Avatar billede madizone Nybegynder
17. september 2001 - 21:53 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Valget : NY KØLER?

Hej.
Jeg har et Soltek 75KAV og en Duron 750@900.
Jeg er ved at være rigtig godt træt af min dumme og slidte ChromeORB.
Jeg skal bruge en ny køler som har :
fair støjniveau(jo lavere, jo bedre)
fair pris(jo lavere, jo bedre)
fair cooling(jo bedre, jo bedre)
Avatar billede madizone Nybegynder
17. september 2001 - 21:53 #1
HVILKEN?
Avatar billede madizone Nybegynder
17. september 2001 - 22:06 #2
Halllllloooooooooooo eksppppeeeeerter.
Hvilken skal jeg dog købe?
Avatar billede -sofus- Nybegynder
17. september 2001 - 23:33 #3
Du skal købe en Thermal Take Super Orb

det er en rigtig god køler, som er billig og støjsvag
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
17. september 2001 - 23:35 #4
Sofus-> Suber ORB...Støjsvag ???
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
17. september 2001 - 23:37 #5
her er da et par lækre kølere http://www.studiedata.dk/group.asp?group=135

hvis du vil ofre 450 Kr. på en køler skulle du kigge lidt på Alpha PAL 6035 Socket A Low Noise
Avatar billede groggy Nybegynder
17. september 2001 - 23:43 #6
Jeg kan varmt anbefale en Taisol køler. Jeg bruger denne: http://www.studiedata.dk/product.asp?product=36&page=1

Den køler godt (selv min 1333 mhz tbird) og er støjsvag. Jeg kan kun sige godt ting om denne køler.
Avatar billede madizone Nybegynder
17. september 2001 - 23:48 #7
Links til edbpriser.dk ville være at fortrække... :)
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
17. september 2001 - 23:51 #8
Avatar billede -sofus- Nybegynder
18. september 2001 - 00:08 #9
super orb\'en er da lydsvag sammenlignet med dragon orb, black delta eller en FOB ! og den koster kun det halve af hvad en silverado koster
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
18. september 2001 - 00:09 #10
jeg har selv haft super orb...det er da den mest støjende køler jeg længe har været i nærheden af, og den køler endda ikke ret godt
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2001 - 00:51 #11
Taisolen er et rigitgt godt kompromis mellem ydelse, støj og pris. Kan varmt anbefales.
Avatar billede vuffe Nybegynder
18. september 2001 - 14:31 #12
Jeg ville nok vælge en DP5-6H51 fra Coolermaster. Jeg har set den holde Duron 800 - 850 på 45º. Og en Athlon Thunderbird 1GHz nede på under 55º.
Desuden er den hammerbillig. Har et støjniveau på 33,9 dBa.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724697892
Avatar billede vuffe Nybegynder
18. september 2001 - 14:31 #13
Desuden kan den tage op til 1,2 GHz
Avatar billede junkerjuks Nybegynder
20. september 2001 - 01:11 #14
Swiftech MC462 er den bedste luftkøler der findes. Det kan ikke diskuteres! Til gengæld er den dyr, og svær at skaffe. Hvis du vil se en test af alle kølere så benyt dig af dette link:

http://www.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/cooler-29.html

A Comparison of 46 CPU Coolers
The most extensive comparative test of all time pits the new generation of CPU coolers against the older competition. Complex designs and precious materials set the coolers apart from the pack.
Avatar billede trixx Nybegynder
20. september 2001 - 01:24 #15
Avatar billede bottos Nybegynder
22. september 2001 - 00:10 #16
hold dig fra coolermaster larmer sgu da en del, og køler da ikke overdrevet godt, havde selv den der blev omtalt og kunne lige holder min 1.2 på under 60 idle, så jeg skiftede til den volcano 6cu og der er vi 10 grader lavere, og den larmer en anelse mindre.

har for i øvrigt set den større model af coolermaster også dårligt kunne holde en 1.2 nede under 60 grader
Avatar billede k6smash Nybegynder
24. september 2001 - 01:42 #17
Hvorfor ikke bare vælge det ultimative?
En Silverado 50. Der følger ledninger med så du kan sætte den til at køre 10v, 8v eller 6v hvis du synes den larmer for meget (tror det næppe) ved 12v - og så er det en af de absolut bedste kølere på markededet. - Men den er også dyr - 560,- kr hos Studiedata
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=76&page=1
Men kig ellers hvad Studiedata har af low-noise cpu kølere...
http://www.studiedata.dk/group.asp?group=135
Avatar billede k6smash Nybegynder
24. september 2001 - 01:44 #18
Den holder min lettere beskadigede T-Fugl nede på 43° ved 12v, og den køler uden problemer min kammerats 1,4 GHz T-Fugl.
Avatar billede speje Nybegynder
29. september 2001 - 21:47 #19
...sileverado

har osse sån en... den er rar - larmer så lidt at det ikke kan høres :D
-men er møj ubehagelig at smække på cpu\'n!!! og er latterlig dyr :(
Avatar billede bosse88 Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:50 #20
En Dragon Orb III Low Noise, Den larmer lidt når den starter op men så er den næsten lydløs, Jeg har en AMD Athlon Thunderbird på 1100 mhz og min er 35 grader normalt og 43 grader efter 4 timers Max Payne så den kan sagtens opfylde dine betingelser. Prisen er omkring 300 kr så jeg ser ingen grund til at du læser videre :)
Avatar billede bosse88 Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:52 #21
silverado= 5000 rpm
Dragon Orb III Low Noise= 7000 RPM

Hvilket betyder at den er hurtigere

PS! Min er en ganske almindelig Dragon Orb III så den har 7000 rpm (!)
Avatar billede bosse88 Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:52 #22
undskyld

Min har 7200 rpm
Avatar billede madizone Nybegynder
12. oktober 2001 - 12:12 #23
Købte en Volcano - virker OK.