Avatar billede jiggypoof Nybegynder
17. september 2001 - 22:44 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

siemens xpresslink

Nogen som kan finde noget dokumentation om adsl fra tdc
specielt vedr. siemens xpresslink modemet, og
hvordan man får mulighed for at bruge ALLE porte?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
17. september 2001 - 22:50 #1
Hvis du kører uden om routeren, mener jeg du er forbundet med alle portene, det kræver der kun er en pc sluttet til men det regner jeg med efter dit tidligere spørgsmål...
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
17. september 2001 - 22:52 #2
Uden om?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
17. september 2001 - 22:53 #3
Nu:

internet
    |
adslmodem (xpreslink?)
    |
router (speedstream?)
    |
computer

Efter:

internet
    |
adslmodem (xpreslink?)
    |
computer
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
17. september 2001 - 23:39 #4
yeah det ser ud som

internet
    |
adslmodem (xpreslink?)
    |
computer

Får det dog først imorgen, men port 25 er stadigvæk lukket

Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
17. september 2001 - 23:41 #5
det tror jeg ikke du kan gøre noget ved, det er den også ved cybercity, for at forhindre mailudsending tror jeg..
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
17. september 2001 - 23:41 #6
skal jeg svare eller mante du ALLE porte??
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
17. september 2001 - 23:42 #7
mante = mente
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
17. september 2001 - 23:49 #8
jeg mente ALLE ringede til tdc hvor en supporter sagde at det er muligt, men han ikke kan give mig opskriften :(
Avatar billede kajfas Nybegynder
18. september 2001 - 13:20 #9
Er det TDC bredbånd? I så fald er der ingen routing i modemet, kun bridging. Dvs. ikke noget med porte osv.
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
18. september 2001 - 21:02 #10
Nej, det er bare et modem, men de har lukket port 25, kan jeg ikke bare be min isp om at forwarde mail til min ip : 26 feks ?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
18. september 2001 - 21:27 #11
jeg mener port 25 bruges til smtp, er det ikke kun så du kan have en server som folk kan sende via??

Avatar billede jiggypoof Nybegynder
18. september 2001 - 21:29 #12
well, jeg vil jo gerne selv kunne sende ikke :)
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
18. september 2001 - 21:29 #13
fuck det hele
Avatar billede drone Nybegynder
20. september 2001 - 20:57 #14
Der er ingen problemer i at den port er lukket. Det har kun betydning hvis du vil køre din egen mail server. Og løsningen er simpel. Der skal blot tilføjes en ekstra linie i din DNS opsætning. (Beskrivelsen ligger på TDC\'s hjemmeside under Bredbånd)
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
20. september 2001 - 20:59 #15
det er hele problemet :)
Avatar billede drone Nybegynder
21. september 2001 - 00:23 #16
Jeg vil gerne have min egen mailserver, hvad skal jeg gøre?
Tele Danmark Bredbånd|ADSL er velegnet til at have egne servere stående, hvis man vælger en fast IP-adresse.

For at forhindre misbrug af mailserveren, er tcp/25 (mailserver porten) blokeret i TDC\'s router, og derfor skal man i DNS sætte en sekundær mailserver (backup-mx.post.tele.dk) ind, og dette gøres som følger:

mail.domaene.dk. IN A x.x.x.x
domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.

Software til server-applikationer kan downloades fra TUCOWS - http://tucows.inet.tele.dk/.