Avatar billede moffedrengen Nybegynder
17. september 2001 - 17:58 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Konstante fejlmelinger...

jeg ved ikke lige hvor jeg skal starte..
det er næsten lige meget hvad jeg så end har gang i på computeren, så kommer win med at der er lavet ulovlig handling. det starter med winamp og derefter kommer alle de andre aktive programmer og siger det samme. computeren er en 400 mhz med 128 ram. gammel kriger, det ved jeg godt, men det burde ikke være problemet.. eller hvad? hvordan kommer man nemmest over alle de skide fejlmeldinger? ville jo gerne have at den kan klare det fejlfrit.. eller bare anstændigt.
hvis det er at der kommer en løsning snarest bliver jeg glad.. det er jo ret svært at misbruge sin nye adsl linje når man hele tiden skal starte forfra..
Avatar billede kapla Nybegynder
17. september 2001 - 18:00 #1
Hvad er de præcise fejlmeddelser?
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
17. september 2001 - 18:03 #2
det starte bare som jeg siger med at et tilfældigt program åbenbart har lavet en ulovlig handling. derefter bryder helvede løs. måske det er noget virus??

alle de aktive programmer nede i tray´en lukker og forsvinder.. og kommer ikke igen før jeg genstarter!
Avatar billede morten_s Nybegynder
17. september 2001 - 18:06 #3
Har du prøvet at reinstaller windows ?

Avatar billede moffedrengen Nybegynder
17. september 2001 - 18:08 #4
det var netop for at undgå at skulle reinstallere... hvis det bare var det ville problemet ikke være så stort..
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
17. september 2001 - 18:26 #5
Det er desværre et tilbagevendene prob. her på eksperten. Mange foreslår en formatering, der virker dog som om det sjældent løser problemmerne 100%, eller ihvrttilfælde kun kortvarigt. Jeg har selv haft problemmet på min bærbare, dog ikke i lige så høj grad som du vist har. Jeg fik det løst ved at rydde op, simpelthen. Alle programmer jeg ikke bruger bliver losset ud. Jeg kører jævnligt en reg. cleaner http://www.verkkotieto.fi/jv16/shtml/regcleaner.shtml , kører regelmæssigt scandisk og defrag. Sidst men ikke mindst opdatere windows og office hver gang der er mulighed for det. Opdatere til gengæld ikke andre drivere med mindre det er nødvendigt (gælder primært min stationærer). Det har hjulpet for mig, der findes dog en række helt specifikke fejlmeddelelser der kan afhjælpes på anden vis via MS hjemmeside
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
17. september 2001 - 18:27 #6
Ja og så selvfølgelig en virus-scan det siger sig selv. ;)
Avatar billede teknik Juniormester
17. september 2001 - 18:35 #7
Konstante fejlmeldinger skyldes ofte defekt RAM
Prøv at låne nogle andere, eller hvis du har flere stænger, at afmontere dem skiftevis.
---
En anden mulig synder er, at dine blæsere er lukket af støv/snavs.
Her tænker jeg især på CPU blæser/køleribbe.
Det er en meget almindelig fejlårsg for PC\'er med et par år på bagen.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
17. september 2001 - 19:01 #8
jeg prøver lige de forskellige ting... har været igang med at smide ting og sager ud jeg ikke bruger.. og har fået norton utilities med alt hvad der dertil hører.. har osse repereret...men det har ikke hjulpet det vilde...
Avatar billede jnielsen Nybegynder
17. september 2001 - 21:38 #9
Der er kun et at gøre: Format c:
og så få fat på en anden version af Win.
Husk at du ikke skal prøve på at rode med Norton da den ligger nogle systemfiler i Win, som der spasser helt ud hvis du afinstallere det.
Avatar billede morten_s Nybegynder
18. september 2001 - 07:40 #10
Jeg er enig med jnielsen, start på en helt frisk.

vi kender alle problemet med en \"slidt\" windows version
Avatar billede zhark Nybegynder
18. september 2001 - 12:24 #11
Har du kontrollerer IRQ f. eks. i:
Start/programmer/tilbehør/systemværktøjer/system oplysninger
Selv om der ikke i kontrolpanel osv. er angivet konflikter, så er netkort altså bare meget følsomme og hvis det deler IRQ med andre enheder kan det foråsage en masse \"bøvl\". Du kan så (måske) prøve at afinstallere og fjerne den enhed... hvis det f. eks. er lydkort og flytte det til et andet PCI slot.
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
18. september 2001 - 12:43 #12
jeg synes også at den bliver mere og mere utilregnlig, når jeg har haft den kørende i et stykke tid. kan det være som nævn den \"slidte \" version af windows? eller kan det skyldes at den ekstra HD jeg har smidt i den ikke er helt som den skal være installations mæssigt...? Skal jo lige samle en ordenlig røvfuld ting jeg kan prøve mig frem med når jeg nu alligevel skal skille den ad.. overclocking forresten.. er det smart på en amd k6-2 400?? der står i motherboard manualen hvordan man gør.. jeg vil bare gerne lige være sikker på at det er sikkert.. gider ikke at skulle sidde med en computer der har givet helt efter... =)
Avatar billede truntee Nybegynder
18. september 2001 - 13:45 #13
Har læst lidt på øvrige kommentarer. Vil lige oplyse, at jeg på en tidligere maskine fik udskifet så at sige alt - reinstalleret osv., og problemet viste sig at skyldes en defekt blæser, som gik i stå et stykke tid efter hver opstart - så enkelt kan det nogen gange være......
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
18. september 2001 - 13:50 #14
vil lige takke for alle kommetarer og svar... der går lige et par dage før jeg tager mig sammen til at lave lortet... det er lige det der med at have tiden til det.. men hvis der er flere gode ideer til hvad problemerne kan skyldes er der masser af point at give af... =)
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
18. september 2001 - 14:17 #15
Ja det var da værd at kigge på CPU temp. bare for at udelukket det.
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
18. september 2001 - 16:56 #16
jeg har hele tiden været bedre til diverse software.. ikke hardware.. men jeg mener at der er et eller andet program man kan hente et eller andet sted fra som overvåger temp. på cpu? eller er jeg helt gal på den? mit os er forresten 98 se hvis jeg ikke har nævnt det..
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
18. september 2001 - 17:23 #17
Ja det er der, men de har lukket Tweak, og jeg kan sku ikke lige finde andre steder. Mon ikke der er en der har et godt link.
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
18. september 2001 - 17:53 #18
Jo selvfølgelig, nu er jeg dum (igen). Der er feature i SANDRA der måler cpu temp.  http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
18. september 2001 - 17:57 #19
har lige haft den åben. taget den ene af de 2 64 mb klodser ud.. den jeg tog ud er vist brændt af... den var meget varm... =( har haft støvsugeren inde i krogene på maskinen og renset de forskellige blæsere.. har kørt fejlfrit i ½ time indtil videre... lad os nu se.. =)
Avatar billede teknik Juniormester
19. september 2001 - 00:15 #20
K6-II 400 er ikke velegnet til OC Den kører meget \"varm\" på standardindstillinger.
Odds er 70%+ for at det giver hyppige systemcrash  hvis du giver den blot 50Mhz mere, og det er vist ikke lige flere crash du står og mangler.
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
19. september 2001 - 22:49 #21
har nu formatteret og lagt 2000 ind..
vil gerne sige tak for de forskellige kommentarer og svar. ved ikke om de bliver nødvendige. jeg holder spørgsmålet åbent. så jeg kan komme med flere ting, hvis de opstår.. =)
Avatar billede teknik Juniormester
19. september 2001 - 23:39 #22
Hvis problemet (konstante fejlmeldinger) er løst, så er normalen, at man lukker spm. og så laver et nyt spm. hvis der bliver brug for det en gang.
At spm. \"står åbent\" i nogle dage for at se om der \"støder komplikationer til\" det er der ikke noget i vejen med.
Fordelen ved at lave et nyt spørgsmål i stedet er, at det typisk ses af flere hundrede potentielle svarere, mens en tilføjelse til spm. her typisk kun læses af de 5-10 stykker som allerede har svaret/kommenteret.
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
19. september 2001 - 23:43 #23
teknik>> ok... det gør jeg så..
Endnu en gang tak for henvændelserne.. =)
Moffedrengen
Avatar billede teknik Juniormester
19. september 2001 - 23:55 #24
Moffedrengen ...ku\' du ikke tage navneforandring til Moffegnieren.
Så er det nemmere at huske ikke at hjælpe dig en anden gang.
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
20. september 2001 - 00:25 #25
til alle der hjalp her... svar på dette link http://www.eksperten.dk/spm/111438 så giver jeg point som tak for kommentarene!