Avatar billede ket Nybegynder
17. september 2001 - 23:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Netværk mellem 2 eller flerer adsl

Hej alle
Hvordan kan man lave et netværk mellem en masse adsl(som man kan se computeren inde i netværkssteder (andre computer))
Jeg har en nt 4.0 server. kan man bruge den til det eller hvad???????
Hjælp!!!
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
17. september 2001 - 23:49 #1
mener du at flere computere skal kunne bruge adsl forbindelsen ?
Avatar billede ket Nybegynder
17. september 2001 - 23:52 #2
nej at man laver et stort netværk med flerer adsl router f.eks
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
17. september 2001 - 23:53 #3
det kan ikke rigtigt lade sig gøre, du vil ihbertfald ikke kunne se dem gennem denne computer eller andre computere, du er nok nødt til at installere en ftpserver eller lign på computerne, for at kunne hente filer mellem hinanden
Avatar billede ket Nybegynder
17. september 2001 - 23:55 #4
ok hvad med en vpn
kan man ikke gører det på den måde eller er det kun en så kan får en brugerflade ????
Avatar billede ket Nybegynder
17. september 2001 - 23:55 #5
jeg ved at man kan gører det med et modem at man ringer på til en nt server via RAS.
Avatar billede krohn Praktikant
17. september 2001 - 23:58 #6
Jeg er ikke helt med, er det fjernnetværk, eller vil du have flere adsl forbindelser ind til dit lokal netværk?
Avatar billede ket Nybegynder
18. september 2001 - 00:00 #7
jeg vil have flere adsl forbindelser ind til mit lokal netværk
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
18. september 2001 - 02:01 #8
Hvad skulle helt precis fordelen være?
Det er langt billigere at bruge én ADSL, og så bare vælge en båndbredde der passer til din trafik.
Hvis du absolut vil, skal du have din server til at styre forbindelsen, evt. via en proxy på NT serveren.
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
18. september 2001 - 02:04 #9
Du skal så bruge en server for hver ADSL og sætte klienterne op til at vælge hvilken server de vil benytte.
Du kan ikke have 2 ADSL routere direkte på samme net!
Avatar billede ket Nybegynder
18. september 2001 - 09:17 #10
Ok det lyder da godt.
men kan jeg godt bruge en nt 4.0 server til det????
hvis ja hvilken software skal intaller på den ????
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
23. september 2001 - 03:45 #11
Det kan du godt.
Du skal bruge en Proxy server af en slags:
Microsoft eller Wingate fx.
Eller også skal serveren sættes op som gateway, så skal du vælge på klienterne hvilken proxy eller gateway de skal bruge!
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
23. september 2001 - 03:46 #12
Jeg kan dog ikke se nogen fodel, frem for én ADSL!
Avatar billede ket Nybegynder
23. september 2001 - 12:11 #13
Jeg har en adsl og det har de ander også men vi vil lave et stort netværk!!
Avatar billede ket Nybegynder
30. maj 2002 - 23:30 #14
jeg bruger bare vpn