Avatar billede mik789 Nybegynder
18. september 2001 - 16:01 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Netscape-InternetExpl konflikt

Er der nogle tips til hvordan man undgår at bruge timer uden resultat på at finde ud af at rette et html dokument til så det vises ens i IE og Netsc. Det drejer sig specielt om at min tabel kollapser i Netscape. Jeg har gået den igennem 1000 gange, og alle mål er præcise. Jeg har prøvet at lave den samme side i Netscapes egen Composer så det kommer til at se rigtigt ud, og jeg har derefter rettet html koden i den oprindelige fil til så den nu er praktisk talt identisk.
Løsningen er selvfølgelig nu at gå ud fra Composer filen og se om IE vil være med. Men det er da iriiterende at det absolut skal være den vej rundt.
Har andre nogle tips til denne type problemer????
Avatar billede vladimirr Nybegynder
18. september 2001 - 16:12 #1
Lad være med at lave slamkode, så er det ens i alle browsere....
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. september 2001 - 16:22 #2
Den måd du har fundet er faktisk ganske god.

\'Fejlen\' ved Netscape er nemlig af den overholder HTML standarden en hel masse stede IE ikke gør det, så når man udvikler til IE får man hyppigt kode der ikke virker i nogen anden browser end IE (der er flere end de to).

Hvis du udvikler til Netscape har du bedre chancer for at komme til at skrive standard HTML der virker de fleste steder.

mvh JakobA

Avatar billede spang Nybegynder
18. september 2001 - 17:18 #3
vladimirr >> Det er da ellers noget af en påstand. Behøver jeg at modbevise det?

jakoba >> Vel kun når det gælder HTML. Eller mener du også det gælder CSS?

\\spang
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. september 2001 - 17:26 #4
spang >>

HTML :  helt sikkert.

CSS : rigtig. Netscapes implementation er decideret sølle. På den anden side har IE introduceret en hulens masse \'styling features\' såsom transitions, kulørte scrollbars og lignende. Så CSS bør vel udvikles til Opera, er den ikke tættest på at være standard.

mvh JakobA
Avatar billede spang Nybegynder
18. september 2001 - 17:30 #5
Jakoba >> Eller NS6. Den er ganske fornuftig til CSS.

\\spang
Avatar billede vladimirr Nybegynder
18. september 2001 - 18:30 #6
spang -> lad mig rette det lidt.. Hvis man overholder HTML standarden, så BURDE det være ens i alle browsere (dog kun i de grafiske) at de så tolker koden meget forskelligt er så en anden sag....

Et godt råd er at teste sine sider i mindst 2 forskellige browsere, Jeg tester i Konqueror og Netscape 4.7

Avatar billede mik789 Nybegynder
18. september 2001 - 20:38 #7
skægt nok, jeg downloadede lige Netscape 6.1, og i den version er der ingen problemer overhovedet med at vise min fil korrekt. Det løser jo problemet for mig, men jo ikke for alle de, der forhåbentlig skal se min side med deres gamle versioner.
jeg vil godt dele pointene mellem vladimir og jakoba, der jo begge havde ret. men så må jakoba lige svare.
Findes der en pålidelig validator der tager højde for forskellige browsere og versioner???
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. september 2001 - 21:04 #8
jamen tak da.

mvh JakobA
Avatar billede vladimirr Nybegynder
18. september 2001 - 23:16 #9
www.w3c.org er dem der sætter standarden for html, så det er nok deres validator du skal have fat i.

//Anders
Avatar billede vladimirr Nybegynder
18. september 2001 - 23:35 #10
Takker for point :o)