Avatar billede freeman Nybegynder
18. september 2001 - 10:57 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Opstartsproblemer !!! Netkort-konflikt ??

Jeg har et problem med en workstation i mit netværk.. Når jeg starter den op, så efter at de har talt ram\'ene op, så kommer der en

ERROR Resource Conflict- PCI BUS:00, Device:12, Funktion:00
Micro controller test  -  passed
Press F1 to resume, F2 to setup..

Hvis jeg så går videre (resume), så virker netkortet ikke, selvom at driveren altid har virket før ?!

Det skal lige siges at der har været 2 netkort i computeren, men den er mange formateringer siden :-)
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
18. september 2001 - 11:03 #1
Det er sikkert din opsætning i BIOS som er forkert. Der er en konflikt derinde et sted, og derfor bliver dit netkort disablet.

::sunlock.dk::
Avatar billede freeman Nybegynder
18. september 2001 - 11:06 #2
jeps.. men hvor ????
Er ikke så stiv i bios :-(
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
18. september 2001 - 11:08 #3
Hehe... det er lidt svært at sige (er heller ikke min stærke side).. men der står noget med PCI et eller andet sted...

::sunlock.dk::
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 11:10 #4
PNP and PCI settings, prøv der
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 11:11 #5
Du kan sætte PNP til No eller Yes
Avatar billede freeman Nybegynder
18. september 2001 - 12:00 #6
alt hvad der er, er PCI/PNP ISA IRQ Resource Exclusion

deri er en masse IRQ

IRQ 3
IRQ 4
IRQ 5
IRQ 7
IRQ 9
IRQ 10
IRQ 11
IRQ 15

Alle står som avaiable.. De kan ændres til reserved..
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 12:21 #7
Hvad hedder din bios Award, AMI eller noget tredie?

Hvilket styresystem bruger du?

Win2k og WinXP styrer selv fordelingen af irq!
Avatar billede freeman Nybegynder
18. september 2001 - 12:47 #8
Bios hedder... PhoenixBIOS
og
jeg køre win2k
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 13:43 #9
Ok, kender ikke så meget til Phoenix bios eller om man kan opgradere den.

Som sagt så styrer Win2k selv irq! Jeg havde under win2k fire eller fem enheder med samme irq, irq11 så vidt jeg husker!

Konflikten kommer allerede i opstart, så du skal nok ind og rode i bios, det må være muligt at sætte PCI til No eller lignende!
Avatar billede freeman Nybegynder
18. september 2001 - 13:57 #10
jeg kan reseved alle IRQ hvis du tror det hjælper ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 14:03 #11
Der kan ikke ske så meget ved at prøve, virker det ikke stiller du dem til Default værdier!
Avatar billede freeman Nybegynder
18. september 2001 - 14:16 #12
hjalp ikke :-(
Avatar billede makse Nybegynder
18. september 2001 - 14:57 #13
Har du prøvet at sætte netkortet i et andet slot?
Avatar billede freeman Nybegynder
18. september 2001 - 14:58 #14
nej.. tror du at det vil hjælpe ?
Avatar billede makse Nybegynder
18. september 2001 - 15:01 #15
Ja, måske, nej. :)
Hvis der forekommer en IRQ/adresse konflikt, kan det mange gange løses, ved at flytte kortet til et andet slot.
Avatar billede freeman Nybegynder
18. september 2001 - 15:12 #16
hmm... det hjalp ikke.. andet end at nu sår der..
ERROR Resource Conflict- PCI BUS:00, Device:11, Funktion:00
Micro controller test  -  passed
Press F1 to resume, F2 to setup..

altså device 11 istedet for 12 :-(
Avatar billede makse Nybegynder
18. september 2001 - 15:18 #17
Ved du hvad bundkortet hedder? (Mærke og model)

Er det et PCI eller ISA netkort. (Sidder det i et Hvidt eller Sort slot)

Prøv også at tage tastatur og mus ud af computeren. Og start op igen.
Avatar billede freeman Nybegynder
18. september 2001 - 15:23 #18
Netkortet er hvis PCI.. det er et D-Link

bundkort er jeg ikke helt klar over.. Den skriver i opstarten er det er en \"Digital PC 3500 version 1,07

jeg har prøvet at tage key & mus uden, uden held
Avatar billede peter_j Nybegynder
18. september 2001 - 15:29 #19
hva\' med at tage netkortet ud af maskinen, og se om den stadig brokker sig ? Hvis den holder op skulle du prøve et nyt netkort !!!
Avatar billede makse Nybegynder
18. september 2001 - 15:31 #20
Det er en Compaq, korrekt?

Det kan være du skal bruge en bios opdatering.
Link: http://www4.service.digital.com/support_database/index/epid122.htm
Avatar billede freeman Nybegynder
18. september 2001 - 15:35 #21
tjoo. det ser sådan ud.. Hvilken en af de mange opdateringer skal jeg hente ?
Avatar billede makse Nybegynder
18. september 2001 - 15:37 #22
Den \"nyeste\" skulle være den her.
System BIOS Version 1.11 for DIGITAL PC 5510 and 3500
Link: http://www4.service.digital.com/support_database/000000MX.EXE
Avatar billede freeman Nybegynder
18. september 2001 - 16:20 #23
æv.. når jeg har fået det kopieret over på en disk og genstarter så køre det også fint.. den begynder at opdatere BIOS, men når den når til ca. 35% går den i stå, men fejlen.. \"File Close failed on BIOS.rom\"
Press any key to Reboot øv :-(

Andre idéer ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 17:56 #24
Prøv en helt ny diskette, der skal ikke så meget til før der er fejl på!
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 17:57 #25
Og hent bios igen, der kan også være fejl på den du har hentet!
Avatar billede freeman Nybegynder
18. september 2001 - 18:47 #26
det har jeg prøvet.. både med andre disk & versioner.. uden held..

Men hvorfor er den nødvendig at opdatere bios, når det har fungeret fint før..

Selve netkortet lyser og kan se/virker korrekt i win2k.. men bare ikke se de andre computere..
deruodver bruger BUS:00, Device:15, Funktion:00

Avatar billede makse Nybegynder
18. september 2001 - 19:18 #27
Har kortet altid siddet i maskinen?
Kom fejlen pludseligt?

Har du prøvet med et andet netkort?
Avatar billede freeman Nybegynder
19. september 2001 - 12:18 #28
fejlen kom pludselig... nj, jeg har ikke prøvet med et andet netkort, det var måske værd at prøvet..

Kortet har ikke altid siddet i maskinen, men i det sidste 8mdr.
Avatar billede makse Nybegynder
19. september 2001 - 13:06 #29
Prøv først med et andet netkort.
Hvis det stadigvæk ikke virker, med et andet netkort, kan vi udelukke den mulighed.
Avatar billede freeman Nybegynder
23. september 2001 - 23:15 #30
Makse havde ret, det var netkortet.. nu køre det..

Hvis du vil have points, Makse, laver du så ikke et svar ?