Avatar billede artery Nybegynder
18. september 2001 - 01:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med TEKST i Flash

Jeg bruger et pixel font på 5 pkt. i Flash 5 til tekst. Problemet er - som mange sikkert har oplevet: at Flash er ekstem dårlig til at genererer tekst, hvilket resulterer i en MEGET smudsig eller blured tekst. Jeg har forsøgt at undgå denne form for ANTIALIAS af teksten i Flash 5, ved at benytte \"device fonts\". Dette hjælper en smule - men ikke helt nok og samtidig oplevede jeg problemer med at \"embedde\" fontet.

Jeg har nu vha. Photoshop skrevet min tekst som små transparente gif billeder og importeret disse i Flash. Markeres dette importerede billed, kan der under \"Properties\" vælges \"allow smoothing\" - Dette ER slået FRA.

MEN ... når jeg har \"published\" min movie oplever jeg resultatet af min \"transparente gif tekst\" som følgende : www.arterygraphics.com/test.htm

Ses der NØJE efter vil I alle bemærke at : bogstaverne ikke er identiske!!! De bliver strukket eller fordoblet. Se på \"O\" i sætningen \"number of\" og sammenlign det med \"O\" i f.eks. \"book\" - det er underligt nok én pixel breddere... men hvorfor!?!

Se ligeledes på \"K\" i \"book\" og \"Y\" i \"identity\" de bliver også på en eller anden måde fucked eller i dette tilfælde added pixels.

HVAD SKAL JEG GØRE FOR AT UNDGÅ DETTE?

HVORDAN bruger i andre tekst i Flash så det står stjerne klart og er nogen fonte (pixel fonte) bedre til brug ved tekst i Flash?

Med håb om hjælp

Lars Højberg
Avatar billede mat Nybegynder
18. september 2001 - 11:24 #1
http://www.miniml.com/flash/index.html

Her findes et lille udvalg af pixelfonte, når du downloader dem er der en textfil med som forklarer hvordan de holdes aliased i flash.
Avatar billede artery Nybegynder
18. september 2001 - 14:34 #2
Hej Mat

Faktisk virkede dette. Jeg læste guiden du refererer til hos www.minimal.com - og fandt her en løsning på problemet. Så samtlige point går til dig dig, hvis du alstå poster et svar så jeg kan belønne dig.
Avatar billede mat Nybegynder
18. september 2001 - 15:22 #3
..svar! og takker...
Avatar billede artery Nybegynder
18. september 2001 - 19:25 #4
Også jeg siger tak!
Avatar billede wilweb Nybegynder
28. september 2001 - 01:41 #5
Prøv at se forskellen ved at lave text feltet om til dynamisk text kontra static text.
der er meget stor forskel!
Avatar billede heos Nybegynder
11. september 2002 - 12:14 #6
Hmm ja, det er jo altsammen godt nok, men er jeg den eneste der synes at pixel fonte er grimme ad h......... til?