Avatar billede else Nybegynder
05. februar 2000 - 21:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mit diskettedrev virker ikke!

Jeg genindstallerede Windows 95 fra disketter, og siden har jeg ikke kunne bruge drevet.

Ved opstart får jeg meddelelsen at "Windows\system\VMM32\PERF.VXD" og at jeg skal genindstallere den, men hvordan gør jeg det?

I Systemoversigten vises ingen problemer med diskettedrevet. - Sætter jeg en diskette i - får jeg beskeden "disketten er ikke formatteret - skal det gøres nu?"

Jeg syntes, at det er ret besværligt, at undvære mit diskettedrev, så jeg håber på hjælp og vejledning.

Else

Avatar billede svinte Nybegynder
05. februar 2000 - 23:03 #1
Hej Else,
Prøv at højreklikke på denne computer,
vælg "enhedshåndtering"
dobbeltklik "disk drev"
marker "floppy drev" (det kan godt være at det hedder noget lidt anderledes)

vælg "fjern"
bekræft og genstart computeren,
windows vil nu bede dig om at indsætte din Windows cd-rom, gør dette, resten skulle den nu selv klare.
Avatar billede else Nybegynder
06. februar 2000 - 02:58 #2
TAK FOR DIT FORSLAG.

JEG HAR PRØVET, MEN INTET ER ÆNDRET.

SÅ DET HJALP IKKE.

kAN JEG EVT DOWNLOADE FILEN "PERF.VXD" ?
Avatar billede goofy Nybegynder
06. februar 2000 - 18:23 #3
Sæt en tom, ny diskette i drevet. Når du får spørgsmålet ""disketten er ikke formatteret - skal det gøres nu?" -  svarer du JA.
Når formatteringen er overstået - prøv så at gemme et eller andet på dit A:-drev.
Skriv igen hvis ikke det går....

Avatar billede jly Nybegynder
07. februar 2000 - 12:56 #4
Har du prøvet og kigge efter om disk drev knappen lyser. hvis den lyser konstant er det fordi den er tilsluttet forkert, ellers prøv at gå ind i tilføj ny hardware, og hvis den så heller ikke kommer så prøv at tilføjen den manuelt..
Avatar billede darkwulf Nybegynder
30. marts 2000 - 09:52 #5
Finder BIOS'en dit diskettedrev+
Kan du bruge det i DOS.
Hvis det funfer i DOS, så er det din Windows instilling der er forkert.

Prøv at højreklikke på denne computer,
vælg "enhedshåndtering"
fjern så diskette-controlleren

det skulle løse dit problem