Avatar billede cyrus Nybegynder
05. februar 2000 - 14:38 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP - SPILNETVÆRK - HASTER!!!!

min ven og jeg prøver i øjeblikket på at sætte et netværk op. Der var ingen problemer med at installere kort samt drivere på hans computer. Men min brokker sig gevaldigt.

Jeg satte kortet i og installerede driverne. Ingen problemer her. Og jeg har også været inde og installere IPX. Men når jeg så genstarter maskinen, og den skal til at gå igang, får jeg fejlmeddelelsen:

følgende fejl opstod under indlæsningen af protokol nummer 0
fejl 254.

Hjælp mig. Hvad gør jeg forkert? Et hurtigt svar vil blive meget værdsat. HELP!!!
Avatar billede cyrus Nybegynder
05. februar 2000 - 15:09 #1
det skal siges, at det er Sandberg net in a box 100, vi prøver at lave et netværk med
Avatar billede fumes Nybegynder
05. februar 2000 - 16:55 #2
Det er sandsynligvis fordi begge maskiner har samme netværksnavn !

Gå ind i netværksindstillingerne - Tryk på "dentifikation" og sørg for at begge navnene ikke er ens på maskinerne - Workgroupen skal selvfølgelig helst være éns !

/f
Avatar billede cyrus Nybegynder
05. februar 2000 - 17:07 #3
Nej, begge maskiner har IKKE samme navn - workgroup er den samme.

Jeg kan heller ikke se min vens maskine under andre computere.

Please: giv mig en step-by-step vejledning til, hvordan jeg skal sætte netværket op helt fra start (please)
Avatar billede fumes Nybegynder
05. februar 2000 - 17:10 #4
Hmmmm - Det er ikke sådan at du har en fejl på netværkskortet (Gult udråbstegn) i enhedshåndteringen vel?
Avatar billede cyrus Nybegynder
05. februar 2000 - 17:13 #5
nej - under enhedshåndteringen ser alt helt normalt ud... (
Avatar billede cyrus Nybegynder
05. februar 2000 - 17:14 #6
kan du ikke fortælle mig trin for trin helt fra start, hvordan jeg skal gøre? Jeg er ved at være desperat...
Avatar billede wikings Nybegynder
05. februar 2000 - 17:56 #7
Der er nogle kort der skal have rammetype sat under IPX. Sæt rammetype til 802.3 på dem begge, den står sikkert på auto. Det er heller ikke altid at installeringen virker første gang. Slet evt. TCP/IP og genstart. Læg det så ind igen!!
Avatar billede cyrus Nybegynder
05. februar 2000 - 18:49 #8
prøver det.

DEsuden: vi har prøvet at gå igang med Q3A via TCP-IP-jeg kan godt sætte et spil op, men lige så snart min ven joiner et spil, går min maskine død (spillet stopper og musemarkøren kommer frem, men jeg kan overhovedet intet foretage mig end at give maskinen kniven). Kan det være, fordi der er noget galt med tcp-ip protokollen på min maskine ???
Avatar billede cyrus Nybegynder
05. februar 2000 - 23:27 #9
lige en tilføjelse: vi kan nu se hinanden under andre computere (TCP-IP), men IPX funker stadig ikke.

En ting mere: I halflife kan min ven ikke koble sig på det spil, jeg laver. For det første prøver maskinen at gå på nettet, for det andet siger den, at den ikke kan loade joystick.cfg eller finde serveren (selvom man godt kan se spillet under serveroversigten).
HJÆÆÆLP
Avatar billede wikings Nybegynder
06. februar 2000 - 00:18 #10
Måske er den configureret forkert, kender ikke sandbergkort men jeg ved at ikke alle kort finder den rigtige I/O adr. Har du IRQ styrings prg.(IRQ mini routing driver) inde. Det kan også hjælpe at skifte slot. Første PCI deler IRQ med AGP hvis man har en sådan. Hvis dette sandbergkort har en BIOS på kortet vil den måske have en bestemt IRQ eller I/O adr. Jeg håber at der er en der har det samme netkort, der kan hjælpe dig.
m.v.h.
Avatar billede cyrus Nybegynder
06. februar 2000 - 19:43 #11
jeg HAR skiftet slot, men det hjalp desværre ikke på problemet-SUK!
Den kan godt finde sandberg-kortet.Der var ingen problemer med at installere det. Og jeg kan også godt se min ven under andre computere. Du nævner et IRQ styrings pro.). Har ikke hørt om det før. Er det noget, jeg skal have installeret? Hvordan kan jeg konstatere, om kortet finder den rigtige I/O adresse?
Avatar billede trolle Nybegynder
07. februar 2000 - 00:13 #12
Lige en ting ang. half-life... hvis du har en internet-forbindelse installeret på computeren, så vil half-life (desværre) altid søge på internettet når du søger efter en server...
For at undgå det kan du gå ud og deaktivere din dial-up adapter!
Avatar billede trolle Nybegynder
07. februar 2000 - 00:16 #13
Eller en anden mulighed er at når den du søger efter en server i half-life, så trykker du alt-tab, og slukker for den opstart som windows har laver, og trykker derefter alt-tab igen for at komme ind i spillet... og så skulle du ikke have problemer med internet-afdelingen før næste gang du starter spillet!!!
Avatar billede wikings Nybegynder
07. februar 2000 - 00:16 #14
Jeg ved ikke hvor gammel din PC'er er..
Men til mine pc'ere alle med Socket 7 board der skal den bruges,,, det er en driver der følger med dit board. Kender du navnet på det??
Avatar billede trolle Nybegynder
07. februar 2000 - 00:23 #15
Jeg har også en sandberg netkort, og der er følgende småting vigtige:
din ipx-protokol skal stå som "default", og "enable netbios over IPX"!
din primære network logon skal være "Client for microsoft network"

Det er godt nok noget som automatisk plejer at være der, men det ville da være træls, hvis det er i denne småtings afdeling at problemet ligger!!!
Avatar billede cyrus Nybegynder
08. februar 2000 - 19:25 #16
min pc er fra april sidste år(400MHz Celeron) BM6 Celeron Motherboard.

Nu har jeg prøvet at geninstallere WIN98, men så begyndte den at komme med fejlen fejl i dynamisk kædekald...
WIN98 er SKOD! Tror i, det vil kunne hjælpe, hvis jeg formaterer hele harddisken, og geninstallerer alt forfra (det kommer godt nok til at tage tid...). Kender i til, om der er lige så mange problemer, hvis man installerer LINUX i stedet for?

Avatar billede wikings Nybegynder
09. februar 2000 - 01:09 #17
Har du opdateret din bios??
Hvis det er et ABIT BM6 board er det her!!
http://www.abit.com.tw/english/download/index.htm

Det ser ikke ud som om at den behøver den IRQ styring, det er nok kun til Socket 7 boards.
Jeg downloader manualen og prøver at kigge i den.
Avatar billede wikings Nybegynder
09. februar 2000 - 01:39 #18
Prøv at slå IRQ til USB support ON (ENABLED).
Det hjalp på en af mine kammeraters PC. Er netkortet et PCI kort??
Det er ellers et godt board, men det er sgu' noget mere indviklet end Socket 7.
Avatar billede cyrus Nybegynder
09. februar 2000 - 16:10 #19
prøver at gøre det iaften - håber det virker...
Avatar billede cyrus Nybegynder
09. februar 2000 - 22:55 #20
Bios-en var allerede sat til ON(IRQ til USB support), så det er ikke der, koen ligger begravet...
Yep, kortet er PCI
Avatar billede wikings Nybegynder
10. februar 2000 - 04:54 #21
Der er noget der står forkert,,,, har i prøvet at bytte netkort?? Og du må ikke sætte netkortet i SLOT 1 og SLOT 5. Hvis du ikke bruger USB så slå det fra.
Avatar billede cyrus Nybegynder
10. februar 2000 - 09:25 #22
Ups - jeg mener, jeg satte kortet i 5'eren. Sætter det i et andet slot iaften - tak wikings fordi du er så tålmodig med mig :o)
Melder tilbage, om det virker...
Avatar billede cyrus Nybegynder
13. februar 2000 - 15:00 #23
Ingen af forslagene virkede, så igår formaterede jeg dyret og lagde det hele ind igen (det tog tid, py-ha). Efterfølgende var der ingen problemer med at installere IPX-protokollen. Jeg har snakket med andre, som er netværkssagkyndige, og de har heller aldrig hørt om en fejl 254!!! Nå, men hvor om alting er, så siger jeg mange tak for jeres forslag til udbedring af mine problemer. De var alle gode, men wikings løber nu med alle pointene. Tak til alle jer andre :o)
Avatar billede wikings Nybegynder
14. februar 2000 - 03:32 #24
Bukker og skraber!! ;o)