Avatar billede annnrz Nybegynder
06. februar 2000 - 00:52 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

creative TNT - lortekort??

Jeg har lige sat et nyt creative tnt kort i min computer:
AMD K6-2 300mhz
og det virker tilsyneladende også fint nok....
MEN! når jeg sætter opløsningen fra 640*480*4bit op til de normale 800*600*16bit blvier skærmen sort når jeg starter windows (skærmen kan sagtens klare det)

Jeg har installeret
Driverne
win98 forfra (inkl formatering)
directx 7
medfølgende software

hvad faen er problemet?

Avatar billede annnrz Nybegynder
06. februar 2000 - 02:45 #1
*HASTER!*
Avatar billede letmaelk Nybegynder
06. februar 2000 - 08:23 #2
Det er enten fordi dit bundkort ikke kan køre med det grafikkort eller også skal du installere nogle helt nye agp drivere som kan hentes her: http://www.soundblaster.com/support/files/download.asp du skal bare vælge dit grafikkort og hvilket styresystem du kører med.. Hvis det ikke virker skal du enten have nyt bundkort eller grafikkort..:-)
Avatar billede driis Nybegynder
06. februar 2000 - 12:46 #3
Hvilket bundkort har du? Visse bundkort til K6-2'eren har store problemer med TNT kort, som efter sigende skulle skyldes en eller anden konflikt mellem kortet og chipsettet på motherboardet. Det er motherboards med ALi Aladdin V chipset, den er gal med. Det skulle i nogen tilfælde kunne løses ved opgradere BIOS'en til den nyeste og bruge de nyeste drivere til TNT-kortet - og andre gange må man bare give fortabt :-(

Du har vel afprøvet TNT-kortet i en anden PC (med et andet bundkort), så du er sikker på, at det ikke er TNT-kortet, det er galt med?
Avatar billede nerøs Nybegynder
06. februar 2000 - 13:49 #4
Jeg havde store problemer med mit tilsvarnde nye system bestående af asus p5ab(?) bundkort K2 300 mhz, TNT fra creative.
Det hjalp først da jeg udskiftede processoren til en 350 mhz. Jeg tror simpelthen 300 mhz'en var for dålig. Siden har det kørt perfekt.
Avatar billede annnrz Nybegynder
06. februar 2000 - 14:14 #5
*G*.........efter at ha brugt utallige timer på lortet, fandt jeg på at bruge den smaaaaarte fuktion....
LOAD BIOS DEFAULTS
*GG*...det fik det til at køre....

nerøs> det har ik noget at sige om det er en 300/350...den ka endda køre på en P90! *G* (at least thats what the manual says!)

selvom jeg selv fandt ud af det får i en lille skvit point begge 2!

: )
Avatar billede chriscom Nybegynder
11. februar 2000 - 11:36 #6
Hej annnrz !

Hvad hedder dit bundkort ???
Jeg kunne trods bios-opgraderinger ikke få TNT eller GeForce256 til at køre på et MicroStar5169 bundkort.
Problemet skulle være noget med for lidt strøm til AGP-porten !!!
Dog kender jeg nogen, som kører TNT på et ASUS (P5A) bundkort - så er dit dét ??!
Avatar billede annnrz Nybegynder
26. marts 2001 - 21:45 #7
daaamn det her er længe siden.....

chriscom-> mit mobo er et soyo 5EHM
Avatar billede annnrz Nybegynder
26. marts 2001 - 21:47 #8
letmaelk--> du skriver  : \"Hvis det ikke virker skal du enten have nyt bundkort eller grafikkort..:-) \" - du giver vist hurtigt op hva? - der er andet i livet end nye drivere *g* husk nu at de \"nye\" drivere blot er opdateringer til de gamle som virker FINT :) -for hvad gjorde man inden de \"Nye\" drivere kom? duede kortet da ikk? *LOL*