Avatar billede nobbod Nybegynder
19. september 2001 - 08:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Asus bundkort

Jeg har en 800 Mhz duron processor og jeg fik en masse hjælp til at overclocke den igår, men det virker sq ikke, jeg tror at det er de switches der sidder på bundkortet, de er vist ikke slået til, mit bundkort er asus A7V. Jeg har tegnet på processoren, men så snart jeg stiller på frekvensen eller vcore, og genstarter, så slår mit skærmkort fra, det er asus GeForce 256 V-6800
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. september 2001 - 08:53 #1
Hvad bios version bruger du?
Avatar billede kornfreak Nybegynder
19. september 2001 - 09:28 #2
Hvad hulen vil det sige at tegne på processoren ..med en blyant eller ???

Sorry..men jeg forstår ik helt :)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. september 2001 - 09:33 #3
kornfreak:> Ja faktisk... man skal tegne mellem nogle \"broer\" på cpu\'en. De skal røre ved hinanden og grafitten fra blyanten er nok til at der bliver kontakt. Når det så er sket er cpu\'en ikke multiplier låst mere!
Avatar billede kornfreak Nybegynder
19. september 2001 - 09:50 #4
Hvad vil multiplier sige ?..jeg går ud fra det gør cpu\'en hurtigere, men hvorfor er det så ikke tegnet på den fra starten ?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. september 2001 - 09:55 #5
Avatar billede william_burkin Nybegynder
19. september 2001 - 12:23 #6
Jeg har også en A7V med AMD duron 800, med det samme problem, jeg har prøvet at fjerne grafitten fra broerne men det virker stadig ik, jeg tror sku det er cpuen der er brændt af!!.
Avatar billede vuffe Nybegynder
23. september 2001 - 20:16 #7
Kig her hvodan jumperne skal stå for at du får den ønskede clockfrekvens:
http://www.asus.com.tw/Products/Motherboard/socketa/a7v/jumper.html

Prøv i første omgang at sætte din Multiplier til 8,5  og FSB til 100 (standard)
Avatar billede vuffe Nybegynder
24. september 2001 - 08:13 #8
hmmm... har du fået det til at virke?
Avatar billede nobbod Nybegynder
25. september 2001 - 20:58 #9
nej, jeg tror ikke det er virker på mit bundkort, alle kontakterne står til off.
Avatar billede vuffe Nybegynder
25. september 2001 - 22:41 #10
du skal finde den jumperboks på bundkortet der har 6 jumpers - DSFID hedder den.
for at sætte multiplieren op med 0,5 og komme til at køre 850 MHz, skal de stå som følger:
6 - ON
5 - ON
4 - OFF
3 - ON
2 - OFF
1 - OFF

- andet skal du ikke pille ved.
Avatar billede nobbod Nybegynder
25. september 2001 - 22:58 #11
hey det virkede, men jeg kan ikke stille den længere op, så slår skærmen fra, men det er pga. agp frekvensen ik??
du skal ihvertfald have tak for hjælpen..
Avatar billede vuffe Nybegynder
26. september 2001 - 15:51 #12
Jeg kan ikke tro at det er din skærm der fejler noget. Prøv at hæv Vcore med 0,05 0,1 eller 0,15 i bios - det kan måske løse problemet. Ellers plejer der ikke at give problemer med at OC via Multiplier - da det er den nemmeste form for OC\'ing, og ikke giver forskydelser i ram, PCI og BUS hastigheder.
OG husk nu at sætte jumperne rigtigt!