Avatar billede m...... Nybegynder
18. september 2001 - 09:38 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Bog om billedbehandling!

Jeg er en rimelig erfaren bruger af Photoshop, og i mit arbejde billedbehandler og farvekorrigerer jeg en hel del. Desværre er jeg ikke rigtigt \"skolet\", så jeg leder efter en bog eller noget sofware, der fra bunden af forklarer hvordan man retter op på et billedes farver. Det må gerne være sådan en \"så gør du sådan, så gør du sådan, o.s.v.\"-bog!

På forhånd tak!
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 09:50 #1
Jeg har lige en storartet bog fra  IDG skrevet af Carla Rose, den hedder Adobe Photoshop Bogen og den kostede 299 kr. hos boghandleren.
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 09:51 #2
RETTELSE:
Jeg har lige KØBT en storartet bog
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 09:52 #3
Den er fortrinsvis for nybegyndere, men også erfarne kan bruge den son opslagsbog.
Avatar billede arnoform Nybegynder
18. september 2001 - 09:56 #4
En af de bedste How to do photoshop bøger jeg har hedder photoshop WOW book 6.0 den har vundet en masse priser.
HMmm den er på ca. 300-400 sider, der er en cd med øvelser på og har en lidt pebret pris på et sted mellem 600-700 kr. alt efter hvor og hvordan du bestiller den.
Men uden tvivl en rigtig nyttig bog
Avatar billede hobbez Nybegynder
18. september 2001 - 10:17 #5
Søg på www.amazon.com.

Der er MASSER af bøger, med omtaler og anmeldelser.

Et godt sted at beslutte sig.

Hvis du bestiller fra Amazon, så bestil fra UK: www.amazon.co.uk

/Rob
Avatar billede m...... Nybegynder
18. september 2001 - 10:21 #6
Tak for svarerne!

Det jeg leder efter er ikke så meget hvordan man bruger Photoshop, men mere hvordan man farvekorrigerer et billede. Altså, hvordan man finder ud af at man lige skal ind og fjerne 10% cyan, at man skal ha\' fat i 75%-skyggeområdet o.s.v., altså mere konkret faglig billedbehandlingslære og ikke så meget programlære!

Amazon er helt sikkert et godt sted, men det er stadig svært helt at gennemskue hvad der gemmer sig bag titlen...
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. september 2001 - 10:27 #7
Prøv at lade spm. stå åbent, der kommer sikkert flere forslag.
Avatar billede k.r Nybegynder
18. september 2001 - 19:52 #8
Køb den bog der hedder classroom in a book det er en bog til adoge photoshop den er for vild  der er også software til  du bliver ikke skuffet ..
Avatar billede arnoform Nybegynder
19. september 2001 - 08:41 #9
Det du har brug for er en fagbog om billedkorrektion.
Avatar billede arnoform Nybegynder
19. september 2001 - 08:50 #10
Men man kan ikke lære at se farver, man skal træne dem og så kan du købe lige så mange bøger du har penge til, det kan tage lang tid. Indtil videre er jeg igang med mit 4 år og jeg kan endnu ikke helt se på et billed hvor meget cyan jeg skal trække ud før det blive optimalt til tryk. Det lys og omgivelser man betragter et billed på har også sine ting at skulle ha sagt, men hvis der derimod er til skærm eller web, så er det fløjtende ligemeget hvormeget du korrigere dit billed, folk der skal se på dit billed har nok ikke det samme skærmkort, opløsning og så videre, men jeg kender en Ok bog om farver og hvad der påvirker vores øjne, kan ikke lige huske hvad den hedder men skal nok undersøge det.
Avatar billede wonnabe Nybegynder
24. september 2001 - 20:19 #11
Noget om grunglæggende farver kan man finde i en bog om Gütes farvelærer....
Jeg havde noget om det på en skole, så der findes nok noget materiel om det...Vi så en film som hed Gütes farvelærer (gøtes-såden udtales det)

Avatar billede eightball Nybegynder
28. september 2001 - 16:05 #12
Jeg har arbejdet med Photoshop siden vers. 2.5 og min foretrukne \"BIBEL\" er: Adobe Photoshop 6.0 For Photographers af Martin Evening. Fra: www.focalpress.com.
Der er også inkluderet en CD med tutorials.
Den bog er guld værd.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. oktober 2001 - 10:48 #13
Takker for pointene!

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede hobbez Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:50 #14