Avatar billede rasmus_h Nybegynder
19. september 2001 - 21:52 Der er 25 kommentarer og
6 løsninger

Kig på den...

Kan i ikke lige kigge på http://sin.webpunkt.dk og sige hvad i mener om den ??

I må også gerne komme med rettelser/forslag eller andre ting i synes ændret !

MVH

Rasmus!
Avatar billede jhol00 Nybegynder
19. september 2001 - 21:56 #1
Jeg synes generelt, at det ser godt ud!

Måske du kunne optimere en smule mere, så od med høje opløsninger også får noget ud af siden. på 1600X1200 bruger man nærmest kun 1/5 del af skærmen.

Desuden synes jeg, at du skal lave menuen til venstre med mouseover images - det vil passe godt til den type design! - Eventuelt kunne du også lave en markering af det valgte emne!
Avatar billede mystical Nybegynder
19. september 2001 - 21:56 #2
Kedelig, man for ikke lyst, til at komme tilbage.
Selve grafiken på siden er ikke særlig god:

5-6@13

/Mystical
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
19. september 2001 - 21:57 #3
mystical> Okay... Hvad synes du så der skal laves om ??

Rasmus!
Avatar billede superib Nybegynder
19. september 2001 - 21:58 #4
Det ser godt ud... Men der skal være en skip intro knap!! Den var fed nok første gang... men nu har man set den... Det kunne også godt ud med en eller anden mouseover effekt på knapperne...
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
19. september 2001 - 21:58 #5
Der ER!! en skip intro knap...
Avatar billede superib Nybegynder
19. september 2001 - 22:00 #6
lol... Så skal den være større... :o)
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
19. september 2001 - 22:01 #7
Der står jo faktisk også: If don\'t see a movie, then go to the mainpage, by clicking here

Rasmus!
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
19. september 2001 - 22:03 #8
Har i slet ikke noget ellers, der skal ændres ??

Rasmus!
Avatar billede podata Nybegynder
19. september 2001 - 22:05 #9
Din email er \'død\'
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
19. september 2001 - 22:05 #10
Ja ved det... Der kommer et CGI-baseret form-mail meget snart!!

Rasmus
Avatar billede podata Nybegynder
19. september 2001 - 22:07 #11
Ok, bare en lille kommentar :)
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
19. september 2001 - 22:09 #12
Jamen jeg takker...
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2001 - 22:09 #13
Det ser totalt nollert ud at man ser menuen loade igen og igen, selvom der ikke er variation i selve knapperne eller teksten på disse..

få det lavet om!
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
19. september 2001 - 22:10 #14
klim123> Takker også, men jeg ved egentlig ikke hvordan jeg skal få den til at lade vær\'... Nogen der ved det ??

Rasmus!
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2001 - 22:14 #15
høhø.. hvor svært kan det være???
Jesus - jeg kender et kursus der hedder pc-brugerkørekort ;)

Nu skal du høre... det du gør er at loade dine sider i midter framen, de andre frames rører du ikke ved, udover når din index.htm loades... derefter kører det hele som en drøm, og så ser det ikke nær så nollert ud længere :)

Mvh.

KHL
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
19. september 2001 - 22:18 #16
Skal jeg så lige fortælle dig at siden er opbygget af TABELLER!!! IKKE RAMMER/FRAMES!!!

Stik den, jesus!

Rasmus!
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2001 - 22:19 #17
Igen -

fjern linket http://sin.webpunkt.dk/index2.htm fra din øvre bjælkemenu, lad vær med overhovedet at loade den når der skal loades noget.. den ændre sig jo overhovedet ikke, så hvorfor beder du den om det? (det er der ingen grund til)

Det samme med menu til venstre, når noget loades, så loader du det i midterframen, altså den til højre for din menuframe, og den under din bjælkeframe.. de andre lader du være med at loade.

Derudover synes jeg din grafik er meget gnidret, og ser temlig barnlig ud, nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men er du 12 - så er det iorden... er du ældre - ja, så tag et grafik kursus eller et eller andet... :)

Mvh

KHL
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2001 - 22:21 #18
>>rasmus

jamen for faen lille knægt, så få da lavet den til frames, jesus - tabeller, det bruger man til lidt tekst, da ikke til at bygge en hel hjemmeside til, men mindre man ikke ejer teknik i kroppen, kom nu i sving og få din frontpage, eller hvad du bruger i sving...

Jeg bruger selv Macromedia Dreamweaver - prøv den, det kan anbefales!
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
19. september 2001 - 22:26 #19
Har både FP og Dreamweaver (+en del andre), ellers ret gode programmer...

Og DEN SKAL IKKE LAVES I FRAMES!!! Det lugter!

Rasmus
Avatar billede fastwrite Nybegynder
19. september 2001 - 22:26 #20
Du har fat i det rigtige, Rasmus. For så vidt kan jeg godt li\' designet. Det er meget minimalistisk - eller enkelt, om man vil. Men måske en smule gnidret. Og jeg må sige, ligesom de andre - det er dumt at hele siden skal loade ind hver gang du ændrer i teksten.

Jeg er ikke tilhænger af frames, men til dette formål vil det være praktisk.

Prøv evt. at se på tutorials fra www.html.dk
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
19. september 2001 - 22:27 #21
Desuden udelukker du ca. halvdelen af brugerne hvis du bruger frames!

Rasmus!
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
19. september 2001 - 22:28 #22
fastwrite> Hrmpf... Forræder!

Rasmus!
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
19. september 2001 - 22:55 #23
Go\'nat....
Avatar billede thb Nybegynder
20. september 2001 - 00:00 #24
Jeg må indrømme at jeg synes at i alle lyder som nogle små børn når i skrive om at i bruge forskellige hjælpe programmer, der er et godt program på marked (HomeSite 4.01) alle de andre (frontpage, dreamweaver, stone... osv) er kun for nybegyndere...

Og frames er en uddød race, du kan ikke bruge frames nu om dage, det udelukker mange muligheder, såsom fortrukne af specielle sider og søgemaskiner.. Man bruger kun frames i nødstilfælde og til enkelte designs.

Thomas
Avatar billede fastwrite Nybegynder
20. september 2001 - 00:04 #25
Som sagt - jeg er ikke tilhænger af frames, men det er vel snart en religionskrig hvad det skal være. Ikke desto mindre syntes jeg det måske vil være fint for Rasmus\' hjemmeside, da jeg ikke forestiller mig at den skal være voldsom stor, men mere \'bare\' være en slags hobby-spil hjemmeside..

mvh Fastwrite
Avatar billede fastwrite Nybegynder
20. september 2001 - 00:04 #26
Desuden foretrækker jeg Dreamweaver og gode gamle notesblok...
Avatar billede thb Nybegynder
20. september 2001 - 00:15 #27
Det vil jeg og så give dig ret, og som jeg sagde så er der visse hper der kan laves i frames...

Jeg må indrømme at jeg får kullegys hvis jeg høre om en der bruger frontpage. :)

Jeg bruger selv EditPadLite for den er genial...
Den har en masse gode ting i forhold til notesblok.
Den kan hentes på http://www.editpadlite.com helt gratis.
Avatar billede espectro Nybegynder
20. september 2001 - 07:48 #28
jeg synes designet er nogenlunde, bare ik grafikken. Lidt for \"grumset\". Og at den er bygget op på tabeller er fint, det gør jo bare at flere browsere understøtter det, og du undgår en masse bøvl.

Man kan sagtens lave noget ligeså godt, hurtigt og effektiv med tabeller som med frames :)
Avatar billede espectro Nybegynder
20. september 2001 - 07:51 #29
måske lave en mørg gråtone istedet for sort, ville nok få den til at se mere elegant, og frem for al, spændene ud :)
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
20. september 2001 - 08:09 #30
Takker...

Jeg har faktisk lavet det meste af siden i notesblok, først igår aftes fandt jeg en WYSIWYG editor!

Espectro> Ja, det kunne være man skulle prøve med en grå istedet for...

Thb> Dejligt! En der vil gi\' mig ret....
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
22. september 2001 - 00:02 #31
Ja så tror jeg det er lukketid...

Rasmus!