Avatar billede Slettet bruger
18. september 2001 - 20:08 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Forslag til forbedringer af privat salg/køb marked....

Jeg kunne godt bruge noget feedback på www.divxit.dk/markedet.php mht brugervenlighed/navigation.

Siden er en del af et større projekt, men det behøver i ikke at teste så meget...det er nemlig ikke helt finpudset endnu.

I må gerne oprette en profil til at teste med, eller i kan logge ind med profilen:
profilnavn: test
password: test

Skriv i jeres beskrivelse hvis profilen skal slettes igen bagefter, eller gør det selv.

Er det til at finde rundt på markedet, og er der de oplysninger der skal til?

Hit me! :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. september 2001 - 20:51 #1
1  \"Du kan uploade undertekster, og derved deltage i månedens konkurrence\"
for detailleret. bare \"Du kan deltage i månedens konkurrence.\"
\'uploade\' er et fagudtryk som ikke mange civile ved hvad betyder.
indertekster ? til hvad, hvorfor, tør jeg vove mig ind her.

2  \"Du kan sende og modtage post til andre profiler\"
knudret og et uheldigt \'og\'. overvej \"Du kan udveksle post med det andre profiler\"
men \'profiler\' er også et uheldigt ord at kalde folk, hvad med medlemskab og medlemmer?

3  \"Du kan gemme andre profiler blandt dine venner\"
Jeg har tænkt i nogen tid og ved stadig ikke hvad den sætning betyder. hvilket formål? hvilken handling? hvad er det der gemmes hvor? er det fordi man skammer sig man ønsker at gemme det?

4  \"Du kan blokere for meddelelser fra bestemte profiler\"
Det skal forestille at være en fordel at blive medlem, man tilslutter sig en flok andre beundringsværdige mennesker, hvorfor ønske at blokke dem?

5  I vores forum bliver dit profilnavn brugt, hvor brugere der ikke er logget ind altid skriver som gæster
overvej: I forummet bruges dit profilnavn, gæster får blot navnet \'gæst\'
den må kunne skrives bedre.

nederste linie i logoet er stadig svær at læse.

når alle headers i menu-kolonnen har fanebladsagtigt look bør topbjælken også have det

menu-linien i toppen virker ikke.

teksten i menurammen går helt ud tilrammekanten. giv den lidt padding.

designet er kønt, enket og overskueligt. Dejligt.

de grønblå, grå og røde farver går godt i spænd.

mvh JakobA
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2001 - 08:12 #2
jakoba> Tak for den gode (og begrunde kritik), alle dine punkter (på nær logo) er der fulgt op på.
Men jeg er ikke sikker på hvad du mener med det sidste du skriver, altså skal topbjælken se ud som menuen? Hvad så med datoen, skal jeg skrotte den? Eller?

Og hvad er det der ikke virker i toppen? Jeg vil gerne rette det, men kan ikke lige gennemskue hvad du mener.

Tak for den positive feedback på designet, men hvordan synes du selve salg/køb markedet virker? Er det logisk nok?

Og andre må meget gerne være med til at bedømme siden! Det kan ikke passe at 100 point kun tiltrækker den trofaste JakobA... :)
Avatar billede spang Nybegynder
19. september 2001 - 10:32 #3
Flot og afdæmpet side.

Men:
Noget af din tekst er skrevet med meget små bogstaver. Jeg måtte helt tæt på skærmen for at læse det. Selvom du tillader at brugeren kan ændre fontstørrelsen, virker det ikke på alt tekst. Det virker eksempelvis ikke på fanebladene (som du lige så godt kunne lave som rent tekst i stedet for billeder) og controls (<input>s m.m.).

Det er super, at du har en status, der giver den præcise placering på siden, men du har placeret den lidt uheldigt. Ryk den evt. ned lige over teksten, så den er nem at få øje på.

Bør dit password-felt ikke laves som type=\"password\"?

I Community >> Forum forsøgte jeg at søge på \'film\' og fik følgende

Warning: Unable to jump to row 0 on MySQL result index 10 in /net/users/a37/814/divxitdk/www/forum.php on line 525

Men det er måske ikke helt på plads endnu(?)

Derudover mangler jeg at få at vide, hvilket søgeord jeg brugte. Noget i stil med \"Følgende blev fundet ved søgning på film\".

Topmenuen (fanebladene) hænger ikke intuitivt sammen med menuen til venstre. Når jeg klikker på et faneblad, forventer jeg, at der sker noget i hovedvinduet (det store, hvide felt i midten), hvilket der også ger. Men det er ikke altid, jeg husker at kigge i menuen til venstre. Selvfølgelig er det et spørgsmål om tilvænning. Når man har brugt siden et stykke tid, husker man det nok, men man bruger ikke siden et stykke tid, hvis man ikke kan finde indholdet.

Men som nævnt indledningsvis synes jeg, at siden er ganske fin i stil og opsætning.

\\spang
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2001 - 10:00 #4
ikke flere indlæg? :(
Avatar billede olai Juniormester
20. september 2001 - 16:54 #5
Hej el_barto. Jeg har selv forsøgt på en køb/salg side. Men har kun forsøgt i Html. Jeg syntes det er et prof. layout man møder når man kommer ind. Og det er jo førstehånds indtrykket der tæller...
Mit forsøg kan ses på www.bixen.dk3.com HUSK at det kun er HTML...!