Avatar billede active Nybegynder
18. september 2001 - 20:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Corel Linux 1.1.2, Linux 2.2.12 og X-Win32 fra Windows 2000

Jeg har oprettet en Corel Corel Linux 1.1.2, Linux 2.2.12  maskine IP 10.0.0.1
Jeg vil gerne bruger X-Win32 fra min Win2000 og jeg prøver at en session via REXEC, men jeg får hele tiden denne fejl besked (10.0.0.1 Connection Refused) Hvad gør jeg forkert eller hvad skal jeg gøre ?
Avatar billede milpoer Nybegynder
18. september 2001 - 20:46 #1
Du skal have startet din xserver på linux maskinen. Tjek det.\'

Avatar billede active Nybegynder
18. september 2001 - 20:50 #2
Jeg i grafisk mode, er det så ok med Xserver ?

Hvordan chekker jeg det ?
Avatar billede dragen Nybegynder
18. september 2001 - 21:16 #3
Et andet (måske bedre) alternativ er at bruge VNC?
Avatar billede seider Nybegynder
20. september 2001 - 08:29 #4
tja det bedste bud er jo nok at du bruger corel linux, hvis du bare har en anelse om hvad der er i din computer bør du bruge en rigtig Linux installation (red. læs som nørdet_at_sætte_op).

men det bedste bud er nok at det er win 2k der ikke rigtig kan sammen med linux, microsoft siger godtnok at de ikke føler sig truet af linux. Men der er problemer med meget sharing mellem linux og win 2k.

nå men lidt hjælp skal du jo have. hvilken ip har din 2k box ?

hvilken sæting er der i din firewall ?
her er ipchains -F en god ting til test
og ipchains -L hvis du vil have mere hjælp fra mig

Nå men det var det jeg kunne nå til dig pt.

www.fotx.net/seider
Avatar billede peter_m Nybegynder
21. september 2001 - 08:52 #5
Connection refused betyder som regl at din maskine ikke har en service der lytte på den port du vil i kontakt med.

Undersøg hvilken port din X-server lytter på.
Avatar billede active Nybegynder
21. september 2001 - 12:15 #6
Er der virkelig Ingen af Jer Eksperter der kan Hjælpe og samtidig tjene lidt penge

Det skuffe mig meget !
Avatar billede active Nybegynder
21. september 2001 - 17:30 #7
fandt selv ud af det