Avatar billede grandjean Nybegynder
18. september 2001 - 15:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort problemer

Hej......

Jeg har købt et geforce2 mx grafikkort, men jeg kan ikke få det til at virke ordenligt. Når jeg installere de medfølende drivere og starter windows igen, fryser den! Starter jeg så windows i fejlsikret tilstand siger den at graffikkortet er i konflikt med \"PCI standard PCI-to-PCI bridge\". Hvis jeg så deactivere den der PCI-bridge ting, kan jeg godt starte windows normalt men jeg kan ikke installere driverne odenligt eller få den til at kører en ordenlig opløsning.

Hvad skal jeg gøre? Håber der er nogen der kan hjælpe

Jeg kører windows 2000 og mit bundkort er et Epox 8KTA3+ (jeg har prøvet at opdatere bios\'en) Jeg har også prøvet at downloade og installere de nyeste drivere fra nvidia uden held.
Avatar billede klatten Nybegynder
18. september 2001 - 15:09 #1
I bios skal du pege på AGP før PCI.

Find evt. også ny driver til dit bundkort.
Avatar billede tax Nybegynder
18. september 2001 - 15:09 #2
Kig eventuelt i bios settings. Noget med at reservere en IRQ, så ingen af dem kan anvende den og derfor må forsøge at finde en anden.
Avatar billede klatten Nybegynder
18. september 2001 - 15:15 #3
Din bundkort er VIA chipset. Download VIA 4in1 driver http://www.viatech.com/jsp/en/dr/driver.jsp
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
18. september 2001 - 15:28 #4
Har haft lige nøjagtigt samme problem med lige nøjagtigt samme hardware. Det endte med at jeg fik byttet MOBO\'et da det viste sig at der var en fejl på. Jeg kører idag uden probs. med det følg. Via-driver http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/drivers/download_ep-8kta3+.htm med ver. 432  Jeg kører med detonator 12.41 til skærmkortet http://www.guru3d.com/download/. BIOS har jeg ikke pillet ved det kører ver. 518. Ellers er der selvfølgelig BIOS-settings, men dem har jeg overhovedet ikke pillet ved for at få det til at køre.
Avatar billede Dominix Novice
18. september 2001 - 15:34 #5
JEg vil også anbefale at opdatere dine drivere til grafikkortet på www.nvidia.com (v.21.81)
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
18. september 2001 - 17:47 #6
Jeg har lige prøve v.21.81, den gav mig en væsentligt lavere ydelse i 3dmark2000. Ellers køer den vist meget godt
Avatar billede grandjean Nybegynder
19. september 2001 - 14:57 #7
Jeg har simplehen droppet at løse problemet og købt et nyt graffikkort, de koster jo ikke alverden mere, men tak alle sammen. pointene får formula-1.dk fordi han havde 2 links!
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
19. september 2001 - 16:06 #8
Takker, men du behøver jo altså ikke give point hvis ikke du får løst dit prob. Har du iøvrigt fået det løst?
Avatar billede grandjean Nybegynder
19. september 2001 - 16:08 #9
ja det har jeg, det kører super godt! tak for det