Avatar billede jespertk Nybegynder
05. februar 2000 - 17:04 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

CDROM går hyppigt i stå

Jeg har et Creative DVD 6X Intern drev.  Når jeg skal kopiere data fra en cd (eller installere et program fra en cd, osv), begynder det meget godt. Men af og til (ofte flere gange i minuttet) forsvinder lyset pludselig i DVD-drevet, og dataoverførslen stopper, samtidig med at computeren er låst. Efter lidt tid (oftest 10-60 sekunder) genoptages læsningen som om intet var hændt. Det hjælper ikke at klikke cd'en ud og ind igen. Problemet opstår med samtlige cd'er - uden ridser og ikke hjemmebrændte.
Hvad kan der være galt?
Avatar billede krusell Nybegynder
06. februar 2000 - 17:34 #1
Måske driverne, kig på creatives hjemmeside for oplysninger om drevet, det kan jo være at der en lille fejl. Og så til idiotsvaret, check at alle kabler sidder ordentligt i. Jeg glemmer det altid selv.
Avatar billede jespertk Nybegynder
06. februar 2000 - 23:01 #2
Driverne er de nyeste, hentet fra Creatives hjemmeside. Kablerne sidder ordentligt i.
Avatar billede brianlund Nybegynder
07. februar 2000 - 10:30 #3
Du kan prøve at gå ind i enhedshåndstering og ind under dit dvd drev. Gå ind under egenskaber og slå alt fra. DMA, osv.
Jeg havde næsten samme problem med at cd-rom drev, og da jeg gjorde det, så virkede det :-)

Brian
Avatar billede morteeni Nybegynder
07. februar 2000 - 10:31 #4
Jeg har prøvet næsten det samme !!! Men min com. gik bare helt kold. For at få det til at virke slog jeg dma fra i enskaber for cdrom drevet !!!! Prøve det !!!
Avatar billede razmataz Nybegynder
07. februar 2000 - 15:02 #5
Man burde egentlig lave et script der sendte et standard svar ud til alle spørgsmålene her på experten... man skulle bare svare "skift driverene ud" så ville man sikkert score en masse point ;)
Avatar billede krusell Nybegynder
07. februar 2000 - 18:15 #6
Det var kun en kommetar ikke et svar, jeg var ikke uden efter point, og man ved jo aldrig, om folk har glemt det, vel??
Men ellers har du ret, skal nok lade være med det.
Avatar billede jespertk Nybegynder
08. februar 2000 - 14:12 #7
Hjalp ikke at slå DMA fra. Tværtimod blev overførselshastigheden nu lavere.
Avatar billede brianlund Nybegynder
10. februar 2000 - 09:59 #8
Det var da mærkeligt. Så kan jeg  ikke hjælpe  :-)

Brian
Avatar billede zycho Nybegynder
11. februar 2000 - 12:11 #9
Til Razmataz.
Kender jeg ikke dig fra cyberspace night?
Avatar billede razmataz Nybegynder
14. februar 2000 - 13:19 #10
zycho >> Det ved jeg ikke... dit navn siger mig ikke lige noget...men jeg er med hver gang.. hvem er du?? Skal du der op d. 18-20?? Til CPSN 6 ?

Avatar billede zycho Nybegynder
14. februar 2000 - 14:25 #11
Jeg er Jan.
Jeg kan ikke huske hvordan du ser ud.
Jeg kan bare huske navnet.

Og ja, selfølgelig skal jeg med til CSN 6
Avatar billede mche Nybegynder
01. marts 2000 - 11:06 #12
rens læserhovned
Avatar billede mche Nybegynder
01. marts 2000 - 11:41 #13
Du skal åbene dit CD-rom driv for at du kan rense dit laserhoved i CD-rom driv
så kan du beder læse
Avatar billede jespertk Nybegynder
09. marts 2000 - 15:53 #14
Ups............

Problemet lå ikke ved DVD-drevet, men ved harddisken. Problemet blev løst ved at indstallere en (nyere?) Windows 98 version?
Avatar billede jespertk Nybegynder
09. marts 2000 - 15:54 #15
Jeg har fordelt pointene lidt, blandt dem der har svaret.