Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2000 - 11:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvor er win 98?

Når jeg prøver at installere Win2K sammen med win 98 kommer der en fejl:

Setup could not dectect the version of Windows you are currently running. Setup can not continue!

Jeg har prøvet at geninstallere win 98 men problemet vender tilbage.

Nogle forslag?

Avatar billede nerdyguy Nybegynder
05. februar 2000 - 12:52 #1
Altså du bruger opstarts disketter fra dos??

Det er sq nemmere at upradere !!!
Man får dog ikke begge systemer ...
Avatar billede sjensen Nybegynder
05. februar 2000 - 13:06 #2
Hvis du har installeret Win98 på et FAT32 drev er det der problemet ligger.

Installer Win98 i en Fat16 partition og prøv igen

sjensen
Avatar billede thoeger Nybegynder
05. februar 2000 - 13:25 #3
Det er sku lige meget hvilken fat version den ligger på!! Du skal starte med at installere 98 og så 2000 så spørger 2000 selv om du vil beholde det gamle system. Og så vil win2000's startmenu spørge dig om hvilket system du vil bruge!
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2000 - 14:12 #4
Jeg har installeret W98 og derefter W2000. Jeg kan ikke opgradere da min W98 er dansk og W2000 engelsk!

Jeg har oprette en NTFS partition hvor jeg gerne vil have installeret W2000.
Men når jeg prøver at installere fra 98 (for at få dual-boot muligheden) kommer ovenstående fejl.

Jeg har prøvet at installeret med boot disketter. De resulterede i at min W98 boot sektor blev overskrevet så jeg kun kunne boote til W2000, ingen dual boot(?)

Avatar billede ero Nybegynder
05. februar 2000 - 19:31 #5
Jeg havde samme problem!!!

Prøv formatere dine dreve ude fra dos. Når du gjort dette genstarter du. Herefter skal du installere Windows 98 og helst ikke andet!!!! Det er ekstremt vigtig at du installer Windows i dos dvs. cd´en SKAL boote!!! Du skal derefter installere Windows 2000, installation programmet vil spørge dig hvad du vil gøre med dit tidligere windows. Du skal tage den nederste valg noget "Leave old system eller et eller andet"!!! Når du har installeret windows 2000 genstarter du, og du vil se en menu der spørger dig hvad du vil køre "Mircosoft Windows 2000" eller "Mircosoft Windows". Det er meget vigtig at dine hardiske er formateret til Fat32 ellers virker det ikke. Begge Windows skal ligge på samme partition!!! Det virker, men hav tålmodighed, jeg fomaterede 3 gange før det virkede, men det var fordi jeg ikke viste hvad jeg skulle gøre!!

Skriv hvis det ikke virker!!!
Hilsen Ero
Avatar billede ero Nybegynder
05. februar 2000 - 19:32 #6
NTFS kan ikke virke sammen med Windows 98, da den ikke kan læse NTFS, og vil den komme med fejl!!!
Avatar billede ero Nybegynder
05. februar 2000 - 19:35 #7
Sjensen>< Windows 2000 kan slet ikke køre på en Fat16, og hvorfor skulle man det når Windows 98 køre på FAT32.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2000 - 14:21 #8
ero>> Jeg er med på at win98 ikke kan ligge på en NTFS, så jeg har opdelt min harddisk i to partitioner. En FAT32 og en NTFS hvor jeg så vil have W2000 liggende. Kan det ikke lades sig gøre uden at slette den nuværende win98???