine bruger brænderen og så bare tager dataene fra hans harddisk.

Han skal på sin maskine vælge at uddele et dir eller en disk med et navn. Du skal så på din maskine vælge at bruge det delte drev/dir, evt. som et logisk drev (stifinder, funktioner, tilslut netværksdrev), og derefter skulle i kunne føre data frem og tilbage mellem din maskine og hans, via det delte drev/dir.

Prøv det og lad mig høre hvad I får ud af det.

sjensen
Avatar billede latoni Nybegynder
06. februar 2000 - 13:44 #4
sjensen, nå det er sådan det virker med pointene.
Vi vil så prøve, at komme ind igen den vej du siger. Det bliver dog ikke før tidligst i aften, da jeg skal til kaffeslabberads i eftermiddag.
Som jeg indtil videre ser det, er protokollen 'ligegyldig', bare det er den samme. Jeg har tidliger været på et netværk uden problemer, det var via internettet. Derfra kender jeg lidt til det med at koble på netværksdrevet.
tak.
Lars