Avatar billede cbrob Nybegynder
04. februar 2000 - 11:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Server_Maxsessions

Denne fejl opstår sporatisk ved nogle enkelte af vores brugere:

"The TCP/IP protocol stack reported that it ran out of memory. Consult your network documentation to increase configures memory, or reduce Notes connections by limiting clients (see SERVER_MAXSESSIONS parameter in Notes Admin Guide"

Fejlen opstår, når en medarbejder har forladt sin maskiner i længere tid > 20 min og kommer tilbage og trykker F9 for at opdatere sin inbox for nye mails. Der er ikke nogle fejl i opsætningen og vi har ikke defineret nogen SERVER_MAXSESSIONS i notes.ini.

Er der nogle som har et godt løsningforslag ?
Avatar billede cbrob Nybegynder
04. februar 2000 - 11:03 #1
Glemt at skrive, at efter man har fået fejlen, så er boot af hele maskinen den eneste løsning for at få notes til at køre igen.
Avatar billede jhr Nybegynder
14. februar 2000 - 20:59 #2
Du behøver ikke at boote en maskine der er gået ned i Notes - du kan nøjes med at slå følgende programmer "ihjel":
nwdaemn
nupdate
naldaemn
Avatar billede jhr Nybegynder
23. juli 2000 - 21:00 #3
Hvilket OS bruger du?
Når stack´en løber tør for hukommelse - tyder det på at der er for mange sessioner åbne på servereb. Dette kan ske af forskellige årsager:
Serveren er overbelastet.
Domino \"BUG\"
Netværkskonfigurationsproblem.

Næste gang  det sker så gør følgende:
På serverkonsolen lav en \"sh ta\".
Lav herefter en \"sh port <tcp_port_name>\"

Tæl de \"tasks\" på notes som bruger TCP port. Ser dette OK ud, sammenlig med \"sh port\". Matcher antallet.

Mvh.

JHR
Avatar billede cbrob Nybegynder
24. juli 2000 - 09:27 #4
Hej jhr

Long time no see ;)

Vi kører på Windows98. Jeg må indrømme, at jeg faktisk helt havde glemt dette spørgsmål. Vi har ikke oplevet fejlen længe. Samtidigt har vi opgraderet vores Domino Server til en langt større maskine, så evt. overbelastning skulle være afhjulpet nu.

Kan du evt. ikke give et svar på dette spørgsmål, så jeg kan få det lukke ?
Avatar billede jhr Nybegynder
24. juli 2000 - 09:30 #5
Jamen, så får du da et svar.
:-)