Avatar billede mystiq Nybegynder
19. september 2001 - 20:05 Der er 14 kommentarer

Copyright

Hey...

Jeg har et spørgsmål om copyright...

Kan man copyrighte måden en chat virker på ?

Jeg mener hvis man kunne det så er der vel ind der har copyrightet tekstchatte også lukket dem alle sammen?
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
19. september 2001 - 20:08 #1
Nej det kan man ikke man kan beskytte sin programmering,grafik mm. men ikke ideet pånær hvis der opstår en \"total klon\"
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
19. september 2001 - 20:08 #2
Det var et svar! :-)
Avatar billede limemedia Nybegynder
19. september 2001 - 20:08 #3
du kan utroligt meget, men du skal bevise det er unikt, aldrig lavet, søge patent, vente på deres afgørelse m.v. m.v. :)

du kan bare se Amazon der har patent på \"1-click shopping\"
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. september 2001 - 20:22 #4
Du kan ikke copyrighte en metode, du kan patentbeskytte en teknologi (også i sin mere overførte betydning)

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede mystiq Nybegynder
19. september 2001 - 20:29 #5
Ok!

Jeg sad nemlig og tænkte på Højhuset...

Der er jo flere kloner: tjad.dk netverden.dk rzc.dk

Men der er også mange udenlanske
www.hotelhabbo.com f.eks.

Jeg er nemlig igang med at programmere en java chat som går på samme princip som det gamle højhus... Ikke det nye...

Det kommer ikke til at ligne det 100 % men det med figurene forfindes også..

Kan det bryde copyright??

Det er 100 % selv lavet, og der er INTET brugt fra N.dk eller andre af Netstationen\'s sites
Avatar billede mystiq Nybegynder
19. september 2001 - 20:29 #6
Er der evt. et sted man kan skrive og spørge hvor meget copyright n.dk har?
Avatar billede mystiq Nybegynder
19. september 2001 - 20:33 #7
Ideen bag min chat er også ny

Tjad.dk og dem er bare kloner af Højhuset... Altså det kunne kaldes Højhuset 2

Men min er nytænkning i konceptet da... :)
Avatar billede mystiq Nybegynder
19. september 2001 - 20:53 #8
Andre der ved mere om dette ?
Avatar billede soulm8 Nybegynder
19. september 2001 - 21:03 #9
Hvis de andre kan, kan du jo også. Jeg trot ikke man kan det men du kan vel hyre en advokat og snakke om sagerne...

\\SoulM8
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
19. september 2001 - 21:06 #10
Mystiq > Er du på icq?
Avatar billede mystiq Nybegynder
19. september 2001 - 21:06 #11
Nu er deres chatte jo rimelig wannabe agtige...

Og de er dårligt lavet... Min er lavet i JAVA lige som HH også er..

og det gør at det kan laves rigtigt godt, og måske få succes... Og hvis det nu får success får de måske ondt i røven?

Jeg mener der er en hjemmeside hvor man kan skrive ind og spørge ang. copyright... Nogen der kender den?
Avatar billede mystiq Nybegynder
19. september 2001 - 21:07 #12
Ja mit icq nr er 56058145
Avatar billede mystiq Nybegynder
20. september 2001 - 07:33 #13
Jeg vil meget gerne have flere meninger?
Avatar billede mystiq Nybegynder
20. september 2001 - 20:35 #14
Juhuuuuuu? *G*