Avatar billede cassa Nybegynder
03. februar 2000 - 22:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Win2k & Office2k

Når man har office2000 installeret på sin win98-partition, så skulle man efter sigende kunne benytte samme programfiler i win2k. Er der nogen der ved hvordan det lykkes?
Avatar billede tobias Nybegynder
03. februar 2000 - 23:14 #1
Ja, kan du ikke bare kører exe filerne???

Hvis ikke så installer office 2k igen i win2k bare husk at installere i samme mappe så filerne ikke kommer til at lægge der to gange da jeg går ud fra at det er grunden til dit spørgsmål!
Avatar billede exposure Nybegynder
03. februar 2000 - 23:14 #2
Installere man det ikke bare 2 gange?? En i hver OS.

Jeg ved det ikke. Jeg tror det.
Avatar billede cassa Nybegynder
03. februar 2000 - 23:52 #3
Tobias: Nej, det er ikke nok at køre exe, og jeg er ikke sikker på at ramme samme konfig af office i begge partitioner, og vil win98 genkende office bagefter?

Exposure: ...Det var nu et svar jeg ledte efter :-)
Avatar billede snowball Novice
04. februar 2000 - 09:14 #4
Hvad sker der når du starter Offi2k i Win2k ???

Hvis der kommer en fejl der siger noget med en masse dll'er og den slags, så kommer du ikke uden om at skulle installere Office2k i Win2k !!!

Men det er rigtigt at det kan lade sig gøre at køre nogle programmer som ikke er installeret i Win2k men kun i Win98, men jeg kan ikke lige forestille mig at Office2k er en af dem !

Snowball
Avatar billede sjensen Nybegynder
04. februar 2000 - 09:35 #5
De fleste programmer der bruger nogle forudindstillede variable i forbindelse med afviklingen, henter disse i Registry. Der er stadig nogle få der bruger INI-filer som i gamle dage under Win 3.1

Specielt MS programmer gør stor brug af registry (ikke underligt vel ?) og derfor skal programmet være installeret på maskinen for at det kan køre, d.v.s. at de indstillinger der skal bruges, skal kunne findes i registry.

Når du har både win98 og Win2K på samme maskine, har du forhåbentligt også disse i forskellige partitioner på disken, og dermed også hver sin Registry database til hver af dem. Ellers ville du få problemer ved opstart.

Da win2k læser (og forventer at finde) sine data fra Registry under Win2k og overhovedet ikke kender en Registry db under Win98, så vil programmet fejle hvis det er installeret under Win98 og du forsøger at køre det under Win2k, og omvendt.

Det du kan gøre, og som ganske rigtigt er beskrevet ovenstående, er at installere programmet 2 gange. 1 gang under hvert sit system.

Du vil formentligt også være istand til at installere det i samme fysiske dir således at du kun har det en gang på disken. Du skal være opmærksom på at Off2k også installerer en række filer i Windows System dir, og dels vil der være forskel på dette dir for hhv. Win2k og 98 og der vil muligvis også være forskel på de filer der installeres i disse dirs, men hvis du holder win98 og win2K windows og system dirs adskilt (hvilket du er nødt til for ikke at ødelægge begge systemer) så er der ikke noget i vejen for at du kun har et dir med selve Off2k.

MEN.. Husk at du skal have startet op med det system (win2k eller win98) inden du begynder installationen .

sjensen

Avatar billede snowball Novice
04. februar 2000 - 11:19 #6
sjensen: Du skriver: "Når du har både win98 og Win2K på samme maskine, har du forhåbentligt også disse i forskellige partitioner på disken"

Hvorfor skriver du det ??? Man kan da sagtens ha' begge systemer på den samme partition ! Det har jeg da kørt med i lang tid uden problemer !

Snowball
Avatar billede tobias Nybegynder
05. februar 2000 - 17:42 #7
Øhhh... Ja, jeg kører også med win2k og win98 på samme patition uden problemer da win98 er lavet til at man skal kunne køre flere styresystemer på samme partition...

cassa---> Mit svar er ikke farkert det er faktisk rigtigt jeg gør det selv med alle mine programmer. Og det er sådan set svaret på dit spørgsmål.
Avatar billede ero Nybegynder
05. februar 2000 - 19:42 #8
Du skal bare kopiere alle regestrings filerne fra Windows 98 og lægge dem ind når du er i Windows 2000!!!
Avatar billede exposure Nybegynder
06. februar 2000 - 00:34 #9
Det var da og så et svar......... Du går ind i win98.... installere hvad du skal. Så, går du ind i win2000 og installere det igen, samme sted. Virker det så ikke?????
Avatar billede tobias Nybegynder
06. februar 2000 - 03:19 #10
ero -->

Hvis du flytter registreringsdata filerne fra win98 over i win2k så får du nok et lille problem med at køre win2k.....
...¿?
Avatar billede cassa Nybegynder
06. februar 2000 - 21:01 #11
Tobias --> Du havde faktisk ret med blot at installere oven i de gl. programfiler. Jeg var bare nervøs for at det ville spunke indstillingerne til off2000 i win98. Men fakta er, at alt, undtaget outlook, "synkroniserer" indstilingerne ved blot at installere oven i programfilerne