Avatar billede arnoform Nybegynder
18. september 2001 - 09:43 Der er 24 kommentarer

Photoshop: GRUNGE....

Nu har jeg søgt rundt på en helvedes masse hjemmesider for at finde ud af hvordan man laver Grunge på sine billeder ( i tvivl om hvad Grunge er??
tjek http://turpentine.cjb.net/    under images-bjork

Jeg har prøvet www. wastedyouth.com forslag osv. men de hardcore photoshop gutter fortæller ALDRIG hvorfor deres sidste resultat  ikke ligner det man selv har lavet
Angående pointfordeling er den her medium eller svær, jeg er kritisk
Avatar billede Himbear Nybegynder
18. september 2001 - 09:53 #1
Jeg kan ikke finde ud af hvad det er for et billede du mener, kan du ikke skrive et link til det?
Avatar billede bjarte Nybegynder
18. september 2001 - 09:54 #2
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 09:55 #3
pointtal svarer til etmellemsvært spm.

Prøv at se denne site:

http://www.axxessdenied.com/tuts/photoshop/grunge/index.php
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 09:56 #4
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 09:58 #5
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 09:59 #6
Avatar billede bjarte Nybegynder
18. september 2001 - 09:59 #7
http://turpentine.ellicit.org/tutorials/Grunge/images/bjork.jpg det var den du mente ja,..

hmm.. du har altså laget borden som det vises i tutorialen?

du skal bare lage en rame av den og legge bildet inni den. eller du kan bare klippe og lime litt og legge forskjellige deler av det ferdige grungede bildet på de sidene du måtte ønske
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 10:00 #8
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 10:01 #9
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 10:03 #10
Kan du klare dig med dette?
Avatar billede arnoform Nybegynder
18. september 2001 - 10:05 #11
Bjarte:
Nej det er ikke den, der er ikke nogle URL til den, klik ind under (ups min fejl)...
Inde i hans egen måde at forklare grunge på kan man se nogle eksempler på de effekter han har lavet og det er den måde han har lavet den første som er noget med bjork
Avatar billede arnoform Nybegynder
18. september 2001 - 10:10 #12
Der er edermanme mange forskellige meninger om hvad grunge er.
Avatar billede arnoform Nybegynder
18. september 2001 - 10:11 #13
Retaxes:
Jeg har jo prøvet at lave hans version men som der står i mit indlæg, så afslørere tryllekunstnern aldrig sine tricks
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 10:14 #14
arnoform> Jeg har ikke set dem igennem, håbede blot på at der var noget imellem du kunne bruge!
Avatar billede arnoform Nybegynder
18. september 2001 - 10:16 #15
Retaxes: jeg har prøvet rigtig mange af de der omtalte hjemmeside men turpentine border er den der spiller max:
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 10:20 #16
Ok, man skulle ellers tro der var noget mere i alle de links.

Jeg har aldrig hørt udtrykket Grunge, så det er nyt for mig!
Avatar billede arnoform Nybegynder
18. september 2001 - 10:29 #17
Inde på dubtastic.com han har en tuturial om hvordan du laver en \"grunge border\" men han forklare det på en underlige mådeog jeg kan ikke få lortet til at lykkes.
Skulle selv mene at jeg er rimlig god til både Engelsk og photoshop
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 10:53 #18
Han skriver også til sidst:

As I said before, this tutorial is a bit difficult because there is no right or wrong way to go about this. The best thing for you to do is to feel this tutorial out and apply it to your own images, with your own style.
Avatar billede zhark Nybegynder
18. september 2001 - 12:00 #19
jeg lytter lige med.
PS.: Skriv nu ikke at det er nok bare at taste \"udfør\" for så kan man altså ikke SENERE finde dette spm!
Avatar billede arnoform Nybegynder
19. september 2001 - 09:12 #20
Hmmm tror sq at jeg selv har fundet ud af det, men i må gerne komme med forslag
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. september 2001 - 09:45 #21
Avatar billede arnoform Nybegynder
19. september 2001 - 10:14 #22
Hej Kim fra Bufferzone........Hhhehem he he tror du er lidt sent på den, dem du omtaler er blevet diskuteret, men tak for det ellers he
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. september 2001 - 20:26 #23
Kun den ene;-)), rainworld er et godt site med mange tutorials
Avatar billede arnoform Nybegynder
20. september 2001 - 12:00 #24
Hmm nu har jeg prøvet 2 forskellige tuturials, og begge gange i det sidste step står der følgende: And use the texture you created earlier as your displacement map.
Jeg ville mene at displacement map finder man under filter-gengiv-teksturudfyldning, men jeg kan ikke finde min gråtone fil?? hvad fanden sker der? Jeg har desværre kun en Dansk version så jeg er ikke helt sikker på at det er det rigtige filter